De yellow tape is alleen te gebruiken door absolute weight weenies - na enkele bandenwissels is de tape kapot.madskatingcow wrote:Je moet altijd velglint gebruiken. Voor de ZTR velgen Stan's Yellow tape. Ik heb op het forum van Stan's hieromtrent al enkele vragen gesteld. De Yellow tape zou ook enkel met ZTR velgen werken vanwege de speciale vorm en lage velgwand. Uit ervaring van een maat is een setje ZTR velgen met DT Swiss naven en revolution spaken zeker niet sterker / stijver dan Crossmax SL.
Wat betreft sterkte/stijfheid tov xmax SL : ik heb XMAX Xl op mijn andere fiets en die voelen niet zo stijf aan als mijn DT Swiss/Revolution/Notubes. En die XL's worden aangeraden voor het zwaardere werk.
Die stijfheid is uiteraard een subjectieve waarneming zowel van mezelf als van uw maatje. En daarom moet ik toch ook even verwijzen naar een labo-test van BIKE waarin de SL's er als de slapste uit de test kwamen en dat de custom made DT SWISS/ZTR's er merkelijk stijver uitkwamen.
Soit, objectief bekeken stel ik alleszins vast dat mijn wielkes 200gram minder wegen dan de SL's en dat ik er ook minder heb voor betaald.
Maar, ik moet toegeven dat de Mavic's onklopbaar zijn als het op looks aankomt.