verkiezingspoll

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Locked

Naar wie gaat jouw voorkeur uit?

Poll ended at Sun 27 Jun 2010 21:00

Vlaams Belang
45
20%
Vivant
1
0%
LDD
6
3%
Open VLD
19
8%
CD&V
3
1%
Sp.a
19
8%
N-VA
98
43%
Groen!
18
8%
Blanco
19
8%

Total votes: 228

cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

euh dat van radio milles collines, dat kwam van monsieur leterme (zeer geliefd overigens bij de Fr ondertussen) niet van mij

als je zelfs dat op een verkeerde manier weergeeft, tja, dan valt er idd niet meer te argumenteren

en ik kan er ook niet aan doen dat jullie manifest ongelijk hebben en geen ene poot hebben om op te staan

dat ze dan maar, uit pure frustratie, de persoonlijke toer opgaan, inclusief oproepen tot het bannen van, dat zegt héél veel over de belgicistjes van dienst en over het uiterst agressieve belgicisme in het algemeen

doodsbedreigingen mag je opzenden naar: 'Boterhammen met choco' nummer 3, Brugge

http://www.demorgen.be/dm/nl/6956/Verki ... ngen.dhtml
Interne peilingen die door politieke partijen zijn besteld, maar niet worden gepubliceerd, wijzen op een monsterscore van 25 procent voor N-VA bij de verkiezingen van 13 juni. CD&V zou terugzakken tot onder de 20 of zelfs 18 procent en Lijst Dedecker zou met de kiesdrempel worstelen. Dat schrijft de krant De Tijd.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

nog even over mevrouw van impe

ze komt van de morgen (de meeste journalisten van de morgen leven in brussel):

http://www.jopo.be/2009/05/liesbeth-van ... de-morgen/

uit 2007:

http://inflandersfields01.wordpress.com ... -liesbeth/
Liesbeth Van Impe mocht daar vandaag de honneurs van het redactionele artikeltje waarnemen. Ze deed dat redelijk goed, en op het fotootje te zien is het nog een frisse meid ook. Liesbeth prepareerde, zoals van haar wellicht verwacht wordt, de Vlaamse lezer op toegevingen aan de Franstaligen. Dat borstgeklop van CD&V-N-VA moet een einde nemen, zegt zij. Kiesbeloften moet je inderdaad kunnen inslikken. Zo werkt een democratie meent Liesbeth.
vandaag editorial van van impe in het nieuwsblad:
Na 13 juni zal dat ook de eerste vraag zijn aan de politici, meer nog dan de vraag welk soort staatshervorming ze willen: hoe gaan ze de besparingen rechtvaardig spreiden over iedereen? Daarover zwijgen ze vandaag liever zedig. Sommigen, zoals N-VA, beloven zelfs nog lastenverlagingen. Het zullen na de verkiezingen slechts electorale foliekes blijken te zijn.
en zo gaat het door, dag na dag

het is vooral de sp-a die zich onderscheiden heeft met beloftes natuurlijk
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

als ik nog even mag over mevrouw van impe: hoe komt een links, belgicistisch politiek redacteur van de morgen in godsnaam bij een krant als het nieuwsblad terecht?

het nieuwsblad is het eigendom van corelio van de familie leysen, thomas leysen is bestuursvoorzitter

http://nl.wikipedia.org/wiki/Corelio

leysen is een vrij rabiate belgicist, die ook zetelt in de raad van bestuur van de koning boudewijnstichting

http://www.doorbraak.org/115/21249
Niet meteen vermeld bij B-Plus, maar van een ander “verheven” kaliber zijn een paar machtiger organisaties die het belgicistisch project mee helpen uitdragen.

Peter De Graeve verwijst in Knack bvb. naar ‘nog belangrijker drukkingsgroepen achter de schermen, zoals de Koning Boudewijnstichting (KBS) en het Prins Filipfonds.’
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

dit is wel degelijk hilarisch en bijzonder symptomatisch voor heel 'België': zelfs over de kleur van nummerplaten kan geen overeenstemming bereikt worden tss Fr. en Nederlandstaligen, met, natuurlijk, de ongetemde belgicistische feeks milquet in een hoofdrol:

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/ni ... 573563.htm
De regering-Leterme raakte het nooit eens over de kleur van de nieuwe platen. Die mogen de lidstaten zelf bepalen als ze kiezen voor de Europese nummerplaten. Etienne Schouppe had ze graag in zwarte letters tegen een witte achtergrond gezien, volgens hem is dat duidelijker bij flitscontroles. Dat stuitte echter op een non van vicepremier Joëlle Milquet (CDH). Volgens haar zijn vele landgenoten gehecht aan het huidige rood-wit, waaraan Belgen elkaar herkennen in het buitenland. Dat ziet ze nog steeds zo. ‘Waarom zouden we onze positie gewijzigd hebben?’ aldus haar woordvoerder.

De niet-beslissing mag dan typisch zijn, problematisch is ze niet echt. De Europese nummerplaten zijn niet verplicht, al hebben alle andere lidstaten er dus wel al voor gekozen.

1 juli was de deadline die de regering zichzelf had opgelegd. ‘De openbare aanbesteding werd al uitgeschreven in januari’, zegt Schouppes woordvoerder Jan Pauwels. ‘En de biedingen zijn binnen.’ Zolang een nieuwe regering de knoop niet doorhakt, blijft ook de kostprijs voor de burger onzeker. Gratis, zoals nu het geval is, zullen de platen zeker niet meer zijn, maar de prijs zal afhangen van de gekozen producent. (TVE)
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Davodin wrote:geef ons dan 1 onwaarheid
In meningen zitten geen waarheden of onwaarheden. :lol:
Davodin
Mountainbiker

Post by Davodin »

dat klopt

je kan van mening zijn dat de ene voetbalploeg de beste is, of een andere.

de waarheid is dat er maar 1 kampioen kan zijn en dus objectief gezien de beste ploeg is over het ganse seizoen.

cyclon gaf, weliswaar op zijn manier, de waarheid weer, geen mening.
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Davodin wrote:dat klopt

je kan van mening zijn dat de ene voetbalploeg de beste is, of een andere.

de waarheid is dat er maar 1 kampioen kan zijn en dus objectief gezien de beste ploeg is over het ganse seizoen.

cyclon gaf, weliswaar op zijn manier, de waarheid weer, geen mening.
Hmm, de waarheden van cylon:
Cyclon zijn mening is dat de N-VA de beste partij is, mijn mening is dat N-VA niet de beste partij is.
Cyclon zijn mening is dat Liesbeth Van Impe een trien is, haar ouders zijn waarschijnlijk van mening dat dat een toffe madam is.

En nu graag argumenten waarom zijn mening wél de waarheid is en die van de rest niet. Het ligt waarschijnlijk aan mij (?), maar een mening is niet hetzelfde als de waarheid en het voorbeeld dat je aangeeft is voor mij nog altijd geen argument om cyclon zijn uitlatingen als waarheid op te vatten.

En laat mij raden, ik ben een "extremistische belgicist" zeker?? Het forum zit schijnbaar toch vol met zo'n mensen, aangezien iedereen met een andere mening dan cylon zo benoemd wordt...

Ach ja, geloven jullie maar jullie waarheid en stem volgens die waarheid, ik zal voor mijzelf wel uitmaken wat mijn waarheid is en daar ook naar stemmen; daar heb ik jullie mening niet voor nodig.
Davodin
Mountainbiker

Post by Davodin »

Hallo,

kan je de stukjes "quoten" waar hij dat zegt??

met vriendelijke groeten

Davy
Davodin
Mountainbiker

Post by Davodin »

btw:

Ik ken Cyclon niet.
Cyclon is geen lid van de N-VA en spreekt dus ook niet namens de N-VA.

Hij is blijkbaar gewoon een sterk voorvechter van de Vlaamse zaak (denk ik).

groeten

Davy
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

cyclon wrote:maar da's dus het enige wat belgicisten kunnen doen, bij gebrek aan goede argumenten: leugenachtige insinuaties en laster en scaremongering (de croo en eyskens zijn daar zeer goed in): Vlaanderen heeft zogezegd België of Brussel nodig (lol)
cyclon wrote:je bent zo een van die belgicistjes die maar niet willen snappen dat belgië zelf ook een product van een splitsing is
cyclon wrote:het wordt hier nog maar eens ten overvloede duidelijk dat de ware extremisten de oerconservatieve belgicisten zijn, het enige wat ze, in hun frustratie, kunnen is besmeuren en insinueren, al dan niet met een wansmakelijke 'even goede vrienden' erbij
cyclon wrote:en ik kan er ook niet aan doen dat jullie manifest ongelijk hebben en geen ene poot hebben om op te staan
cyclon wrote:dat ze dan maar, uit pure frustratie, de persoonlijke toer opgaan, inclusief oproepen tot het bannen van, dat zegt héél veel over de belgicistjes van dienst en over het uiterst agressieve belgicisme in het algemeen
Ik raad u sowieso aan om het ganse topic er op na te lezen om die quotes te kunnen plaatsen, want nu komen ze ook maar uit het "niets". Alleszins komt het op mij over dat iedereen met een andere mening dan cyclon "extreem" is of "een belgicist", "geen poot heeft om op te staan" en dat hij zeer neerbuigend praat tegenover die mensen (vb. quote 2, die op mij overkomt als "gij dommerikske die het echt niet verstaat he")...
Daarnaast tovert hij dan met lijstjes van bv's met de vraag of we ons "moreel superieur" voelen aan hen (p.4). Maakt mij niet uit wat een bv te vertellen heeft en het is niet omdat ik een andere mening heb, dat ik mij daarom superieur voel aan die mensen of omgekeerd dat ik mij inferieur zou voelen en hun mening dus maar zal volgen "want zij zullen wel gelijk hebben".

En mij maakt het niet uit op welke partij Cyclon stemt, ik stem sowieso niet op de N-VA en zijn mening zal mij zeker niet overtuigen om dat wel of niet te doen. Moest hij een andere partij vernoemen, dan had ik bovenstaande gewoon geschreven met de naam van die partij.

Kijk, uiteraard is iedereen vrij om zijn eigen overtuiging te hebben en zijn eigen partijvoorkeur te verdedigen, maar mij lijkt het dat dit topic meer een gesmijt met linkjes en dure woorden wordt en het agressief neerhalen van de tegenpartij (niet enkel van de zijde van Cyclon voor alle duidelijkheid) dan een deftige, constructieve discussie. Het zal gewoon een weerspiegeling zijn van onze ganse politiek zeker?
Locked