ZO 25 januari '15 Huldenberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker

Re: ZO 25 januari '15 Huldenberg

Post by koppigaard »

Dr.Gonzo wrote:Toen ik de Redbull lady's paseerden waren het toch knappe 20ers, zouden ze die halverwege vervangen hebben ?? ](*,) :wink:
Dat is dan nog erger dan ik al vreesde.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

DiTale wrote:Is er ergens een gpx track beschikbaar van de route?
Ik had gisteren men gps vergeten, maar wil deze tocht nog eens doen binnenkort.
Zaten wel wat prive delen in denk ik om deze na te rijden.
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Hoed af voor deze tocht (zoals elk jaar).

55km - De combinatie van de perfecte organisatie, het knappe parcours en de zware weersomstandigheden maakt deze TT tot een pareltje. Eén van de mooiste tochten van het jaar, ik heb het dan ook graag zwaar en technisch. Naar mijn gevoel iets te weinig sneeuw, leuke afdalingen, goeie BV (al viel de laatste mss wat laat maar geen erg), tot volgend jaar!

Ps: het Magrijsbosje, is dat volledig privé of enkel dat stuk tot aan het kasteel?

Mojo
JanDeWinter
Mountainbiker

Post by JanDeWinter »

ivovlo wrote:
Ik hoop dat enkel Huldenberg zich op dit vlak "onderscheid" van de zgn "grote drie" uit de regio.
Want ook in Pellenberg en Oud Heverlee is de kans groot dat we halverwege aansluiten.
Aan Pellenberg en Oud heverlee: hoe kunnen we dat vermijden?
Ook in Pellenberg zal er regelmatig gecontroleerd worden aan de bevoorrading of deelnemers effectief zijn ingeschreven. Niet systematisch, want dat is voor ons niet haalbaar.
Armbandje aandoen of kunnen tonen, is zeker de boodschap.
Wij promoten niet dat er wordt ingeschreven op de bevoorrading, want dat is logistiek niet te doen (zeker niet om het onderscheid te maken tussen leden VWB en niet-leden).
roger
Mountainbiker

Post by roger »

JanDeWinter wrote:
ivovlo wrote:
Ik hoop dat enkel Huldenberg zich op dit vlak "onderscheid" van de zgn "grote drie" uit de regio.
Want ook in Pellenberg en Oud Heverlee is de kans groot dat we halverwege aansluiten.
Ook in Pellenberg zal er regelmatig gecontroleerd worden aan de bevoorrading of deelnemers effectief zijn ingeschreven. Niet systematisch, want dat is voor ons niet haalbaar.
Wij promoten niet dat er wordt ingeschreven op de bevoorrading, want dat is logistiek niet te doen (zeker niet om het onderscheid te maken tussen leden VWB en niet-leden).
Is dat nu zo moeilijk om in te schrijven aan de bevoorrading,gewoon op dat moment de prijs voor niet leden toepassen, goed wetende dat leden dan wel eurootje moeten meer betalen.Als ze met de wagen naar de start rijden zullen ze wel meer kosten hebben dan dat extra eurootje.

Misschien dit dan wel te melden in het reglement dat je nadien geen gezever hebt met VWB leden.Aan hun de keuze dan om in te schrijven,ik zou het wel weten indien de toertocht voor men deur passeert.
Ivo L
Mountainbiker

Post by Ivo L »

roger wrote:
JanDeWinter wrote:
ivovlo wrote:
Is dat nu zo moeilijk om in te schrijven aan de bevoorrading,gewoon op dat moment de prijs voor niet leden toepassen, goed wetende dat leden dan wel eurootje moeten meer betalen.Als ze met de wagen naar de start rijden zullen ze wel meer kosten hebben dan dat extra eurootje.

Misschien dit dan wel te melden in het reglement dat je nadien geen gezever hebt met VWB leden.Aan hun de keuze dan om in te schrijven,ik zou het wel weten indien de toertocht voor men deur passeert.
+ 1

Wij pikken regelmatig in halverwege, om dan te betalen aan de start. Betalen aan de bevoorrading zou nog beter zijn.
Neemt gewoon wat polsbandjes of ander bewijs mee naar de bevoorrading, die je dan kan overhandigen aan bikers die ter plaatse inschrijven.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Wij promoten niet dat er wordt ingeschreven op de bevoorrading, want dat is logistiek niet te doen (zeker niet om het onderscheid te maken tussen leden VWB en niet-leden).[/quote]

Misschien dit dan wel te melden in het reglement dat je nadien geen gezever hebt met VWB leden.Aan hun de keuze dan om in te schrijven,ik zou het wel weten indien de toertocht voor men deur passeert.[/quote]

+ 1

Wij pikken regelmatig in halverwege, om dan te betalen aan de start. Betalen aan de bevoorrading zou nog beter zijn.
Neemt gewoon wat polsbandjes of ander bewijs mee naar de bevoorrading, die je dan kan overhandigen aan bikers die ter plaatse inschrijven.[/quote]

Inderdaad enkele polsbandjes aan de bevoorrading kan toch niet moeilijk zijn..Bij baanritjes met race wordt dit ook gedaan en daar hebben ze geen problemen mee.Het enige probleem zou misschien kunnen zijn naargelang waar je op het parcours komt dat je laat aan de start komt en misschien de pijltjes dan al verwijdert zijn.Daar moet je dan wel rekening mee houden van niet te laat te starten
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ivo L wrote:
roger wrote:

+ 1

Neemt gewoon wat polsbandjes of ander bewijs mee naar de bevoorrading, die je dan kan overhandigen aan bikers die ter plaatse inschrijven.
Ik wens hier ook even op te reageren.
Vooreerst wil ik ook toegeven dat ik afgelopen zondag ook op het parcours heb ingepikt. Weliswaar lag dit punt op het parcours ongeveer 10km na de start. De eerste bevoorrading heb ik overgeslagen, de tweede niet, aan de aankomst was ik te laat om me in te schrijven. Ik heb echter wel iets genuttigd in de sporthal. Ik steun immers met plezier de kas van een goed georganiseerde toertocht.
Bij toertochten in de buurt gebeurt het wel meer dat ik inpik op het parcours. Maar het is ook niet de eerste keer dat ik te laat terug aan de start kom en dus niet kan inschrijven. Laat staan dat het ook al gebeurde dat de pijling van het stuk na de start reeds afgepijld was.
Dit alles heeft me doen nadenken of het echt wel een goed idee is om in te pikken op het parcours. Voor iemand die graag fietst, zouden die extra km's naar de start toch geen probleem mogen zijn. En indien dat toch het geval is, kan aan de start nog voor een kortere afstand gekozen worden. Om die reden ga ik in de toekomst gewoon naar de start rijden en mij onmiddellijk inschrijven. De enige uitzondering kan ik maken als ik weet dat de start in de eerste kms na mijn inpikpunt ligt.

Ok, inschrijven aan de bevoorrrading zou een andere optie kunnen zijn. Maar ik kan begrijpen dat dit voor organisatoren niet gemakkelijk is. Op piekmomenten kan het aan de bevoorradingen ook best druk zijn.
anho
Mountainbiker

Post by anho »

Gewoon inschrijven en beginnen bij START. Daarom heet het ook start. Die Belgen beginnen steeds meer op die eigenwijze en eigengereide Ollanders te lijken..... :drunk:
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

Als wij aanpikken rijden we de TT gewoon uit, betalen aan aankomst. En rijden hem dan volledig van start tot aan de finish :)
Post Reply