Zo 07/11/2010 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
myst.be
Mountainbiker

Post by myst.be »

Ik heb me goed geamuseerd op deze tocht.
Wel jammer dat er sommige mensen anderen in problemen brengen omdat ze niet eventjes kunnen wachten met voorbij steken.
Een cyclo crosser heeft mijn schoonbroer zo doen vallen en iets later hebben we gemerkt dat hij daar zijn gps kwijt was. We zijn terug gereden, maar niets gevonden... En ipv een sorry riep hij dat we maar sneller moesten zijn... tof!

De toerrit zelf was prima!
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker

Post by MTBiker from Berendrecht »

60 km vandaag gedaan.
Lekker tochtje, veel singletrack, pittige klimmetjes.
Bedankt aan de organisatie.
Veel minder slijk dan vorige week in Bierbeek.
Voor de liefhebbers, hier de GPS-file
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1289095
Mvg
MTBiker from Berendrecht
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Genoten van een fantastische tocht vandaag!
Toch maar gekozen voor de 60km, om langs de turfputten te kunnen rijden en daarom op het gemakje aangezet om 8u40. Goed opgelet op de singletracks om achterkomend volk zo snel mogelijk door te laten en bij deze dan ook mijn dank aan de snelle rijders op de 60km: iedereen had geduld, nooit voorgehad dat ze kwamen dringen, integendeel. Quasi elke keer wel ne "merci" of "blijf maar rijden, het stoort niet" te horen gekregen (net zoals van de crossmoto die ik doorgelaten heb).

Eerste deel ging ok, maar ingehouden om tot het einde te geraken. In het tweede deel het meeste afgezien en rond km 30 een dipje gehad (en het deed niet bepaald deugd te beseffen dat ik nog maar in de helft zat). Maar er daarna wel doorgekomen en in het laatste stuk nog deftig kunnen rijden. Afdalingen vond ik overal doenbaar, eigenlijk zelfs niet speciaal technisch moeilijk. De klimmetjes daarentegen... toch nog iets te vaak naar mijn goesting voet aan de grond moeten zetten.
De Turfputten spijtig genoeg weer niet opgeraakt. Het lag er iets te slecht voor mijn kracht/techniek vandaag :cry: Maar ja, daarmee heb ik weer een reden om volgend jaar terug te komen :wink:

Bepijling vond ik overal in orde, maar ik heb natuurlijk ook niet zo rap gereden. De bevoorrading was héél goed, de afspuiting had wel iets meer druk mogen hebben. Enige dat ik miste (maar is ook maar een detail) is een plan aan de start met alle afstanden. Bij de splitsing na de tweede controle zou ik - had ik mij nog gevoeld zoals rond km 30 - waarschijnlijk een kortere afstand genomen hebben, maar evengoed hebben zij daar nog 25km te doen (en wij 20). Dus het zou wel duidelijker zijn, moest je ergens een overzichtje hebben van de parcours (ter plaatse aan de start of op de website...).

Tot volgend jaar!!

@MTBiker from Berendrecht: thx voor de gsp-file. Ik heb zelf geen gps, maar zo kan ik eens zien waar ik eigenlijk allemaal gereden heb. Ik ben niet van de streek dus bossen als "Meetshoven" enzo weet ik niet liggen.
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Als iemand de track van de 40 heeft.....(voor mij was dat al genoeg :wink: )

Ik vond deze vandaag echt leuk en zou die best nog eens willen rijden, maar ken de streek totaal niet....

Grtz
smeerske
Mountainbiker

Post by smeerske »

Vandaag zijn we hier ook komen rijden, het was een prachtige tocht.
We zijn voor de 60km gegaan maar hadden aan het einde 54km, hadden jullie dat ook of hebben we een stuk gemist?
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

smeerske wrote:We zijn voor de 60km gegaan maar hadden aan het einde 54km, hadden jullie dat ook of hebben we een stuk gemist?
Stukje gemist denk ik, zowel mijn nonkel, mijn broer als ik kwamen aan +/-59km.
learn2fly
Mountainbiker

Aarschot

Post by learn2fly »

Vanuit de heuvels van Zuid Limburg naar de heuvels van Aarschot gereisd vandaag en samen met 3 anderen hebben we er een prachtige tt gereden (60km). Veel singletracks, hier en daar een sprong, mooie uitdagende klimmen, waar ik tot mijn grote voldoening alles naar boven ben kunnen rijden. Af en toe wat file onderweg, maar het bleef allemaal binnen de perken.Dikke pluim voor de organisatie. Hier komen we beslist nog eens terug.
zero
Mountainbiker

Post by zero »

Haaike wrote: Enige dat ik miste (maar is ook maar een detail) is een plan aan de start met alle afstanden. Bij de splitsing na de tweede controle zou ik - had ik mij nog gevoeld zoals rond km 30 - waarschijnlijk een kortere afstand genomen hebben, maar evengoed hebben zij daar nog 25km te doen (en wij 20). Dus het zou wel duidelijker zijn, moest je ergens een overzichtje hebben van de parcours (ter plaatse aan de start of op de website...).
toen ik mij inschreef (rond 9:30) hing er een kaart op de deur bij de inschrijvingen
david134
Mountainbiker

Post by david134 »

Prachtige 40 km's weer gedaan vandaag . het blijft toch een mooie streek en ja het is fijn als je op een boogscheut van de bosberg en meetshoven enz woont . het hageland blijft toch den topper voor mij. aan de organisatie , proficiat ,ik rijdt zeer graag jullie tt .
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

zero wrote:toen ik mij inschreef (rond 9:30) hing er een kaart op de deur bij de inschrijvingen
Oei, zou ik er nu zo overgekeken hebben? #-o Ik had er op gelet, maar anderzijds, met een half bedampte bril, kan het wel zijn dat ik er naast gekeken heb :oops:
Post Reply