Proper toer ke.De 45 op 't gemakske af bold.Goed geamuzeert en we weten weer wat doen .Smeert hem maar goe in wat de volgende TTkes zullen ni minder vettig zijn.Veel plezier gemaakt onderweg,paarkeer tegen de grond gegaan .Was wel lachen (kweet weer waarom da ik ni tekort mag rijden)
Bevooraading was blijkbaar goed.Bananen en wa appelsienen waren voldoende en lekkere cake.
Zo 31/10/2010 Bierbeek
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- mahna-mahna
- Mountainbiker
Post by mahna-mahna »
Gekozen voor de 55km. Mooie TT
Zeker voor herhaling vatbaar
Zeker voor herhaling vatbaar
Last edited by mahna-mahna on Sun 31 Oct 2010 22:57, edited 1 time in total.
zeer mooie tocht, ontzettend van genoten, zeer technisch, ...
's morgens bij het vertrek zei ik tegen mijn kameraad dat ik geen regenjas bij had, hij had zijne wel aan.
In het beetje regen dat gevallen is heeft hij daar wel voordeel mee gehaald, maar toen hij die grote plas als zwembad uitprobeerde, bleek dat regenjassen niet helpen bij zwempogingen
PS: iemand op de tocht hoorde ik het volgende zeggen: ik zoek me dringend een vrouw die ook met de mtb rijdt, die snapt tenminste dat een slippertje af en toe moet kunnen.
's morgens bij het vertrek zei ik tegen mijn kameraad dat ik geen regenjas bij had, hij had zijne wel aan.
In het beetje regen dat gevallen is heeft hij daar wel voordeel mee gehaald, maar toen hij die grote plas als zwembad uitprobeerde, bleek dat regenjassen niet helpen bij zwempogingen
PS: iemand op de tocht hoorde ik het volgende zeggen: ik zoek me dringend een vrouw die ook met de mtb rijdt, die snapt tenminste dat een slippertje af en toe moet kunnen.
Ik heb de 45 km gedaan.
Heel leuke afdalingen en glibberige slijkstroken.
Alles was goed te doen maar fietske heeft afgezien van de modder.
Niets dan lof voor de organisatie!!
Een puntje van kritiek: De afspuitstand mag uitgebreider voor dit kaliber van opkomst. Ik heb nog nooit zo lang moeten wachten (half uur).
Misschien volgend jaar?
Voor de rest: doe zo voort!
Heel leuke afdalingen en glibberige slijkstroken.
Alles was goed te doen maar fietske heeft afgezien van de modder.
Niets dan lof voor de organisatie!!
Een puntje van kritiek: De afspuitstand mag uitgebreider voor dit kaliber van opkomst. Ik heb nog nooit zo lang moeten wachten (half uur).
Misschien volgend jaar?
Voor de rest: doe zo voort!
45 km was te kort voor zo'n mooie streek,65 km misschien te hoog gegrepen,dus compromis 55 km.
Moest het te zwaar worden,zou ik er een sightseeing tour van gemaakt hebben.
Dat het niet modderig zou worden,zou wat naief zijn.
Al bij al viel het nog mee.
Op die laatste kasseistrook bergop dacht ik eerst dat er bovenaan stonden te kijken hoe hun lotgenoten het ervanaf brachten,tot bleek dat het de rij aanschuivers was voor de bikewash op de aankomst/vertrek.
Fietske goe vuil,kan ik hem morgen eens goed verwennen.
Moest het te zwaar worden,zou ik er een sightseeing tour van gemaakt hebben.
Dat het niet modderig zou worden,zou wat naief zijn.
Al bij al viel het nog mee.
Op die laatste kasseistrook bergop dacht ik eerst dat er bovenaan stonden te kijken hoe hun lotgenoten het ervanaf brachten,tot bleek dat het de rij aanschuivers was voor de bikewash op de aankomst/vertrek.
Fietske goe vuil,kan ik hem morgen eens goed verwennen.
MTB Bierbeek
Prima toer van 45km.Bevoorrading perfect.
niets dan lof, één klein min puntje koud water voor te douchen.
afspuitstand ging vlot bij ons, klein 10 minuutjes wachten, en daarna kon je ineens een smering laten doen.
tot volgend jaar
niets dan lof, één klein min puntje koud water voor te douchen.
afspuitstand ging vlot bij ons, klein 10 minuutjes wachten, en daarna kon je ineens een smering laten doen.
tot volgend jaar
55 Km gegleden en goed geamuseerd. Perfecte afpijling, ruime bevoorradingen en originele stukjes van de streek tegengekomen. Ik heb in die omgeving al tientallen TT's gereden en ben vandaag enkele keren aangenaam verrast geweest door de nieuwe stukskes. Enig minpuntje was de lange rij aan de bikewash. Daar zal het weer wel voor iets hebben tussengezeten. Op de lus van de 55 wel amper volk gezien. Dikke proficiat voor de organisatie en tot volgend jaar. 
- klane shortwood
- Mountainbiker
Post by klane shortwood »
vreemd dat iedereen hier zo over-positief is over het parkoer. vond er niks speciaals aan, veel karrespoor ja, en veel moos. dat de organisatoren hier zeggen dat het parkoer goed berijdbaar is, was precies ook ma om volk naar daar te lokken... had veel meer bos verwacht daar
was ook zeker gene slechten toer, ma toch niks speciaals zulle
komt in elk geval geen rode stip bij in mijn agenda voor volgend jaar, misschien een hele kleine blauwe
komt in elk geval geen rode stip bij in mijn agenda voor volgend jaar, misschien een hele kleine blauwe
Inderdaad vond ik ook, heb al veel in die bossen gereden en er zijn veel mooie stukken die we niet gedaan hebben. Voor in het stuk voor de eerste deel waren er heel veel van die stukken tussen de velden. Waar je eigenlijk niet zoveel aan hebt . Wat ik persoonlijk gevaarlijk vond waren de vele stukken kassei bergaf, zeker met dat lage modder erop. Misschien toch proberen die te ontwijken. In het 2de deel waren er dan een paar mooie technische modderafdaling maar kon je amper doorrijden aangezien om de 10m iemand op de grond lag met zijn fiets. Dus misschien bij zo een stroken een omleiding maken voor de minder technische fietsers.klane shortwood wrote:vreemd dat iedereen hier zo over-positief is over het parkoer. vond er niks speciaals aan, veel karrespoor ja, en veel moos. dat de organisatoren hier zeggen dat het parkoer goed berijdbaar is, was precies ook ma om volk naar daar te lokken... had veel meer bos verwacht daar![]()
Algemeen: Je kan best meer in meerdalbos blijven daar zijn vele mooie wegen. En niet altijd direct naar de brede bospaden grijpen die smalle single tracks zijn het tofste en je hebt daar ook nog redelijk bergjes liggen die je kan nemen. Dan kan je ook het parcours andersom leggen eerst meerdaalbos zodat je de bergjes in het begin hebt. En langs vlakkere stroken terug naar bierbeek komt. Nu zag dat sommige het zeer moeilijk hadden op de bergjes op het einde.
Wat ook een probleem vormde maar direct niet zoveel aan te doen is maar de organisatie toch eens moet bekijken waren de 2 lange klimmetjes richting sint joris weert. Als je alleen bent zijn die heel makkelijk op te rijden. Maar nu ontstonden er al snel grote files met veel mensen die te voet ging en dan andere die tegen 5km/hr gingen. Omdat ze single track zijn kon er bijna niet voorbij steken. Dus in mijn geval met een 39-21(op de 23 was het te gevaarlijk de mijn versnelling erin te draaien) was het niet zo tof om zo traag naar boven te rijden omdat je vast zat. Dus dan krijg je een situatie die voor bijna niemand tof is, voor wie het te zwaar is moet te voet en wie beter kan zit vast.
Over de afspuitinstalatie, heb mijn fiets maar thuis afgespoten aangezien er 48 man voor me stond en maar 6 tuinslangen waren. Mischien toch proberen karchers ofzo te zetten dan is de fiets sneller proper en gaat de rij sneller vooruit. Met een tuinslang heb je soms mensen die 10 min op hun fiets aan het spuiten zijn. Of zoals hier nog is vermeld een paar man zetten die de fietsen spuiten zo voorkom je dat ze lang bezig zijn. De tuinslang bij de bevoorrading was wel goed en zeer handig;), zoiets doen ze op veel te weinig plaatsen.