Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Ik ben er geraakt zonder al te veel stuntwerk - om dan tot de vaststelling te komen dat de verwarming is uitgevallen en het hier binnen nu 14° is... Dus ik ga sebiet terug naar huis om te gaan biken :P ...

Onderweg ben ik er in geslaagd een ijspegel te kweken op mijn ijzig bakkes, maar wel zalig zonneke d'r bij :lol: ...

Bandjes: gisteren op SpeedKings, vandaag op Kenda Glaciers.

Kleding? gewoon een T-shirt, pull, windstopper fleece en gore-tex jas. Buff-fleece rond de nek, en twee paar handschoenen (speciaal binnenpaar in zijde en een paar windstoppers). Alleen de billen en de voeten wat koud, de rest ging wel.
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Ik had ook als nieuwjaarsvoornemen met de fiets naar het werk te gaan. :oops: Maandag om 6 uur opgestaan, dacht dat het met die sneeuw nog zou meevallen... Onddanks dat ik de sneeuw zag toch vertrokken (is 33 km tot werk) met de MTB. 8) =D> Mij zullen ze niet hebben dacht ik nog.
Maar amai, der lag hier op sommige wegen nog 20cm sneeuw, je zag na 7 km de fiets niet meer onder de sneeuw. En ook mijn derailleur begon te tikken, tenminste het geluid kwam toch vandaar, want zien kon je die niet. Dan toch maar terug huiswaarts gekeerd en de trein genomen. Was wel te laat :oops:

(Ik zal het dan nog maar een weekske uitstellen zeker?)
Vrukkus
Mountainbiker

Post by Vrukkus »

Gisteren en vandaag ook met de fiets geweest. Vond vandaag beter te doen als gisteren. Gewoon op de weg gefiets want de fietspaden zijn natuurlijk nie te doen. en wat betreft de banden vanvoor NN en vanachter RR. Nog geen zin gehad om te wisselen. :-D
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

bij mij vandaag halweg, krak, ketting gekast
miljaar
net dan heb je je kettingpons vergeten #-o
gelukkig was opa beschikbaar voor mij te komen halen en dan softiegewijs met zijnen otto naar bxl :wink:

lang leve de sofites

Streets
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Streets: uw fiets is versleten moit. Ge zou hem beter ontmantelen voor er ongelukken met zware lichamelijke letsels van komen. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven, ... :wink: :wink: :wink:

Een bezorgde Mojo,
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

MudHungry wrote:Ik ben er geraakt zonder al te veel stuntwerk - om dan tot de vaststelling te komen dat de verwarming is uitgevallen en het hier binnen nu 14° is... Dus ik ga sebiet terug naar huis om te gaan biken :P ...

Onderweg ben ik er in geslaagd een ijspegel te kweken op mijn ijzig bakkes, maar wel zalig zonneke d'r bij :lol: ...

Bandjes: gisteren op SpeedKings, vandaag op Kenda Glaciers.

Kleding? gewoon een T-shirt, pull, windstopper fleece en gore-tex jas. Buff-fleece rond de nek, en twee paar handschoenen (speciaal binnenpaar in zijde en een paar windstoppers). Alleen de billen en de voeten wat koud, de rest ging wel.
Gisteren heb ik mijne nieuwjaarscongé met een dagske verlengd, maar vandaag kon ik er niet meer onderuit, dus vanmorgen om 8u30 de singlespeed KHS buitengerold en daarmee naar 't werk vertrokken (zoals bijna elke werkdag trouwens). Bandjes : iets van Kenda, 't profiel heeft veel weg van een Racing Ralph. Maar euh, profiel of niet, op de fietspaden hier in de buurt valt gewoon niet te rijden : op de Martelarenlaan bijvoorbeeld ligt het fietspad op sommige plaatsen vol brokken ijs, echt niet te doen om daarover te fietsen. Dus gewoon op de ijsvrije rijweg gereden. En daar waar heel 't straat nog dichtligt met sneeuw, tja, daar is 't met dichtgeknepen billen rijden en hopen dat je niet op je bek gaat op de blinkende ijspiste onder je wielen.

Kledij : gewoon, mijn werkkledij (jeansbroek, T-shirt en trui) met daarover een extra fleece en jas, en een goretex overbroek. Die broek is vooral om smeerlapperij zoals zout en smeltwater weg te houden van m'n kleren, maar geeft toch ook wat extra bescherming tegen de koude wind. Vervolgens nog m'n helmpje op m'n hoofd, en that's it. Wel friskes aan de oren, zo 's morgens, daar moet ik nog iets op vinden (lees : een goei muts kopen die ik echter ook onder m'n helm moet kunnen dragen).

Enneuh, die ijspegels : ik had vanmorgen ook prijs. Op een bepaald moment was 't precies alsof er twee ijsblokjes IN mijn neusgaten staken ! Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Oh ja, ik moet amper 4 km rijden van thuis tot op 't werk, en 'k doe daar ongeveer 15 à 20 minuten over. Ook in de zomer. Gewoon, rustig op 't gemakske naar 't werk cruisen ...
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Thierry wrote: Wel friskes aan de oren, zo 's morgens, daar moet ik nog iets op vinden (lees : een goei muts kopen die ik echter ook onder m'n helm moet kunnen dragen).
Koopt u een Buff sjaaltje. Ik heb er twee: eentje op mijn hoofd en een tweede voor mijn mond en neus. Ideaal.

Mojo
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

voor 4km?
esteban
Mountainbiker
Location: Cannondale Bad Boy-Caad2 Niner RLT 9 RDO - RKT 9 RDO

Post by esteban »

Joepie straks terug door de sneeuw in het zonienwoud :bounce: . Ik vond het vanmorgen goed meevallen. Op sommige plaatsen was het fietspad niet goed berijdbaar, dan maar op de chaussée.
Blijft natuurlijk wel oppassen voor ijzelplekken.
Heb als voorzorg wat antigel mee, ge weet nooit waar da goed voor is. Gisteren was mijn voorderailleur goed ingevroren na 35km. Normaal doe ik hierover 1uur en 10 min., tel er met de sneeuw maar 30minuten bij.
Vooraan black jack light 2.25 en achter Hutchinson Python en de fiets toch serieus onder control kunnen houden.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

esteban wrote:Joepie straks terug door de sneeuw in het zonienwoud :bounce: . Ik vond het vanmorgen goed meevallen. Op sommige plaatsen was het fietspad niet goed berijdbaar, dan maar op de chaussée.
Blijft natuurlijk wel oppassen voor ijzelplekken.
Heb als voorzorg wat antigel mee, ge weet nooit waar da goed voor is. Gisteren was mijn voorderailleur goed ingevroren na 35km. Normaal doe ik hierover 1uur en 10 min., tel er met de sneeuw maar 30minuten bij.
Vooraan black jack light 2.25 en achter Hutchinson Python en de fiets toch serieus onder control kunnen houden.
kan het zijn dat ik u al een paar keer 's avonds tegengekomen ben? ik rijd op nen matzwarte C'dale met fatty.... en al een paar keer in uw wiel gehangen... :oops:
Post Reply