Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: Overzicht 29er banden

Post by profi »

is de Ikon een goede vervanger voor de RARA die ik achteraan gebruik , ik heb die al een aantal jaren maar ik moet die constant bij pompen , men RORO vooraan blijft langer op druk !
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

De Ikon is een topbandje een van mijn favorieten. Ze zijn nu ook tubeless ready.
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

De Maxxis banden voor stevig gebruik komen stilaan op de markt.
Ik heb recent de High Roller II ontvangen en gemonteerd.

Image
Links: Maxxis High Roller II 29x2.3 (55mm op ZTR Flow, na 2 dagen stretch) - 880g
Rechts: Maxxis Ardent 29x2.4 (60mm op ZTR Flow, na 4 maanden stretch) - 840g

Het is een heel goede band en een verbetering over de Ardent 2.4 (momenteel HRII als voorband).
Veel meer zijdelingse grip en het profiel kan beter met modder overweg.

De Minion DHR II heb ik in bestelling om als achterband te testen.
fucalot
Mountainbiker
Location: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Post by fucalot »

die High Rollers zijn wel iconen, vallen de Ardents zo hard tegen? Heeft de Minion betere roleigenschappen dan de HR's? Enkel jammer dat ze die banden niet lichter krijgen...
pieterp
Mountainbiker

Post by pieterp »

De Ardents zijn goed zolang het droog is.
In de modder of vochtigere omstandigheden verliezen ze meteen grip vooral omdat het profiel direct vol kruipt en niet zelfreinigend genoeg is.

De Minion DHRII zou beter bollen dan de High Roller daarom dat ik die als achterband ga gebruiken.

Het gewicht vind ik nog wel meevallen voor het type band, dit zijn geen XC-condooms he 8)
fucalot
Mountainbiker
Location: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Post by fucalot »

Het zijn idd geen xc bandjes. Zou de rolweerstand zoveel verschillen? Heb even door de meeste internetfora gesnord en de meesten rijden met de HR achter en de minion vooraan (in 26 inch en vooral op DH machines dan). Kan iemand de vergelijking maken met de Hans Dampf? En o ja, hier hebben ze de maxxissen op voorraad http://nextdaytyres.com/search.aspx/MAXXIS-MTB-29 . Ik ben zelf sterk aan het twijfelen over welke aan te schaffen. Ben geneigd om 2 HR's te bestellen...
pieterp
Mountainbiker

Post by pieterp »

De minion dhrII zou een lagere rolweerstand hebben door lagere noppen dan de HRII daarom zou het een betere achterband zijn. Ik heb als HRII voorband de dual compound genomen, de minion DHRII heb ik in de high level 3C besteld.

Next day tires is nogal duur, ondertussen zijn ze er ook bij wiggle.co.uk en bij bike-components zou ik mijn minion volgende week ook al hebben.

Vergelijken met Hans Dampf kan ik niet meer maar ik ben ondertussen een echte Maxxis fan (na jaren Schwalbe gereden te hebben).
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Dit ziet er ook een zalig bandje uit voor het stevigere werk:
http://reviews.mtbr.com/review-wtb-vigilante-tires" onclick="window.open(this.href);return false;
pieterp
Mountainbiker

Post by pieterp »

Ik heb ondertussen ook de Maxxis Minion DHRII, in het kempische zand/losse bosgrond vind ik de High Roller II wel meer zijdelingse grip hebben. De rolweerstand valt goed mee onlangs de serieuze blokken in het profiel. Het is afwachten wat de Minion op Ardennen trails doet.
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Weet er iemand een fietswinkel die Maxxis banden op voorraad heeft?

Ik heb twee Beaver's nodig, en 't is nogal dringend (zijnde vandaag of morgen, zodat ik er zaterdag mee kan koersen).
Online gaat dus niet meer lukken.
Post Reply