wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Wimmeke76
Mountainbiker

Post by Wimmeke76 »

kawa wrote:Ik heb de Tiger 800 testgereden vorig jaar, fijn tufke.. al zou ik er mijn Ténéré niet voor weg willen doen.

Ga je voor de XC? Kennis van mij heeft zo ene gekocht, alleen het verbruik valt wa tegen. Ik zou toch zeker de BMW F800GS ook overwegen.
De XC vind ik wel de mooiste versie van de tiger 800 hij is iets stoerder dan de normale tiger 800.

Testrijden met de bmw F800GS staat ook op mijn programma, net zoals met de F800R.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

In welk opzicht zijn die spaakwielen een voordeel (buiten het feit dat ze een andere diameter hebben voor noppenbanden)? Want voor de rest kan je de gewone Tiger perfect opsmukken tot een Tiger XC.

Ik heb al de wildste verhalen gehoord over spaakwielen, dat die gevoeliger zouden zijn voor lekrijden, ventielen die afscheuren... Totaal geen idee wat daar van waar is.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik zit te denken voor de volgende aan een XT660Z of een F800GS. Bedoeling is om echt offroad rijdbaar te zijn ook..

Iemand ervaring? Oudere occasies mogen ook.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Je moto houden en eentje erbij, zo'n oude Super Tenere XTZ 750?

Daar heb ik ook al aan gedacht maar ik heb er te weinig verstand van om aan te werken. Je vindt die soms voor 750-1000EUR maar met wat werk aan.
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Hubertje wrote:Ik zit te denken voor de volgende aan een XT660Z of een F800GS. Bedoeling is om echt offroad rijdbaar te zijn ook..

Heb hier nog een XT600E uit 2000 staan met wat sleutelwerk aan, voorzien van alu reiskoffers enz.. Mag weg voor een prijsje, heeft slechts een 20.000km gelopen en staat hier al veels te lang stof te happen. :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

freezy wrote:In welk opzicht zijn die spaakwielen een voordeel (buiten het feit dat ze een andere diameter hebben voor noppenbanden)? Want voor de rest kan je de gewone Tiger perfect opsmukken tot een Tiger XC.
Ik heb ergens in een test gelezen dat men de gewone Tiger even goed vond dan de XC op gravelwegen.

En als je eerlijk bent... ga je zo'n XC gebruiken voor echt offroadwerk?

Spaakwielen zouden steviger zijn, maar het grootste nadeel vind ik dat je met binnenbanden zit.

En zo'n 21" voorwiel stuurt niet zo lekker dan een 19" exemplaar ONroad.

Ik zou voor de gewone Tiger gaan, ook al ziet de XC er wat bruter uit.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Hubertje wrote:Ik zit te denken voor de volgende aan een XT660Z of een F800GS. Bedoeling is om echt offroad rijdbaar te zijn ook..

Ik heb zo'n +30000km ervaring met een XT660Z.
Prachtig ding, maar geen liefhebber van autosnelwegen.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... l-7-1.html
Wimmeke76
Mountainbiker

Post by Wimmeke76 »

kawa wrote:

Ik heb zo'n +30000km ervaring met een XT660Z.
Prachtig ding, maar geen liefhebber van autosnelwegen.
Da's nu net voor mij een van de vereisten dat hij de autosnelwegkilometers ook graag afmaalt. Ik doe dagelijks 2 keer 35km E313.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

35km is nu wel geen afstand he...

Ik heb het over lange afstanden over de autosnelweg. :wink:
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

ik zou mij voor echt off-road wat lichters kopen,daar ga je veel meer
plezier aan hebben,alleen al als je hem moet oprapen;-))
Post Reply