Stuurbreedte MTB!

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

:lol: @GF
Me een te smal stuur zit ik in de shit me mn hendels.
Heb nu 58, binnenkort hopelijk 62.
Last edited by Hubertje on Tue 19 Jun 2007 18:52, edited 1 time in total.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Ik heb mij voor genomen het mijn met 2 - 4cm in te korten begin juli :P

Kwestie van den overstap naar een smaller plat stuurke na de zomer makkelijker te make want nu wordt mijne bike wel eens 'tracteur' genoemd
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Caferacer wrote:Mijn huidig stuur is 50 à 52 cm en past perfect voor mij 8)
Maar ik ben van plan om een oversize flatbar stuur (31.8 ) te monteren maar ik vroeg mij af of je zo een stuur evenveel kan inkorten als een gewoon stuur. :-k
Je moet eens uitmeten of je dan nog voldoende plaats hebt voor remhendels en shifters, die kunnen immers niet op de verdikking geplaatst worden.
Volgens mij is het zeker te doen, maar beter vooraf controleren.
Jens
Mountainbiker

Post by Jens »

Jens wrote:het is ondertussen gelukt, met wat water en een turnavieske :wink: , voorlopig afgezaagd

:lol: :lol: , blijkbaar gisteren iets misgelopen.. Ik wou schrijven dat het voorlopig was afgezaagd op 58cm en dat ik dan kon zien of er nog meer af moet of niet :wink:
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Ik heb mijn stuur ook op maat gemaakt maar nu vind ik dat bij montage van mijn juicy sevens de leidingen heel kort bijeen komen .
Dan bedoel ik de uiteinden waardat de leiding in de remhendel komt .
Ik denk dat tussen de twee remhendels niet meer dan 10 cm gaat terwijl ik mijn stuur iets breder heb gemaakt dan mijne HT .
Als ik ze verder uiteen schuif , heb ik niet veel handvat meer .
chris81
Mountainbiker

Post by chris81 »

mijn stuur is 60cm met bar ends en kvind da zeer gemakkelijk om te manauvreren enzo.
Diablo
Mountainbiker

Post by Diablo »

Kan je van een te breed stuur, schouderlast hebben na een grote MTB rit? of zou dit een andere reden kunnen hebben?
chris81
Mountainbiker

Post by chris81 »

ik krijg wel na een uur mtb-ken pijn in mijn nek,kan da aan mijn stuur liggen?
of zit ik te hoog?
kmoe mijn hoofd precies te veel naar omhoog houden.
gelijk of mijn helm te zwaar is :-?
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

http://www.vlaamsewielrijdersbond.wad.b ... ts3-07.pdf

Volgens deze richtlijnen heb ik mijn mtb afgesteld. Ik had mijn riser stuur vervangen door een plat stuur. Na een tijdje kreeg ik enorm veel last in mijn nek. Dan had ik dit van een collega gekregen.
Sindsdien zijn alle problemen verdwenen en de prestaties erop vooruit gegaan. Echt alle afmetingen gewoon afstellen zoals ze hierin in staan.
Ondertussen heb ik van andere mensen hun fiets ook zo reeds afgesteld en deze mensen waren ook heel tevreden over het resultaat.
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

ik heb een rizer stuur van 63cm
veel te breed vind ik persoonlijk (kvoel er mij nie goed bij en ziet er min of meer lomp uit) en na mijn meting was het aangeraden om een flat 58cm of optimaal 56cm,maar omdat ik barends heb opteer ik voor de 58cm dus een wcs ritchey Os zal het worden (de meting concludeerde dat ik vooraan lager moet zijn dus darmee een flat en ook een ringetje weg)

-een paar paginas eerder las ik dat een kortere stuur pittiger stuurt (prima voor mij)
-maar momenteel heb ik een stuurpen van 11cm
-Na mijn meting zou het een 12cm moeten zijn...doe ik iermee goed of kwaad ? zou 1cm derbij veel vershil maken ? zou'k nog altijd pittig kunnen stuuren ?
-mij hebben ze gezegt van hoe langer u stuurpen hoe minder wenbaar en hoe makelijker je overkop gaat wegens dat u stuurpen verder of zelfde niveau is van het as van u wiel..klopt dit ?
-ik veronderstel dat de meting nie liegt en om ideale fietpositie en de graden hoek van u rug het confortabeler zou maken met een 12 ?

iemand raad ?
dank u
Post Reply