BK MARATHON BERINGEN

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Ik heb net bericht gekregen dat dus alles gewoon doorgaat. Er wordt dus niets afgelast.

Ten laatste morgen staat normaal ook het aangepast GPS bestand van het BK Marathon online.
s3t
Mountainbiker

Post by s3t »

Om te vermijden dat de militairen hier weer in een slecht daglicht worden geplaatst, toch eerst een woordje uitleg.
De procedure om militaire domein voor op openbaar gebruik aan te vragen duurt 3 maanden.
Waarom 3 maanden ? Er moet onder andere een milieu effecten rapport worden opgemaakt door bos en groen en dit duurt al minimum 6 weken. Daarna gaat het volledig dossier naar de staf in Evere en hier wordt een beslissing over een dossier genomen. (in het kort samengevat)
De organisatie heeft zijn aanvraag pas half augustus kunnen doen, dus die termijnen waren sowieso al te kort.
Een ander aspect dat verschillende delen van het militair domein beschermd natuurgebied en niet voor evenementen of zelfs militaire oefeningen mag gebruikt worden.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Buffalo mtb wrote:Waarschijnlijk niets, maar vind het als regelmatig lezer op het forum gewoon niet kunnen dat er zich steeds iemand komt moeien alsof hij het warm water heeft uitgevonden. En ik sta echt niet alleen in dit opzicht ten opzichte van Perro.(waar ik veel respect voor heb omwille van zijn gedrevenheid, maar soms is het eens nodig om naar de realiteit te kijken)

Wat het BK belangt, is mss niet de allerbeste locatie om zo een belangrijke wedstrijd maar we mogen héél blij zijn dat er iemand is die het BK nog wil inlassen en op het einde zullen toch opnieuw de sterkste overwinnen denk ik..
Met alle respect voor de organisatie. Maar jij weet ook wel dat een parcours met ongeveer 500hm totaal anders rijdt dan een parcours met 2000hm.
Een technisch beter begaafd iemand zal hier minder voordeel uithalen dan iemand die gewoon rap kan rijden.Dit is meer een baantochtje en jammer genoeg zal dit voor mij veel te snel gaan als een technisch toerke :( .
Nu es zien hoeveel er weer op mijn kap gaan zitten, but I don't care. Ast ma plezant is :lol:
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

MX jorgy wrote:
Buffalo mtb wrote:Waarschijnlijk niets, maar vind het als regelmatig lezer op het forum gewoon niet kunnen dat er zich steeds iemand komt moeien alsof hij het warm water heeft uitgevonden. En ik sta echt niet alleen in dit opzicht ten opzichte van Perro.(waar ik veel respect voor heb omwille van zijn gedrevenheid, maar soms is het eens nodig om naar de realiteit te kijken)

Wat het BK belangt, is mss niet de allerbeste locatie om zo een belangrijke wedstrijd maar we mogen héél blij zijn dat er iemand is die het BK nog wil inlassen en op het einde zullen toch opnieuw de sterkste overwinnen denk ik..
Met alle respect voor de organisatie. Maar jij weet ook wel dat een parcours met ongeveer 500hm totaal anders rijdt dan een parcours met 2000hm.
Een technisch beter begaafd iemand zal hier minder voordeel uithalen dan iemand die gewoon rap kan rijden.Dit is meer een baantochtje en jammer genoeg zal dit voor mij veel te snel gaan te opzichte van een technisch toerke :( .
Nu es zien hoeveel er weer op mijn kap gaan zitten, but I don't care. Ast ma plezant is :lol:
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Dat valt niet te ontkennen dat er héél veel verschil zit tussen een rit met 500hm en 2000hm :wink:
Zou het liever ook anders zien, maar vind het gewoon mooi dat er toch iemand zijn schouders wil zetten onder een BK marathon.
grt
chico
Mountainbiker

Post by chico »

ik lees altijd die commentaar over de omloop maar ik vind dat het voor iedereen hetzelfde is
aanstaande zondag stond er HOUFFALIZE op het programma waar ze bij de fun reeks A en B samen 29 starters waren waar zitten dan die kerels met hun kritiek op de omloop van het BK BERINGEN?
was HOUFFALIZE te zwaar misschien of wat voor uitleg hebben jullie nu

toch wens ik iedereen het beste voor zaterdag en zondag
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

aanstaande zondag stond
Redelijk contradictorisch...
#-o
EddyM
Mountainbiker

Post by EddyM »

ok de tocht gaat door. 80 km en 2 maal de teril.
EddyM
Mountainbiker

Post by EddyM »

op het militair domien is het mooi om te MTB waarom geen vast parcour maken van Leopoldsburg tot het Fonteintje. In het weekend open voor leden? 10 euro per jaar voor het onderhoud? dit is maar een voorstel.
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Het definitieve XC en Marathon parcours staan op de website.
Post Reply