crash replacement policy = mss korting bij aankoop van een los Trek frame (identiek aan het gebarsten/gebroken frame of met een bepaalde minimumprijs)???
Carbon Trek 9.8 is herrezen en model 2005 geworden...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ik vind het toch wel straf. Ik begrijp ook wel dat als je fiets onder een camion gelegen heeft dat ze dat niet vervangen. Maar zelfs als ge een keer tegen da grond gaat, wat niet abnormaal is in MTB tenzij ge naast uw fiets loopt, moet zo'n frame toch niet direct beginnen scheuren en als het dat wel doet, dan moet dat met garantie vervangen worden. Wat dekt zo'n garantie dan : "schade terwijl ge er naar kijkt ?" inderdaad zo kan ik ook levenslang garantie geven....zolang ge er niet op rijdt. En als hun carbon frames niet MTB bestendig zijn dan moeten ze dat maar niet verkopen. Ik vraag mij af of zo'n frame een TÜV keuring doorstaat ?
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
ik zou hoe dan ook die trek terug kopen als ze je een 'vrienden'prijske geven en direct terug verkopen.
Op die manier hebben ze zeker geen enorme winsten gemaakt op het frame en je maakt er misschien iemand gelukkig mee.
heb ook getwijfeld om een Trek te kopen maar heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat ik al net wat klachten gehoord heb over service (vervanging lagers op hun fully) en nu dit ....
Op die manier hebben ze zeker geen enorme winsten gemaakt op het frame en je maakt er misschien iemand gelukkig mee.
heb ook getwijfeld om een Trek te kopen maar heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat ik al net wat klachten gehoord heb over service (vervanging lagers op hun fully) en nu dit ....
- Epic Man
- Mountainbiker
carbon
Heb onlang iemand een verhaal horen vertellen over een afgebroken carbon voorvork (racefiets). Handelde om een Amerikaanse merk, maar de naam ontgaat me eventjes.
De invoerder van belgië heeft dat ding moeten opsturen naar Amerika, daar hebben ze dat vorkske (of wat er nog van over bleef) binnenstebuiten gedraaid.
Blijkbaar kunnen ze aan de hand van de vezelstructuur (dmv foto's) zien waar en hoe zoiets belast is geweest.
Resultaat een NJET op gebied van de garantie...
Door het aandringen van de fietsboer heeft de serieus toegetakelde jongeman toch een nieuwe vork gekregen van de Belgische invoerder.
Later bleek dat de jongeman eigenlijk tegen een paaltje gereden was, en dat de vork op een zeer eigenaardige plaats was gebroken. Maar hij had wel maar mooi een nieuwe vork.
Nu wil ik natuurlijk niet beweren dat er iets onregelmatigs gebeurd is met de fiets van P° en dat hij daarom geen garantie krijgt...
Maar wel dat de rol van de fietsboer blijkbaar een grote rol speelt, in deze garantie gevallen...
De invoerder van belgië heeft dat ding moeten opsturen naar Amerika, daar hebben ze dat vorkske (of wat er nog van over bleef) binnenstebuiten gedraaid.
Blijkbaar kunnen ze aan de hand van de vezelstructuur (dmv foto's) zien waar en hoe zoiets belast is geweest.
Resultaat een NJET op gebied van de garantie...
Door het aandringen van de fietsboer heeft de serieus toegetakelde jongeman toch een nieuwe vork gekregen van de Belgische invoerder.
Later bleek dat de jongeman eigenlijk tegen een paaltje gereden was, en dat de vork op een zeer eigenaardige plaats was gebroken. Maar hij had wel maar mooi een nieuwe vork.
Nu wil ik natuurlijk niet beweren dat er iets onregelmatigs gebeurd is met de fiets van P° en dat hij daarom geen garantie krijgt...
-
*RiDeRNUmbeROne*
- Mountainbiker
Post by *RiDeRNUmbeROne* »
Ik begrijp de reactie van Trek niet zo goed.
Ze hebben meer te verliezen van slechte publiciteit en ze kunnen meer winnen met het geven van een nieuw frame, en tegelijk de positieve reacties ontvangen.
TENZIJ.....:
Ze 100% overtuigd zijn dat dit geen garantie geval is maar een ONGEVAL.
Als ik de foto's zo bekijk denk ik eerder het laatste om eerlijk te zijn.
Als je met je auto nu eens heel zachtjes tegen de boom aanrijdt, maar toch is de motorkap beschadigd, ga je dan ook moord en brand roepen om garantie?
Nu ik erover nadenk, en de goede reputatie van Trek in aanmerking nemend, verwacht ik dat ze zich behoorlijk overtuigd moeten voelen om het zo spaak te laten lopen.
Maar awel kzij maar nen baaiker he?
Waarom trouwens zoveel negatieve reacties opeens, zonder de beweegredenen van afwijzing te kennen?
Hoor en wederhoor is toch de democratische weg?
Ze hebben meer te verliezen van slechte publiciteit en ze kunnen meer winnen met het geven van een nieuw frame, en tegelijk de positieve reacties ontvangen.
TENZIJ.....:
Als je met je auto nu eens heel zachtjes tegen de boom aanrijdt, maar toch is de motorkap beschadigd, ga je dan ook moord en brand roepen om garantie?
Nu ik erover nadenk, en de goede reputatie van Trek in aanmerking nemend, verwacht ik dat ze zich behoorlijk overtuigd moeten voelen om het zo spaak te laten lopen.
Maar awel kzij maar nen baaiker he?
Waarom trouwens zoveel negatieve reacties opeens, zonder de beweegredenen van afwijzing te kennen?
Hoor en wederhoor is toch de democratische weg?
Ik heb het hier al eerder gezegd, een MTB moet tegen een stootje kunnen anders moeten ze het niet verkopen. En neen als er een bluts op de motorkap is dan ga ik ni zeveren, ook niet als er lak van m'n frame is, maar als uwe chasis doorggescheurd is van zachtjes tegen een boom te tikken, dan wil ik wel eens zien.*RiDeRNUmbeROne* wrote: TENZIJ.....:
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
het lijkt mij toch geen ongeval, op die plaats durfden frames van oude mountainbikes met een vast vork al een scheuren als ze versleten waren. Mijn verklaring hiervoor is dat de schok te groot was voor het frame, en dit zou heel erg zijn, stel dat je ongeveerd zou rijden zou den boel gewoon uiteenvliegen. Dit is overduidelijk dat het frame niet sterk genoeg is en dus niet bestand voor te mountainbiken maar voor op de weg te rijden en heel voorzichtig te zijn bij hoge bordurekes.
En moest P° nu ooit gevallen zijn wat dan nog? Een MTB moet daar tegen kunnen.
Als Trek een iets of wat zelfrespecterend merk is zouden ze dit frame onmiddelijk onder garantie moeten vervangen.
En moest P° nu ooit gevallen zijn wat dan nog? Een MTB moet daar tegen kunnen.
Als Trek een iets of wat zelfrespecterend merk is zouden ze dit frame onmiddelijk onder garantie moeten vervangen.