RaRa Snakeskin 2.25 does the job!Tinky-Winky wrote:Tot je de notubes op je kuiten voelt sproeien door de scheuren in het loopvlak...been there, done that !viktor 22 wrote: ik heb dan maar 2 RR genomen . no problems :
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- TimDC
- Mountainbiker
Vorige week Geax barro mountain tnt geplaatst op Mavic x819 velgen.
Buiten het feit dat de banden moeilijk op de velg te krijgen zijn is het zeer eenvoudig deze te monteren.
Onvetten, ventiel plaatsen, band erop, stans notubes erin, en met de handpomp op de juiste druk plaatsen. Is 100% dicht van de eerste maal.
Buiten het feit dat de banden moeilijk op de velg te krijgen zijn is het zeer eenvoudig deze te monteren.
Onvetten, ventiel plaatsen, band erop, stans notubes erin, en met de handpomp op de juiste druk plaatsen. Is 100% dicht van de eerste maal.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Sealant in TNT's is alleen tegen het lekrijden. De TNT's zijn al vanzelf luchtdicht. Eens getest, na 24u stond die nog steeds op 4bar... wees gerust, 't zal wel dicht zijn, en anders is 't nie den band, maar het ventiel of de velgrand! SuccesTimDC wrote:Vorige week Geax barro mountain tnt geplaatst op Mavic x819 velgen.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Niet altijd.Zotte Marre wrote:Sealant in TNT's is alleen tegen het lekrijden. De TNT's zijn al vanzelf luchtdicht. Eens getest, na 24u stond die nog steeds op 4bar... wees gerust, 't zal wel dicht zijn, en anders is 't nie den band, maar het ventiel of de velgrand! SuccesTimDC wrote:Vorige week Geax barro mountain tnt geplaatst op Mavic x819 velgen.
Bij mij ene wel en ene niet.
Die liet altij zo'n 0,5 bar af per dag.
30ml notubes en probleem was opgelost; de andere was perfect dicht zonder sealant.
Tubeless Ready's van Hutchinson echter verliezen heel wat meer lucht, daar moet je altijd sealant bijkappen.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
En zijn die lichter dan de TNT's met vergelijkbaar profiel? Ik zoek iets met het inzetbereik tussen een Mezcal & een B Marathon, ben nog niet helemaal overtuigd van die Saguaro's, dus misschien eens een ander merk testen.Dr.Gonzo wrote: Tubeless Ready's van Hutchinson echter verliezen heel wat meer lucht, daar moet je altijd sealant bijkappen.
-
joeke
- Mountainbiker
[quote Ik zoek iets met het inzetbereik tussen een Mezcal & een B Marathon, ben nog niet helemaal overtuigd van die Saguaro's, dus misschien eens een ander merk testen.[/quote]
Hallo,
Ik ben een voorstander van de Saguaro's.
Ik heb er al zo'n 5000km mee gereden en den achterste is bijna versleten. (2 jaar tussen half april en begin november)
Ze zijn iets minder goed dan de Barro Marathon in de modder, maar daar blijft het dan ook bij.
De Hutchinson zijn lichter.
Welke band ga je kiezen?
Op een andere bike heb ik de Piranha Tubeless Ready staan. Ze zijn licht en rollen goed, maar kwa grip en modder komen ze nog niet aan de hielen van de Saguaro's. Ik rij er enkel mee wanneer het zeer goed weer is. Bij de minste vochtigheid schaats je.
Als winterbanden heb ik afgelopen winter nog met de bull dog, voorganger van de Toro, gereden en deze heeft me zeker kunnen bekoren. De rolweerstand valt zeer goed mee voor dit profiel.
Tussen de Piranha en de Toro heeft Hutchinson ook niet echt iets. Ja de Python, maar die bevalt me ook niet.
Groetjes,
Joeke
Hallo,
Ik ben een voorstander van de Saguaro's.
Ik heb er al zo'n 5000km mee gereden en den achterste is bijna versleten. (2 jaar tussen half april en begin november)
Ze zijn iets minder goed dan de Barro Marathon in de modder, maar daar blijft het dan ook bij.
De Hutchinson zijn lichter.
Welke band ga je kiezen?
Op een andere bike heb ik de Piranha Tubeless Ready staan. Ze zijn licht en rollen goed, maar kwa grip en modder komen ze nog niet aan de hielen van de Saguaro's. Ik rij er enkel mee wanneer het zeer goed weer is. Bij de minste vochtigheid schaats je.
Als winterbanden heb ik afgelopen winter nog met de bull dog, voorganger van de Toro, gereden en deze heeft me zeker kunnen bekoren. De rolweerstand valt zeer goed mee voor dit profiel.
Tussen de Piranha en de Toro heeft Hutchinson ook niet echt iets. Ja de Python, maar die bevalt me ook niet.
Groetjes,
Joeke
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Piranha en Python kan ik je afraden.
Zelfde reden als hierboven, bij nat weer of op boomwortels deugen deze voor geen meter.
Enkel (super) goed op droog terrein.
Mijn keuze komt altijd terug bij de Conti's (SK en MK) en de Barro Mountains van Geax.
De Mezcals heb ik me ook nog niet beklaagd qua grip enkel vetrouw ik ze niet meer sinds een stevige valpartij bij bochtenwerk op harde ondergrond (asfalt) en het feit dat ik dit meermaals heb gelezen via internet.
Ben nu aan het experimenteren met de Larssen TT in smalle versie (1.9) en die zijn echt smal!
Zelfde reden als hierboven, bij nat weer of op boomwortels deugen deze voor geen meter.
Enkel (super) goed op droog terrein.
Mijn keuze komt altijd terug bij de Conti's (SK en MK) en de Barro Mountains van Geax.
De Mezcals heb ik me ook nog niet beklaagd qua grip enkel vetrouw ik ze niet meer sinds een stevige valpartij bij bochtenwerk op harde ondergrond (asfalt) en het feit dat ik dit meermaals heb gelezen via internet.
Ben nu aan het experimenteren met de Larssen TT in smalle versie (1.9) en die zijn echt smal!