Wo 10/11/2010 Erembodegem :: Nightbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Miejster wrote:Bedankt aan alle 161 deelnemers die genoten hebben van onze tocht.

We zijn op dit moment reeds aan het evalueren en dezelfde locatie werd vastgelegd voor 10 november 2011. Dus noteer maar alvast in jullie agenda! :wink:
=D> =D> =D> =D> =D> voor de organisatoren.
Na een tegenslag (het weer was de boosdoener) zeker niet opgeven en verder organiseren. Joepie !!! We blijven komen en wie weet kunnen we volgend jaar in korte broek en korte mouwen rijden :drunk: :drunk:
Deze datum vergeten we zeker niet !!! [-X [-X
Tronix
Mountainbiker

Post by Tronix »

Proficiat aan de organisatie, zoals vorig jaar, was deze tocht weer in orde. Voor sfeer en ambiance (zeker aan de afspuitstand) een dikke 10. Mooie verlichting onderweg en zeer uitgebreide en aangepaste bevoorrading ;-)

Al bij al viel het weer goed mee, het was juist heel vettig van de periode daarvoor, maar ja het is mtb voor iet zeker e :lol:

Enige wat mij opviel waren de afstanden die niet echt klopten en wat wel wat jammer was, hier op forum stond 30km, op papiertjes stond er 33km en in praktijk bleek het een kleine 40km te zijn. Hierdoor later binnengereden dan verwacht en als eerste rit direct gezegend dus. Naar volgend jaar toe denk ik afstanden dan best toch wat beter spreiden zodat er effectief keuze is, want 40km of 43km, op die 3km zal het dan ook ni meer aankomen he, dus best iets van 20/25, 30/35, 40/45 ofzo? Naar mijn mening hoeft een nightbike ook niet perse heel lang te zijn, batterijen gaan toch maar beperkte tijd goed mee en het is eerder de sfeer etc dan de afstand (maar dat is natuurlijk mijn persoonijke mening maar).

In ieder geval voor zij die nog even de sfeer willen opsnuiven van aan de afspuitstand: http://www.youtube.com/watch?v=QIL-IebBqAM =D>
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

Tronix wrote:Proficiat aan de organisatie, zoals vorig jaar, was deze tocht weer in orde. Voor sfeer en ambiance (zeker aan de afspuitstand) een dikke 10. Mooie verlichting onderweg en zeer uitgebreide en aangepaste bevoorrading ;-)

Al bij al viel het weer goed mee, het was juist heel vettig van de periode daarvoor, maar ja het is mtb voor iet zeker e :lol:

Enige wat mij opviel waren de afstanden die niet echt klopten en wat wel wat jammer was, hier op forum stond 30km, op papiertjes stond er 33km en in praktijk bleek het een kleine 40km te zijn. Hierdoor later binnengereden dan verwacht en als eerste rit direct gezegend dus. Naar volgend jaar toe denk ik afstanden dan best toch wat beter spreiden zodat er effectief keuze is, want 40km of 43km, op die 3km zal het dan ook ni meer aankomen he, dus best iets van 20/25, 30/35, 40/45 ofzo? Naar mijn mening hoeft een nightbike ook niet perse heel lang te zijn, batterijen gaan toch maar beperkte tijd goed mee en het is eerder de sfeer etc dan de afstand (maar dat is natuurlijk mijn persoonijke mening maar).

In ieder geval voor zij die nog even de sfeer willen opsnuiven van aan de afspuitstand: http://www.youtube.com/watch?v=QIL-IebBqAM =D>
Tronix, je hebt gelijk wat betreft de afstanden. We wisten het uiteindelijk zelf ook niet echt meer aangezien we verschillende stukjes geschrapt hadden wegens te gevaarlijk, enkele andere stukken omgeleid hadden via de baan en dat nog tot enkele uren voor de start. Het was de bedoeling om het iets meer berijdbaar te maken en dat was toch geslaagd.
De oorspronkelijke kilometers waren 18, 32 en 41.
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Ik rij sinds kort ook met hope 4led heb wel een 2de baterij maar nog geen enkele keer nodig gehad ik kan 3uur biken op volle lichtsterkte
vind wel een extra helmlicht geen overbodige luxe als je in een bos of op technische stukken komt dit licht schijnt naar waar je kijkt en het andere naar waar je rijd
Wat de tocht betreft had zeker niet het gevoel dat het het zelfde was tegen voorig jaar maar in de andere richting en zeker tot volgend jaar

MC Tim wrote:
Offshore wrote:De Hope Vision 4 Led Li-Ion is uitstekend en geeft 960 Lumen. Hij kost op internet bij Chainreactioncycles momenteel 380,36 euro (bij Barracuda kost hij 480 euro). Je hebt er ook eentje aan 315,79 euro. Het verschil tussen beide : een extra-batterij ! Daardoor rij je twee keer zo lang. De buitentemperatuur is daarbij een bepalende factor. Te Erembodegem reed ik met één batterij gedurende twee uur op volle lichtsterkte (de lamp heeft 4 standen). Ben dus even moeten stoppen om de batterij te vervangen voor de laatste kilometers.
Hope heeft ook een 2 Led die 480 lumen geeft.
Bij Nite Rider is er een bom van 1400 lumen (kostprijs bij Chainreaction : 686,75 euro).
Opgelet, de prijzen bij Chainreaction schommelen van dag tot dag wegens de wisselkoers t.o.v. het Britse pond. Naargelang het bedrag van de aankoop betaal je eventueel transportkosten.
Een tweede opgelet : de laders krijg je met een Britse stekker ! Je moet dus nog de kostprijs van een adapter bijtellen (ik heb er eentje te veel die ik voor 10 euro verkoop :lol: ).
Ga eens kijken op de site van Chainreaction, je vindt er haast alle merken, met technische bescrijving, commentaar van gebruikers, etc.
+1: ook supercontent van die Hope Vision Led 4. Geeft superveel licht en op de hoogste stand zet je die zelden. Ik heb niet de Endurance-versie, maar op de 3de stand gaat de mijne gemakkelijk 3 uur mee... Als je dan soms eens naar de 2de stand gaat (op de baan bvb) dan kom je zeker een rit door. Een 2de batterij vind ik persoonlijk een extraatje dat niet nodig is. Valt te zien hoe lang je tochten zijn :wink:

Bij CRC gekocht + een stekker-adapter en ik kwam toen op een 280 euro uit. Kijk vooral rond nieuwjaar uit bij CRC: ze geven er vaak 10% korting of gratis verzending in een bepaald weekend.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ik rijd met Lupine Tesla 4, 3 standen. Met de eerste stand doe je 24 u, de 2de stand 9 u en de 3de stand zeker 3 u. Met de 3de stand verblind je iedereen !!! #-o #-o
Wat een lichtstraal =D> =D> maar je moet diep in je beugel tassen. #-o
Reken toch op rond 300 €.
SPILLIE007
Mountainbiker

Post by SPILLIE007 »

Weet er iemand de foto's staan van deze nactrit :wink:
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

vivkemobiel wrote:Ik rijd met Lupine Tesla 4, 3 standen. Met de eerste stand doe je 24 u, de 2de stand 9 u en de 3de stand zeker 3 u. Met de 3de stand verblind je iedereen !!! #-o #-o
Wat een lichtstraal =D> =D> maar je moet diep in je beugel tassen. #-o
Reken toch op rond 300 €.
Voor je veiligheid vind ik dit echter niet overdreven maar natuurlijk het blijft een grote investering
Post Reply