Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vedet
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by vedet »

Lees het boek "How to win friends and Influence people" van Dale Carnegie maar eens. Met kritiek op iemand geven bereik je nooit iets.

Niet-helmdragers zullen het toch eerst moeten ondervinden. Ik durfde vroeger ook nog wel eens zonder vertrekken als ik op de weg ging rijden, tot ik eens op volle snelheid tegen het beton ben gekwakt (gelukkig met helm) en besefte wat dat ding en zware schedelfractuur had vermeden.

En eigenlijk nogal straf dat er nog zoveel rondrijden...hoe vaak krijg je geen overhangende tak tegen je helm.
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

1) kawa heeft gelijk als hij zegt: "een goedbedoelde opmerking kan soms averechts werken" en "niemand laat zich graag de les spellen"

2) phille heeft gelijk als hij zegt: "hier bestaat geen waterdichte oplossing"

3) ik heb gelijk als ik zeg: "verbaal duidelijk maken dat je met die opmerking niet bent gediend, ok! Maar fysiek iemand de kant induwen [-X "
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

schuppe wrote:
3) ik heb gelijk als ik zeg: "verbaal duidelijk maken dat je met die opmerking niet bent gediend, ok! Maar fysiek iemand de kant induwen [-X "

Fysiek geweld is idd not done, denk (hoop) dat we het daar allemaal over eens zijn?

Maar die reactie had vermeden kunnen worden, door gewoon na uw eerste opmerking die gast te laten voor wat 'm is. Vandaar mijn reactie van leven en laten leven. :wink:
Last edited by kawa on Mon 03 Feb 2014 14:02, edited 1 time in total.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

we hebben allemaal gelijk te zeggen dat zonder helm rijden zo dom is als snel vrijen ... oeps da was eenandere campagne :-)
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

idd kawa, ge hebt gelijk!
en phille, soms kunde ni anders dan snel vrijen hé :lol: !
Vrukkus
Mountainbiker

Post by Vrukkus »

Amai als ik dat zo lees hier allemaal, moet er niet veel plezier meer aan zijn om TT's te rijden.
Heb me pas terug een MTB aangeschaft maar zal eerst maar wat gewoon gaan fietsen zodat ik wat snelheid in de benen heb.
Geen zin om iedere zondag met een blauw oog thuis te komen :-)
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

78 pagina's sedert september 2005...da valt nog goed mee dan :lol: :lol: :lol: Da is hier 1 van de minst geposte topic's.
Sommige TT topics hebben 10 pagina's in 1 week :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
NetWave
Mountainbiker
Location: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Post by NetWave »

Voor elke racekonijn dat mij voorbij steekt op een onverantwoorde manier, is er gelukkig ook iemand die geduldig wacht en daarna nog aangeeft 'ik kom langs links'... =D>

Wat betreft het bewust niet dragen van een helm, stel ik me volgende vraag: als die persoon een hersenletsel oploopt na een val, dragen we dan niet allemaal ons steentje bij aan zijn/haar medische verzorging onder de noemer 'ziekteverzekering'? Is dat niet dubieus?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

NetWave wrote: Wat betreft het bewust niet dragen van een helm, stel ik me volgende vraag: als die persoon een hersenletsel oploopt na een val, dragen we dan niet allemaal ons steentje bij aan zijn/haar medische verzorging onder de noemer 'ziekteverzekering'? Is dat niet dubieus?

Dat is al zo dikwijls aangehaald... :-({|=
Straks komt er weer ne slimme af die enkel wil dat personen die een helm dragen verzekerd zijn...

En wat dan met rokers, mensen die medische problemen krijgen door overgewicht, etc... hun uitkering van de ziekteverzekering ook maar afnemen dan? Iemand die z'n gordel niet draagt wijzen ze ook niet naar de deur als de kosten na een ongeval betaald moeten worden he... en die gordel is zelfs verplicht. :wink:

Ik maak me weinig zorgen over al die bijdragen die wij betalen voor de ziekteverzekering, er zijn veel andere posten die veel meer geld opsmodderen van ons. :wink:

Een helm is nog steeds geen verplichting, laat dan degene die zonder helm willen rijden gewoon doen denk ik dan... Als er iets gebeurt ga jij er geen last van hebben.

Een helm is een must, daar ben ik het 100% mee eens, maar je moet niet geloven dat een helm een wondermiddel is.
Er zijn genoeg bikers die na een val met helm evenzeer een hersenletsel oplopen of zelfs sterven na een val.
Bobken
Mountainbiker

Post by Bobken »

kawa wrote:
Stel u voor dat die gast na een rit van een uur met de auto merkt dat 'm z'n helm thuis vergeten is.
Al slechtgezind op zijne fiets stapt zonder helm en dan ook nog eens iemand achter hem aan krijgt die het zo nodig vindt om de hele uitleg te komen doen waarom 'm beter een helm zou dragen...
Dit hebben we dus overlaatst meegemaakt in Leopoldsburg. Men bikepartner was inderdaad zijn helm vergeten en even een uur en een kwartier terug rijden was niet echt een optie.
De organisatie kon ons ook niet helpen (wat ook logisch is) dus uiteindelijk vertrokken zonder helm.
Het viel toen op dat er best veel mensen iets zeggen over het niet dragen van een helm. Meestal kwam de term onverantwoord voorbij :-?
Post Reply