Zo 19/09/2010 Rando de la mécanique (FR)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

mountainbiker66 wrote:Volgens dat ik hier lees was de bende niet opgesplist in een A en een B ploeg, maar in een gezonde en een gewonde (+zieke) ploeg. Veeteeteetje, dat ge maar vlug van uw valling af moogt zijn, kijk maar na Belle, fietsen is het beste medicijn, en Frisie hopelijk is het niet te erg gesteld met uw hand. gewoon alles eens goed uitzweten en het komt allemaal goed. :oops: :drunk: :oops:
Vandaag heeft onze Simon en zijn ploeg ook terug het podium mogen beklimmen op het Belgisch kampioenschap. Zij behaalden deze keer de derde plaats, En dat met 2 sprinters, 1 meerkamper en 1 lange afstandloper =D> , terwijl de eerste 2 ploegen waarschijnlijk uit 4 sprinters bestond.
Tot volgende week in Wingles, jullie moeten maar laten weten voor wat ik nog moet zorgen :wink: .
PROFICIAT aan uwe SIMON.... =D> =D> =D>

En tot volgende week :wink:
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Ja, dat was er gisteren weer boenk op.
Te laat uit bed, nadorst, afrit gemist, geparkeerd aan de achterkant van de tent en dan de bende gevonden.
De eerste 20 km gingen vlotjes met hier en daar wat stunten.
Aan de eerste controle kregen we Moustache niet meer mee, hij zou blijven wachten tot hij bediend werd op het terras :roll:
Iets verder liet de organisatie een terril links liggen, moet het nu net treffen dat het parcours voor de Belgen wel naar ginder liep :bounce:
Lisa en CP beslisten om niet mee te gaan en het parcours te volgen.
Na een extra luske en nog wat bos en single tracks kwamen we wel heel dicht bij Wingles.
We zouden er niet aan ontsnappen.
Na al een paar keer dicht bij geweest te zijn deze voormiddag zouden ze ons uiteindelijk loslaten =P~
Met nog een 500 mtr road te gaan sloeg mijn zekering door, ik moest zo snel mogelijk den bos in, letterlijk!!
Het gas goed opengezet en de volle 10 km goed door gereden, gevlogen, gedraaid, gelachen, een traantje laten rollen, gejeund als een klein kind in een snoepwinkel.
Bij het uitrijden besefte ik al vlug dat mijn voorsprong op de bende aanzienlijk was en besloot ik de achtervolging in te zetten op Lisa en CP, die ondertussen een extra luske Wingles aan het doen waren #-o #-o
Tijdens de 2 de helft van de rit het gemiddelde met nog een dikke 3 per uur omhoog getrokken en bij het ingaan van de laatste km’s de bende zien passeren aan de andere kant van het water.
Het zou nog wel een driekwartier duren voor ze ook binnen rolden.
Bij aankomst nog even rond gekeken of er geen bekende gezichten waren en besloten om naar huis te vertrekken.
Om 13u30 zat ik al gewassen in de zetel, het vrouwke knikte bevestigend.
Een extra punt was binnen :wink:
Last edited by sliekske on Mon 20 Sep 2010 09:22, edited 1 time in total.
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

Hey,

Gisteren voor de derde keer Douvrin gereden !!! Om 5u40 uit bed om rond 7u30 al op de fiets te zitten.
Gestart met 6 man ( en m'n vrouwke, 35 km ) voor de 65 die er 69 waren.
Ondanks ... 4 platte banden, 2 valpartijen, gebroken ketting, veel teveel volk in Wingles, lege batterij ( auto ) ... hebben we toch een leuke zondag voormiddag beleeft. En ... prijs met de tombola, een fietspomp !!!
Waarschijnlijk volgend jaar terug alhoewel ik toch eens zal zoeken naar iets anders ...
Toch bedankt aan de organisatie
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Alweer een klassieker die erop zit.
Op het gemakske "full speed" 80 mooie kilometers in de Franse speeltuinen afgehaspeld in goed gezelschap.

Mijn materiaal was blijkbaar niet zo enthousiast als ik ; met eerst een kapotte kilometerteller, dan een lekke band en tenslotte kettingbreuk; maar dat kon de pret niet bederven.

Blijkbaar hebben we het goede startuur gekozen want van de opstoppingen niets gemerkt.
:lol:
Prima organisatie. =D> =D>

@cowboy Peter : merci voor de technische assistentie
@Fritsie en veeteeteetje , veel beterschap
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

veel te laat vertrokken wegens startplaats in verkeerde dorpke zitten zoeken .Maar toch gestart voor de 50 en twaren 50 amusante km.Den zaterdag 2 keer op mijn langde gegaan #-o wegens RR banden in de modder dus zoals moustachke nog ander rubberke opgelegd .Michlin AT ne heuse 2.35 .En theeft resultaten gegeven ,al wast maar meer vertrouwen .
Enig minpuntje was de vele 'bouchons' door het veel te veel volk.
Geen echte terriltocht maar een sjieke singletrack tocht . =D> =D>
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Motorbiker wrote:Vanmorgen aangekomen bij mijn copain, maar alles was er potdicht.
Ik dacht, die heeft zich overslapen, en maak tegelijk een beetje lawaai.
De voordeur zwaait open en daar staat hij, snotverkouden. Een dikke trui, wollen sjaal, en (openhangende) peignoir. Zijn broek had hij vergeten maar wie let daar op.
Doodziek was hij, en biken zat er volgens hem niet in.
Ik drong nog even aan in de zin dat Sofietje ook mee mocht, maar de deur viel in't slot.

In Douvrin staat de crème de la crème aan de start.
Wij staan daar juist achter, en beslissen volmondig voor de 80km te gaan. En nu, achteraf gezien, waren het op enkele boerenslagen na, 80 schoone.

Een paar snelle mannen en het b-team samen op pad.
Toegeven, na vanmorgen en een paar uurkes werken deze namiddag, zit ik op't lijnwaad. Mijn hart klopt verzeker maar op één kamer en mijn vrouw zal vanavond maar 1 keer aan de luster hangen ipv de gebruikelijke zes.

Ik heb ook besloten Fritsie niet meer aan te moedigen bij zijn technische exploten. Straks rijdt hij overal récht naar beneden, zonder handen en met castraat-timbre, het volkslied zingend.

Wat Wingles betreft. Ik ben er klaar voor.
=D> =D> =D>

Je bent wel je eigen 'superboenk' vergeten... :roll: #-o

Deze keer geen 'motorbikerke' [-X neen, maar wel: "je wilt niet met je fiets bergaf op een boom rijden.... dus... rem je de fiets... je springt er over... en vliegt zelf tegen de boom..." #-o #-o #-o

t'was tof! =D> =D> =D>
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Traxer wrote:
=D> =D> =D>

Je bent wel je eigen 'superboenk' vergeten... :roll: #-o

Deze keer geen 'motorbikerke' [-X neen, maar wel: "je wilt niet met je fiets bergaf op een boom rijden.... dus... rem je de fiets... je springt er over... en vliegt zelf tegen de boom..." #-o #-o #-o

t'was tof! =D> =D> =D>
Als 'k dat hier zo lees, want ik was juist te laat om 't te zien :lol: of te filmen... :-?
Dan ben 'k ik in Roeselare met dezelfde gedachten gang :drunk:
in full-speed afgestapt tegen dat paalke... #-o

:-D
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Nu den dierentoezichter er niet bij was,zijn er blijkbaar toch altijd een paar die apekuren moeten uithalen...... :lol: :lol:

Motorbiker,Fritsie,..... [-X [-X

BTW : Diene terril waar jullie over spreken off-parcours ....is dat degene die we gedaan hebben met Carvin???

Hein,Winnitou en Traxer waren daar toen bij....

Slechts 1 baantje om naar boven te gaan,en eentje naar beneden.
Maar wij hebben toen een stukje langs de flank gedaan.
Hein heeft daar toen ook 1 of meerdere foto's genomen......

Douvrin had beter vandaag plaats gevonden want ik voel me toch al stukken beter.En dat op een maandag :evil: .
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

't was weeral 3jaar geleden dat ik deze gereden had, maar in gezelschap van de bende heb ik mij weer goe geamuseerd. Het gezellig samenzijn werd na een 10-tal km verstoord door een bende Franse snelheidsduivels , maar gelukkig konden we ons nog net inhouden. De singeltracks afgewisseld met dokker- en andere mooi berijdbare wegen, zorgden voor een zeer gevarieerd parcours. Mocht er nu nog Loos&Gohelle en Mazingarbre aan toegevoegd worden ipv Hulluch, het ware een supertocht. In iedeer geval zitten er in deze tocht veel paadjes die ik in geen enkele andere tocht gereden heb. (Ik rij dan ook niet alle week in Frankrijk)
De passage in Wingles was verrassend, en liet ons al wat voorproefjes zien voor volgend weekend. Samen met Lisa een dubbel rondje gemaakt op het moeilijker gedeelte en zo konden we achteraan de bende weer aansluiten.
Belle
Mountainbiker

Post by Belle »

veeteeteetje wrote:Nu den dierentoezichter er niet bij was,zijn er blijkbaar toch altijd een paar die apekuren moeten uithalen...... :lol: :lol:

Motorbiker,Fritsie,..... [-X [-X

BTW : Diene terril waar jullie over spreken off-parcours ....is dat degene die we gedaan hebben met Carvin???

Hein,Winnitou en Traxer waren daar toen bij....

Slechts 1 baantje om naar boven te gaan,en eentje naar beneden.
Maar wij hebben toen een stukje langs de flank gedaan.
Hein heeft daar toen ook 1 of meerdere foto's genomen......

Douvrin had beter vandaag plaats gevonden want ik voel me toch al stukken beter.En dat op een maandag :evil: .
ja, het was deze! =P~ =P~ =P~ Deze keer was er ook in de verte een mistig zicht!
Post Reply