Vr 24/12/2010 Hechtel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kabeljauws
Mountainbiker

Wel gereden :)

Post by kabeljauws »

Het heeft zo zijn voordelen als je in Hechtel woont en in Hechtel een toertocht wordt uitgezet. Naar de start rijden lukt dan nog net, maar verder?Als er dan toch een paar zotten blijken te zijn die zeggen dat ze toch een 'stukske' willen proberen, sluit je je daar toch maar bij aan.
Dat levert veel zweet op, zorgt voor een zeldzaam lage gemiddelde snelheid, brengt meer stappen dan biken, maakt dat een fietsenstalling niet nodig is en... staat garant voor aparte plaatjes en filmpjes. Niet van allerbeste kwaliteit, maar wel leuk. Hierbij:

http://gallery.me.com/kabeljauws#100356

Met dank aan het kwintet dat voor sneeuwploeg wilde spelen! :-)

Prettige feesten!
etienne specialzed
Mountainbiker

Post by etienne specialzed »

Wij zijn tegen 10u30 vertrokken in hechtel,er was een parcour van 3,5km uitgepijlt,we heb 4rondjes gereden,goei gelachen en daarna nog een tongerlo gedronken,spijtig voor de organisatie volgend jaar meer geluk
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

cube biker ;-) wrote:Kortste TT ooit, net geen 2 km gedaan niet te doen #-o #-o jammer maar helaas.
chapeau voor de Doorzetters die hun naam niet gestolen hebben om alle tijd en energie die nodig is om een TT ineen te steken nog de moeite vonden in deze barre weersomstandigheden =D> =D> =D>
Hopelijk volgend jaar meer succes met het weer. Zal zeker weer van de partij zijn, sneeuw of gene sneeuw :-D

Dan heb jij de kleine toer gedaan ik heb de grote gereden en had 4,5km heb deze dan ook 2X gereden en ook de goedkoopste GEEN inschrijvings geld je mocht wel de clubkast sponseren
Samen met offsort naar hier gekomen om te biken en hebben gereden Had tenslote een autorit van dik 100km(Londerzeel) gedaan spijtig maar het begin beloofde een mooi tt te worden
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

patje2 wrote:Dan heb jij de kleine toer gedaan ik heb de grote gereden en had 4,5 km heb deze dan ook 2X gereden! Samen met offsort naar hier gekomen om te biken en hebben gereden. Had tenslotte een autorit van dik 100 km (Londerzeel) gedaan spijtig maar het begin beloofde een mooi tt te worden.
Hoe zot kan een mens zijn! :lol: #-o
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

StrammerMax wrote:
patje2 wrote:Dan heb jij de kleine toer gedaan ik heb de grote gereden en had 4,5 km heb deze dan ook 2X gereden! Samen met offsort naar hier gekomen om te biken en hebben gereden. Had tenslotte een autorit van dik 100 km (Londerzeel) gedaan spijtig maar het begin beloofde een mooi tt te worden.
Hoe zot kan een mens zijn! :lol: #-o
De mensen een beetje steunen :-D
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

patje2 wrote:
cube biker ;-) wrote:Kortste TT ooit, net geen 2 km gedaan niet te doen #-o #-o jammer maar helaas.
chapeau voor de Doorzetters die hun naam niet gestolen hebben om alle tijd en energie die nodig is om een TT ineen te steken nog de moeite vonden in deze barre weersomstandigheden =D> =D> =D>
Hopelijk volgend jaar meer succes met het weer. Zal zeker weer van de partij zijn, sneeuw of gene sneeuw :-D

Dan heb jij de kleine toer gedaan ik heb de grote gereden en had 4,5km heb deze dan ook 2X gereden en ook de goedkoopste GEEN inschrijvings geld je mocht wel de clubkast sponseren
Samen met offsort naar hier gekomen om te biken en hebben gereden Had tenslote een autorit van dik 100km(Londerzeel) gedaan spijtig maar het begin beloofde een mooi tt te worden
RESPECT =D> =D> =D>
VanBiLL.com
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike

Post by VanBiLL.com »

Jeetje manne, ik weet dat ik op sneeuw gehoopt had maar dit was toch wel een beetje (te) veel van het goede dus dus na 1h45 en 100km in de auto, toch maar omgedraaid maar echt top dat het NIET afgelast was...(voor wat het waard is). :wink:

Hier nog een kort relaas van onze activiteiten vandaag:

Vandaag samen met Crapton op stap geweest voor iets wat achteraf wel een interessante dag genoemd mag worden. Vanochtend zaten we zoals gewoonlijk samen in de auto voor een TT - die van Hechtel om precies te zijn. Een mooie TT in Vlaams Limburg die we vorige jaren ook al gereden hadden - en vaker in de sneeuw - geen aflasting. Na mate de E313 van Antwerpen naar Luik oostenlijker wordt zo wordt de hoeveelheid sneeuw ook hoger en hoger. Als we bij Leopolsburg van de snelweg afgaan, beginnen we zo onze bedenkingen te krijgen. Hoge sneeuw duinen naast de weg, en zeker hier en daar 20 - 30cm sneeuw...Als we rond 10:15 aankomen is de TT niet afgelast maar er valt niet te biken, op sommige plaatsen ligt de sneeuw meer dan 40cm dik, helemaal niet door te komen vertelt een van de mannen van de organisatie. Ze hebben twee kleine lussen rond de start van 4 resp 2km die enkele diehards een x aantal aan het rijden zijn. :drunk:

Jammer - maar we hadden het ook een beetje kunnen weten luisterend naar de Belgische Radio 1 in de auto (en rond ons heen kijkend). :oops:

Dan maar weer terug naar W-Brabant waar tenminste wel wat minder sneeuw ligt en dus begaanbaarder? :-?

Aangekomen in Ossendrecht opgetuigd en via de oude steengroeve via Sterrenbos naar de Staartse duinen achter Huijbergen. Vandaar via de Nootjesberg naar de kop van de startbaan van Woensdrecht en de groene route op van BoZ. Tot daar is het serieus ploegen om door de sneeuw te komen maar doordat er toch wel andere bikers op de vaste routes van BoZ rijden gaat het hier gemakkelijker. Hoewel het toch heel verradelijk glad hier en daar kan zijn. Bij StayOkay aangekomen een kleine omweg gemaakt langs de "vriendenclub" in Zoomland en via de zwarte route terug naar de groene route die we weer afgereden hebben tot de kop van de startbaan om vervolgens via Huijbergen en de Abdijlaan terug naar Okseldrecht te rijden, toch goed voor een 42km snowbiken. Het voelde door de harde scherpe Noord-Oosten wind, 10 - 20 cm sneeuw en vrieskou aan als 84km...maar wel lekker gereden. :-D

Helaas worden momenteel veel TT's afgelast, dus weinig kansen om (georganiseerd) de kerst-kiloos weg te branden. Dan nog maar een paar keer de zwarte + groene routes van BoZ rijden de komende dagen...

K*t sneeuw, geef mij maar >20°C...
Jentek
Mountainbiker

Post by Jentek »

Bedankt aan degene die toch zijn afgekomen, degene die thuisgebleven zijn valt niks te verwijten, fietsen was niet mogelijk. (En zij beweren dat het wel mogelijk was hebben een schroef los ;) )

Volgend jaar beter weer hopelijk...

ps 40km pijlen afhalen in diepe sneeuw is een heel avontuur zo blijkt :)
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

wij hebben er ook een avontuur van gemaakt. rustig aan op de wegen. normaal een autorit van 0.5 uur maar nu hebben we er denk ik een uur over gedaan. De weg was redelijk te berijden behalve het laaste stuk naar de inschrijving daar was voor ons geen doorkomen aan. Maar gelukkig werden we even geduwd. Terug naar de grote weg en in het dorp geparkeerd om het laatste stukje nogmaals met de fiets te doen.
intussen was het al 11 uur door inschrijven was niet nodig we konden een klein rondje rijden. Maar wat is rijden in de sneeuw toch mooi. het was het waard
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

team green heeft de ganse toertocht gedaan, ttz, de volledige 4km... pas de tweede keer in mijn gansen mtb-carriere dat ik zoiets meemaak.

Vorige keer was het door de ijsregen in Wijgmaal-Putkapel, ik denk in 1997 of 1996.
Post Reply