sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Of wilt ge everst base camp horen ?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Fets met z'n Yeti avatar was heel toepasselijk de eerste, die moest het niet ver zoeken !

In 't vervolg moet ik er wel aan denken van de foto's een andere naam te geven, mijn eurocent viel pas toen ik de tweede aan het posten was... :roll:

De eerste foto is bovenop Pike Peak (4000'er) in Nepal getrokken, idd met zicht op de Everest (8848m), de Makalu (8475m), Kanchenjunga (8598m) en nog wat van die hoge bergjes.
Alhoewel ik niet weet of dat effectief het panorama op de achtergrond is. Die paar foto's werden me daarnet doorgestuurd vanuit een internetcafé in Katmandu. Een tripreport en video volgen nog wel.
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

pocoloco wrote:Je kan niet zeggen dat we onze bikes niet grondig én overal testen hé: wie raadt waar dit is ?

Image

Hint: die vlaggen :roll: !
wat is de HA van die sandman, of is dat gezichtsbedrog waardoor die bike zo slack lijkt?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Da's gezichtsbedrog, ik vermoed dat die met zo'n GoPro met fisheye lens getrokken is ?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

And now for something completely different.. men neme een boormachine met speciaal schroefbit, een raar soort vijs en een wiel met dikke banden en even dikken noppen. De achtergrond van de foto is niet onbelangrijk om het zen-gehalte op peil te houden - 't is een monnikenwerk...

Image

Na een paar uur "zen" is dit het resultaat, elke band uitgerust met 5 rijen met elk 19 studs. 95 per wiel en 190 voor de bike. Ze staan ver uit elkaar maar we gaan hiermee beginnen als basis.
Nu hoor ik opmerkzame bikers zich afvragen "hé, da's ijs... waar heeft die dat gevonden, de winter is nog niet bezig !?!"

Image

Tadaaaa..... :roll:

Image

Na een paar testrondjes besloten we wat meer studs op de zijkanten aan te brengen. Rob van Swooth mtb shop/Hilset was zo vriendelijk het andere wiel voor zijn rekening te nemen, we hadden de piste immers niet heel de dag ter beschikking. Elk wiel kreeg zo vlot 38 studs extra.

Image

Die 38 extra studs maakten een heel verschil in tractie en controle. Nu konden we rustig blijven trappen in de bochten, remkracht was héél ok en je moest al serieus wat power op de pedalen zetten (al zittend) om de achterband heel kort aan het spinnen te krijgen.

Image

Image

De eerste nieuwsgierige skaters kwamen vol ongeloof kijken naar dat rare ding...

Image

Wat iedereen natuurlijk meeneemt naar een schaatsbaan, het gewone qua :roll:

Image

Dit is het stud-patroon waar we mee eindigden. Feitelijk kan je met studs zover gaan als je wil: hoe meer studs, hoe meer grip. Voor het gebruik dat deze banden gaan zien volstaat dit: in totaal 266 studs, voor 170 gram extra gewicht (verwaarloosbaar) en met heel ordentelijke grip op gladgestreken schaatsbaan ijs. Natuurijs is veel ruwer en waarschijnlijk volstaat de grip van de zachte banden al voor 95% op dat soort ijs. Maar 't is voor die laatste 5% veilig te kunnen biken natuurlijk.

Image

En nu de hamvraag... waar o waar gaan die banden voor dienen... #-o ?
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

pocoloco wrote: En nu de hamvraag... waar o waar gaan die banden voor dienen... #-o ?
Fantastisch Koen, waar blijft ge 't halen ? Is nu de (pool)cirkel rond? Al ingeschreven? Neemt ge sledehonden mee als backup?
FOUTURE
Mountainbiker

Post by FOUTURE »

De Iditarod :drunk:

Back-up nodig voor technische assistentie ?

Of een tragere bike-partner om op te offeren aan de beren en wolven ?

Om te winnen moet je zonder slapen in één ruk kunnen doorrijden - je maakt dus kans ;-)

Wat voor uitrusting heb je daar feitelijk voor nodig en waar vind je die ?

Tip : met zijn tweeën kan je je wapens verdelen, en is de tent wat warmer als het begint te stormen =D>
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Helaas ga ik buiten het testwerk dit setje banden niet zelf aan het werk zetten...

Voor de Iditarod trail invitational heb je géén spijkerbanden nodig, da's buiten een rivieroversteek hier en daar bijna 100% op sneeuw.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

pocoloco wrote: En nu de hamvraag... waar o waar gaan die banden voor dienen... #-o ?
Is er in de alpen of een of andere skioord geen downhill wedstrijd die start op een gletsjer? Iets als de megavalanche maar daan over sneeuw en ijs?
Ik dacht van wel maar ik ben de naam nu even kwijt.

Volgens mij gaan die banden daarvoor dienen.
FOUTURE
Mountainbiker

Post by FOUTURE »

BikingBrecht wrote:
Is er in de alpen of een of andere skioord geen downhill wedstrijd die start op een gletsjer? Iets als de megavalanche maar daan over sneeuw en ijs?
Ik dacht van wel maar ik ben de naam nu even kwijt.

Volgens mij gaan die banden daarvoor dienen.
Het snelheidsrecord downhill in Avoriaz ?
Post Reply