ATB Cross
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: ATB Cross
Kijk eens op de website van de Atbcross. Wedstrijden van boven de 80 en 100km zijn geen XC meer maar Marathons. En dat is iets totaal anders. Reken op een uur wedstrijd en dus een 20 tot 30 km fietsen afhankelijk van je reeks.
E reek ongeveer 15 km oftewel 40 tal min.
D reeks ongeveer 18 km oftewel 50 min.
en zo gaat het op kwa tijd en km.
je rijd een aantal ronden van ongeveer 3.5 a 4 km km. de E vb 4 ronden D 5 ronden enz..
Parkoers zijn mix van alles een beetje en streekgericht.
Je hebt vlakke en snelle omlopen en techniche omlopen waar het de hele tijd draaien en keren enz.
Voor ieder wat wils.
Je moet op youtube maar eens atb wedstrijden intypen dan zie je fimpjes van deze parkoers.
Gr christof
D reeks ongeveer 18 km oftewel 50 min.
en zo gaat het op kwa tijd en km.
je rijd een aantal ronden van ongeveer 3.5 a 4 km km. de E vb 4 ronden D 5 ronden enz..
Parkoers zijn mix van alles een beetje en streekgericht.
Je hebt vlakke en snelle omlopen en techniche omlopen waar het de hele tijd draaien en keren enz.
Voor ieder wat wils.
Je moet op youtube maar eens atb wedstrijden intypen dan zie je fimpjes van deze parkoers.
Gr christof
de E-reeks is ongeveer een 40 tal minuten en per reeks komt er ongeveer 7min bij.
De parcours zijn voornamelijk vrij snel en zanderig. Op het parcours in Lichtaart na moet er weinig worden geklommen maar het zijn wel steeds hele mooie parcours. de ene keer met veel rechte stukken een andere keer met veel draaien en keren. iedereen komt dus wel aan zijn trekken. Je kan wel best trainen op een goede start want inhalen is niet altijd even makkelijk
De parcours zijn voornamelijk vrij snel en zanderig. Op het parcours in Lichtaart na moet er weinig worden geklommen maar het zijn wel steeds hele mooie parcours. de ene keer met veel rechte stukken een andere keer met veel draaien en keren. iedereen komt dus wel aan zijn trekken. Je kan wel best trainen op een goede start want inhalen is niet altijd even makkelijk
-
DOXX
- Mountainbiker
hallo,
is er nog een team dat in seizoen 2014 nog een rijder zoekt in de A-klasse?
het team waar ik in 2013 voor reed gaat voor drastische verjonging en ik val dus uit de boot, hoewel ons team 2e werd in teamklassement
indien er nog ergens een plaatsje vrij is , geef maat een seintje via pb
grts
is er nog een team dat in seizoen 2014 nog een rijder zoekt in de A-klasse?
het team waar ik in 2013 voor reed gaat voor drastische verjonging en ik val dus uit de boot, hoewel ons team 2e werd in teamklassement
indien er nog ergens een plaatsje vrij is , geef maat een seintje via pb
grts
- zwolle
- Mountainbiker
- Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88
atb cross wil in de nabije toekomst gaan samenwerken met vwb is dit een goede zaak denken jullie?
"De heren André Coppers en Peter Verhoeven van Wielerbond Vlaanderen zijn bij mij thuis geweest om te kijken waar of hoe we in de toekomst kunnen samenwerken. Wielerbond Vlaanderen is de organisator van alle officiële MTB wedstrijden in Vlaanderen zoals de Flanders Cup. Tot op heden mochten de elite heren of dames niet aan onze wedstrijden deelnemen. Deden zij dit wel dan liepen zijn risico om geschorst te worden. Vanaf volgend jaar zal dit niet meer het geval zijn. Iedereen met een licentie van wielerbond Vlaanderen mag aan de ATB CROSS wedstrijden deelnemen. Dit is vooral een goede zaak voor alle mountainbikers. Jongere rijders van ATB CROSS kunnen naast de A klasse ook eens proeven van wedstrijden op topniveau. Anderzijds kunnen toppers van de Wielerbond de wedstrijden van ATB CROSS gebruiken om wedstrijdritme op te doen of te onderhouden. Verder wil Wielerbond Vlaanderen goede voorwaarden uitwerken voor organisatoren van een ATB CROSS wedstrijd. Op deze manier kunnen bestaande of nieuwe organisatoren via Wielerbond Vlaanderen een ATB CROSS organiseren. "
k'heb mijn twijfels maar soit
"De heren André Coppers en Peter Verhoeven van Wielerbond Vlaanderen zijn bij mij thuis geweest om te kijken waar of hoe we in de toekomst kunnen samenwerken. Wielerbond Vlaanderen is de organisator van alle officiële MTB wedstrijden in Vlaanderen zoals de Flanders Cup. Tot op heden mochten de elite heren of dames niet aan onze wedstrijden deelnemen. Deden zij dit wel dan liepen zijn risico om geschorst te worden. Vanaf volgend jaar zal dit niet meer het geval zijn. Iedereen met een licentie van wielerbond Vlaanderen mag aan de ATB CROSS wedstrijden deelnemen. Dit is vooral een goede zaak voor alle mountainbikers. Jongere rijders van ATB CROSS kunnen naast de A klasse ook eens proeven van wedstrijden op topniveau. Anderzijds kunnen toppers van de Wielerbond de wedstrijden van ATB CROSS gebruiken om wedstrijdritme op te doen of te onderhouden. Verder wil Wielerbond Vlaanderen goede voorwaarden uitwerken voor organisatoren van een ATB CROSS wedstrijd. Op deze manier kunnen bestaande of nieuwe organisatoren via Wielerbond Vlaanderen een ATB CROSS organiseren. "
k'heb mijn twijfels maar soit
- wim vanderzanden
- Mountainbiker
Post by wim vanderzanden »
Een extra race voor de elite's dan of hoe bedoel je of zouden zij in de open klasse meerijden dan?
Ik wil volgend jaar ook graag eens een paar wedstrijden proberen. Is het niet zo dat in de E-klasse sneller gereden wordt vanwege kortere afstand ? Op een snelle cross wat zijn zowat de snelheden waar ik me aan kan verwachten ?
Ik zou me dit jaar voor de eerste keer inschrijven om ATB Cross te rijden dus weet nt of ik veel recht van spreken heb.
Maar blijft ht een eerlijke amateur wedstrijd als er ook elite meerijdt?
Gaan die mannen van de A klasse dit zo aangenaam vinden. Zelf denk ik weinig last te hebben want ga me in de D klasse inschrijven.
Maar blijft ht een eerlijke amateur wedstrijd als er ook elite meerijdt?
Gaan die mannen van de A klasse dit zo aangenaam vinden. Zelf denk ik weinig last te hebben want ga me in de D klasse inschrijven.
Zou de VWB dan zelf eens beter niet wat meer wedstrijden kunnen organiseren ipv te teren op het succes van anderen? Benieuwd of de organiserende clubs de inmenging ook altijd zo leuk gaan vinden.
Afwachten wat het wordt, misschien verhoogt het de techniciteit van de parcours wel wat en het is een reden om nog wat harder te trainen .
Afwachten wat het wordt, misschien verhoogt het de techniciteit van de parcours wel wat en het is een reden om nog wat harder te trainen .
- zwolle
- Mountainbiker
- Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88
ik heb ook enkel de info die ik lees op de site
maar ik denk dat de elite's enkel met a reeks of met open reeks mogen meerijden
maar dan nog

maar ik denk dat de elite's enkel met a reeks of met open reeks mogen meerijden
maar dan nog