Zo 26/02/2012 Koksijde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fugitif
Mountainbiker

Post by fugitif »

Na vorig jaar terug van de partij . Dit jaar een paar extra clubleden kunnen overtuigen om 1u30 te rijden vanuit Dworp. En we hebben het ons gene second beklaagd, leuk parcours maar misschien 1 tip voor de organisatie, zorg elk jaar voor een paar nieuwe stukjes in het parcours. Zo blijft het verassend :wink: Parcours was nagenoeg identiek aan dat van vorig jaar.
Voor een inschrijvingsprijs van 5€ zou je toch een iets uitgebreidere eerste bevoorrading verwachten, tweede bevoorrading was wel ok.
Maar één ding is zeker :volgend jaar zijn we opnieuw van de partij!! =D> =D>
pandasan
Mountainbiker

Post by pandasan »

de amigo's van wtc lovendegem hebben er van genoten.
heel mooi parcour en goeie organisatie.
ne dikke proficiat en tot volgend jaar.
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Willy Sport wrote:
Voetje wrote:ik heb in koksijde voor de eerste maal gestart.
was en zeer mooie rit.
ik heb voor de eerste maal door het zand gereden.
dat is echt niet gemakkelijk hoor.
en het vliegveld niet meer heel gedaan.
ik was al kapot.
kom zeker nog terug.
hoeveel deelnemers waren er aub.
we zijn supergelukkig met 1453 deelnemers, een record ! :-D
proficiat het aantal deelnemers verdienen jullie. =D> =D>
1 ste bevoorrading was wat povertjes maar de 2 heeft dit zeker goed gemaakt. =D> =D>
Volgend jaar staat deze terug in de chouffe agenda.

wie heeft de hoofd prijzen gewonnen ? :roll:

:wink:
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Vanmorgen vroeg vertrokken voor de 47 en het was weer in orde =D> =D> .
Al die stukjes en korte hellingen in duin en zand waren fantastisch. Na aankomst terug naar zeedijk gereden om terug te kunnen inpikken :lol: op het parcour na de strandzone. Om de rest nog eens te kunnen bissen. Het militair domein op het einde wel links laten liggen, persoonlijk vind ik het eerste stuk goed maar dat eindeloos kronkelen :drunk: op het einde op een slecht lopende grond vind ik er teveel aan. Geef mij maar van die stroken zoals in het calmeynbos :bounce: :bounce: . Pas op respect voor de organisatie want er kruipt waarschijnlijk zeer veel werk en tijd in het militair domein, maar een beetje minder kronkelen zou voor mij het bisgehalte veel verhogen :bounce: :bounce: .
l3m4nt
Mountainbiker

Post by l3m4nt »

leffingenoartje wrote: 1 ste bevoorrading was wat povertjes maar de 2 heeft dit zeker goed gemaakt. =D> =D>
spreek ik enkel voor mezelf als ik vind dat 2 bevoorradingen op 47 km eigenlijk ene teveel is? ik vond dat die eerste echt vroeg op het parcours kwam, de tweede heb ik dan maar overgeslagen

vertrokken om 9h en quasi niet moeten aanschuiven aan de inschrijftafel, op het parcours was het bij momenten vrij druk, maar dat maakt het niet minder boeiend, je ziet al eens iets ... :)

het was eigenlijk de eerste keer dat ik door stroken met los zand reed vandaag, bestaat daar eigenlijk een goeie bandenkeuze voor? ik zag echt iedereen afstappen op bepaalde stroken

voor de rest heel veel lof voor de man die dat doolhof op het militair domein van linten heeft voorzien :) 't was dikke fun
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Gisteren 15.4 liter (zelfbetaalde :wink: ) diesel verreden voor deze tocht mee te pikken. Blij dat ik hem gereden heb.
om toch nog aan deftig aantal kmrs te komen heb ik dienen groten bos & het militair domein 2x gedaan. zo kwam ik aan 57 km
heb nog getwijfeld om 't leger nog een derde keer te doen, maar ik zat dan al zonder drank
spreiding vd bevoorradingen was niet ideaal voor wie extra rondjes wou doen.
Als het volgend jaar past, dan kom ik weer af & dan tank ik beetje meer bij
Cuball
Mountainbiker

Post by Cuball »

Proficiat aan de organisatie, mooiste tocht van dit jaar :-)

Volgend jaar zeker en vast terug van de partij!!!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Mooi weer en zeer mooi parcours maakten het een toffe zondag vm.
Echter iets te vaak was het aanschuiven op de mooie passages.
Het militair domein was op bepaalde stukjes genieten, op andere dan weer "tsjoeken" waardoor ik totaal geen zin had om te bissen.
Ik vraag me wel af wat sommige deelnemers door hun kop halen om met een stadsfiets (zonder helm) deze MTB TT te rijden.

TT worden te populair en jammergenoeg daalt het algemene bikers niveau :roll:
Willy Sport
Mountainbiker

Post by Willy Sport »

Hierbij kan ik u allen melden dat er 1.453 mountainbikers hebben deelgenomen aan de Koksijdse mtb-toertocht.
Een nieuw record waar we fier op zijn. Daarom een grote 'merci' voor de enthousiaste deelname en de vele woorden van lof.
Ook wens ik de sponsors te danken alsook de ex-neveresters en alle medewerkers van de sportdienst. Een bijzonder woord van dank gaat uit naar Georges Cloet die instond voor de single-track op de Basis Koksijde.
De prijswinnaars waren: Guido Rottiers uit Wetteren die de hogedrukreiniger won en Bart Delye die overgelukkig was met zijn gewonnen canondale !
=D>
Tot volgend jaar!
Offroadbiker
Mountainbiker

Post by Offroadbiker »

Al het goeie herschrijven is onbegonnen werk maar 'k heb wel een verzoek naar de organisator of parcoursbouwer toe en luid als volgt .Rond 11 à 12 voor het einde moet men een hoge duin oplopen (klauteren) iedereen trouwens toch zijn er snoodaards die dit prachtig stukje loopwerk weten te omzeilen .De veldwachter daar plaatsen met zijne tweeloop zou ze wel doen terug draaien (tuurlijk een graptsen) De arm der wet was ook aanwezig stond op een parking volledig uit ierder zijn weg zeker niet op de plaats waar de gehandicapte zijn voertuig kan zetten maar wel niet binnen de lijntjes. 'k Hoop dat het bij een verwittiging blijft maar 'k zal 't nooit meer doen .Dat voor mijne maat de tocht volledig geslaagd is zal wel zijn .Zeker als men met de hogedrukreiniger mag naar huis gaan .Tot volgend jaar :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Post Reply