Za 27/11/2010 Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

dat we niet over de terrils mogten vond ik zeer zeer jammer. wij special voor de 45 gekozen om zeker voor den donkere de terrils nog te kunnen doen. dus op rustig tempo gereden, rond km 35 wist ik dat ze er aan kwamen. tot ik zag waar het eerste stijl stuk begint de pijl naar links hing en dus tot het besef kwam dat we er niet over mogten. ?'(!é"(è(§? toen dacht ik direct waarom melden ze dat niet aan de start zodat wij voor 55 konden kieszen aan de eerste splitsing??? vond dit wel echt balen,

op de laatste bevoorrading enkel nog drank, maar had mijn voorzorgen genomen en zelf voor een banaan gezorgt..

voor de rest weer wel een mooi parcour. beter dan voorgaande jaren vond ik.

Ief
xtremebiker
Mountainbiker

Post by xtremebiker »

Een mooie tocht maar dan ook in een van de mooiste streken inLlimburg . Proficiat aan de inrichter . J a beter mooier moeilijker kan allemal nog maar waarom dit nodigt uit tot terug komen . Kritiek ? Ja kan ik voldoende geven .Maar ik weet best hoe ontzettend moeilijk het is om een tocht uit te zetten waar het groen en de bikers mee door dezelfde deur kunnen .
Wel steekt het me tegen dat een gedeelte van ons inschrijfgeld naar het groen gaat .Dit voor groenbeheer, wat resulteert tot een verwoesting en vernieling van de mooie bospaden . Als men dan weet dat onze bijdrage zou zijn voor de vernieling die de fietsers er zouden aan brengen ?????????????
Rond de Litzberg waren ze zo actief geweest ,weer maar eens, dat er zich zelfs uiterst gevaarlijke situaties voor deden zelfs als je als wandelaar daar zou komen .
Doch verder een dikke proficiat voor DTBJ het was weer leuk geweest ondanks het eruit laten van de terrils . hier had men misschien de rijders mogen verwittigen wat het gevaar betrefd en de keuze om al dan niet er over te gaan aan hun gezond(?) verstand over te laten
Scotty2
Mountainbiker

Post by Scotty2 »

Mooie tocht,afwisselend =D> en we komen nog terug,maar de afpijling kon beter,zeker de eerste kilometers was er maar matig afgepijld.
Men zou ook een voorbeeld mogen nemen aan de pijltjes van de VWB,3maal zo groot en een betere kleur..
firemen
Mountainbiker

Post by firemen »

er stond ook iemand te filmen van de organisatie , komt dit ook op de site

grtz
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

firemen wrote:er stond ook iemand te filmen van de organisatie , komt dit ook op de site

grtz
Ik heb alleen ene zien filmen, de fons. Als gij bedoelt iemand met ne groene merida fiets, dan was dit de fons.
Tocht vond ik prachtig. Zelf was ik blij dat de terrils er niet bij waren. Mij kennende had ik dit geprobeerd en aangezien ik mij, door te in het begin te hard te rijden, opgeblazen had, zou ik nog harder op mijn eigen gevloekt hebben #-o . Toch overal omhoog kunnen rijden, wel op mijn gemak.
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Special afgekomen van Leuven, en heb me kostelijk geamuseerd . Mooie parcours goede organisatie =D> =D> . En achter af ne warme douche :lol: . Komt ge zelden tegen. Tot volgend jaar
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Iegienie wrote:team green was er ook met zijn vieren. we hebben ons te pletter geamuseerd op dit - voor dit moment van het jaar - echt ideaal ritje.

organisatorisch zat alles perfect in elkaar, op uiteraard één belangrijk detail na... de terrils. Ik kan me echt niet voorstellen dat die om 14h van de namiddag nog te gevaarlijk zouden geweest zijn, tis mountainbike he, en geen driewielerritej. Maar op uitzondering van dit foutje was alles zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig, zoals ze ginds in de streek wel eens durven te zingen.
heb uit pure gewoonte de afslag naar de terrils wel genomen (niet direct door dat dit verkeerd was) en inderdaad, niet gevaarlijker dan anders, enkel, zoals ik reeds eerder vermelde, overhangende takken in de afdaling van terril 2, maar deze hadden ze gerust kunnen verwijderen.
Trouwens, men had inderdaad op voorhand kunnen aangeven dat deze beklimmingen van het menu geschrapt waren.
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

Ghost-biker wrote:
Iegienie wrote:team green was er ook met zijn vieren. we hebben ons te pletter geamuseerd op dit - voor dit moment van het jaar - echt ideaal ritje.

organisatorisch zat alles perfect in elkaar, op uiteraard één belangrijk detail na... de terrils. Ik kan me echt niet voorstellen dat die om 14h van de namiddag nog te gevaarlijk zouden geweest zijn, tis mountainbike he, en geen driewielerritej. Maar op uitzondering van dit foutje was alles zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig, zoals ze ginds in de streek wel eens durven te zingen.
heb uit pure gewoonte de afslag naar de terrils wel genomen (niet direct door dat dit verkeerd was) en inderdaad, niet gevaarlijker dan anders, enkel, zoals ik reeds eerder vermelde, overhangende takken in de afdaling van terril 2, maar deze hadden ze gerust kunnen verwijderen.
Trouwens, men had inderdaad op voorhand kunnen aangeven dat deze beklimmingen van het menu geschrapt waren.
Aan het infobord aan de start stond dat de terrils er niet bij waren.
Te glad en te diepe groeven in de afdaling was de reden.
Kan er wel begrip voor opbrengen.
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

UBO wrote:
firemen wrote:er stond ook iemand te filmen van de organisatie , komt dit ook op de site

grtz
Ik heb alleen ene zien filmen, de fons. Als gij bedoelt iemand met ne groene merida fiets, dan was dit de fons.
Tocht vond ik prachtig. Zelf was ik blij dat de terrils er niet bij waren. Mij kennende had ik dit geprobeerd en aangezien ik mij, door te in het begin te hard te rijden, opgeblazen had, zou ik nog harder op mijn eigen gevloekt hebben #-o . Toch overal omhoog kunnen rijden, wel op mijn gemak.
Fotokes en filmkes komen in de loop van de week op
http://www.fons-mtb.be/
berendrieske
Mountainbiker

Post by berendrieske »

BASSMAN wrote:Heb de 55 gedaan.Twas een mooie rit en de enkele lichte veranderingen van het parkoer tov vorigjaar is prima bevallen.
Moet wel eerlijksheidshalve melden dat ik er zo'n 3 x per week aan het biken ben in dees buurt en dus geen geheimen in zaten buiten de "gevaarlijke afdaling" in het tweede grintgat na de éérste bevoorrading(privé terrein).En nog vermelden dat ik er ook wekelijks aan nachtbiken doe met een paar zotten. #-o #-o

Aan berendrieske; hoe is het u bevallen in de limburg.Was de trip de moeite waard?
prachtige tocht, komt in m'n top drie van toertochten in Vlaanderen.M'n favoriet blijft de Herdersmarathon.

Tocht:
Eerste gedeelte was leuk als opwarming tem de Salamander. Daarna begon het wat pittiger te worden. Wat me vooral aansprak was de verscheidenheid aan ondergrond. Een keer moeten afstappen achter een Limburgse schone. Het gat was te schoon om naar te kijken/ te klein om er langs te passeren. Het afspuiten duurde wat lang bij de heren en dames die me voorafgingen maar ik wist dan ook waar ik terechtgekomen was

Conclusie: de verplaatsing meer dan waard. 2x 180 km kruipt wel in de kleren. :wink: . Om een gekende buur te citeren: een toppertje, daarvoor mag je me gerust wakkermaken :lol:

ps: wie even zot is en de omgekeerde weg eens wil afleggen. Over 2 weken is er de plaatselijke tocht te Hertsberge, bijna geen hoogtemeters maar wel de bossen van Vlaanderen langs alle kanten uitgekamt.
Post Reply