Bedankt voor deze tip.
Ik heb nog even verder gezocht en kwam er 2 prachtige filpjes tegen .
1 voor het vervangen van de olie en1 voor het vervangen van de kabels.
Na het kijken van de filpjes hoef je daar ook niet meer bang voor te zijn en kan je dat heel makkelijk zelf.
Kijk maar even ...
Veel plezier bij h et onderhpuden van DE naaf
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Dickie
- Mountainbiker
Nog een alternatief voor de Rohloff gripshift, handig: de lengte kan aangepast worden maar wel aan een stevige prijs:
http://www.rewelbikes.com/DE/prodotti/a ... rodotto=46
- Dickie
- Mountainbiker
Er bestaan ook Nokon kabelsets voor Rohloff.
Mits het strategisch plaatsen (lassen?) van kabelstops op het frame zou enkel de liner doorlopend moeten zijn en zou je het aantal parels flink kunnen verminderen, met als resultaat fijner en goedkoper kabelwerk met wat kleinere bochten.
Zou dit kunnen lukken?
Wordt het schakelen door deze werkwijze slecht beïnvloedt?
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Als ik overstap op een Speedhub zou ik mijn frame 'Rohloff-dedicated' aanpassen, dus 'outer-cable'-houders en/of stops op het frame lassen?
De lak van mijn GF Rig is blijkbaar van mindere kwaliteit en een spuitbeurt zal sowieso mogen.
Mits het strategisch plaatsen (lassen?) van kabelstops op het frame zou enkel de liner doorlopend moeten zijn en zou je het aantal parels flink kunnen verminderen, met als resultaat fijner en goedkoper kabelwerk met wat kleinere bochten.
Zou dit kunnen lukken?
Als ik overstap op een Speedhub zou ik mijn frame 'Rohloff-dedicated' aanpassen, dus 'outer-cable'-houders en/of stops op het frame lassen?
De lak van mijn GF Rig is blijkbaar van mindere kwaliteit en een spuitbeurt zal sowieso mogen.
- phille
- Mountainbiker
Heb die eens mogen testen, niet bruikbaar voor rohloff, de mouche komt los en je kan niet meer draaien enkel doordraaienDickie wrote:Nog een alternatief voor de Rohloff gripshift, handig: de lengte kan aangepast worden maar wel aan een stevige prijs:
- phille
- Mountainbiker
Carsten van Rohloff mailde me enkele jaren geleden dat Nokon vooral mooi is, maar daar stopt het ook.Dickie wrote:Er bestaan ook Nokon kabelsets voor Rohloff.
Zou dit kunnen lukken?
Gore-Tex is ook de oplossing niet
Tegenwoordig gebruik ik de shimano XTR kabels, geinen en dichtingen. Moet deze slechts 1 maal per jaar vervangen.
Vaste kabelstops en houders op je frame lassen is het beste wat je kan doen, kijk maar naar alle merken die doen het ook. Mijn bike heeft het niet, dus straps straps en nog eens straps, in combinatie met sterke tape om het inslijpen te voorkomen.
HTH
- bollie
- Mountainbiker
Dat zal ik geweest zijn .Ik heb een NPL 600 besteld met Rohloff naaf bij Rose versand ...een red bull dus...Helaas heb ik hem nog niet binnen.Zit er echt op te wachten want mijn oude fiets geeft nogal wat problemen .Ik hoop dat ik hem deze maand binnen krijg en zal dan laten weten hoe goed hij bevalt .
-
Michel71
- Mountainbiker
- Location: Lapierre Prorace 929, Lapierre xelius EFI 800 en Victoire 650b
Ik ben nieuw op dit forum. Ik rij nu al ca. 2 jaar met Rohloff, eerst met een Idworx Mountain Rohler en nu met een Seven Sola met Rohloff naaf. Ik zou persoonlijk niks anders meer willen (mits het frame voor de naaf of singlespeed is aangepast). Nooit meer chansuck vindt ik het grootste voordeel. Het gewicht en geluid in de 7e versnelling het grootste nadeel. Van rendement verlies merk ik weinig, in vergelijking met mijn vorige fietsen (o.a. Turner Nitrous, Litespeed Sewanee en Sworks HT en Epic) Mijn fiets heeft een gewicht van 10,5 kg met Fox F80X en 9,4 kg met een vaste Ti vork. De fiets heeft al een keer op dit forum gestaan in showroom, geplaats door Plonsita.
- bollie
- Mountainbiker
hehe...ik heb vandaag de mededeling gekregen dat de fiets volgende week wordt geleverd.Ik heb er wel 2 1/2 maand op moeten wachten maar nu is het bijna zo ver.Hopelijk is alles goed en kan ik gaan knallen.
13 juli wil ik in belgie gaan fietsen , de Raid des chantoires...kan ik hem goed uitproberen.Ik zal jullie laten weten hoe het gegaan is...
13 juli wil ik in belgie gaan fietsen , de Raid des chantoires...kan ik hem goed uitproberen.Ik zal jullie laten weten hoe het gegaan is...