Za 22/05/2010 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cataloog
Mountainbiker
Location: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura

Post by cataloog »

Vorig jaar smaakte deze marathon al naar meer.
Vandaar gaan we dit jaar voor de 125 + 10 km.
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Is de eerste maal dat ik richting oost-vlaanderen trek, ja ik weet het :oops: :oops: :oops: , maar we gaan dat zaterdag goed maken. Hebben een B&B gereserveerd vlak aan het vertrek. Nu heb ik een enkel vraagje over het parcour. Worden de hoogtemeters gehaald met korte steile hellingen zoals in vlaams-brabant of zijn het eerder langere iets minder steile stukken? Is het een hardtail parcour of eerder iets voor de "zwaardere" fully??
Que passa
Mountainbiker

Post by Que passa »

Ghost-biker wrote:Is de eerste maal dat ik richting oost-vlaanderen trek, ja ik weet het :oops: :oops: :oops: , maar we gaan dat zaterdag goed maken. Hebben een B&B gereserveerd vlak aan het vertrek. Nu heb ik een enkel vraagje over het parcour. Worden de hoogtemeters gehaald met korte steile hellingen zoals in vlaams-brabant of zijn het eerder langere iets minder steile stukken? Is het een hardtail parcour of eerder iets voor de "zwaardere" fully??
Is gerust te doen met een HT, alhoewel een fully soms makkelijk is.
El Baelos
Mountainbiker

Re: de herders

Post by El Baelos »

ydreg wrote:Voor mij is het de eerste echte mtb in mijn leven,heb al veel op de weg gefietst maar begint tegen te steken.
Zou 45 km te veel zijn,en hoeveel druk moet ik in die dikke banden steken?
Hangt er van af hoe je basisconditie is van op de weg te rijden.
Een regelmatige fietser moet 45 km zeker aan kunnen.
Aangezien je geen fervente mountainbiker bent neem ik aan dat je met binnenbanden rijdt, 2.2 bar daarin is meer dan genoeg.
mud diver
Mountainbiker

Post by mud diver »

El Baelos wrote:
ydreg wrote:Voor mij is het de eerste echte mtb in mijn leven,heb al veel op de weg gefietst maar begint tegen te steken.
Aangezien je geen fervente mountainbiker bent neem ik aan dat je met binnenbanden rijdt, 2.2 bar daarin is meer dan genoeg.
Rustig starten en overschot houden is bij alle ritten aan te raden, zeker als startende MTB'er.
De gemiddelde bandendruk ligt tussen 2,0 en 2,5 al wordt er natuurlijk wel van afgeweken naargelang gewicht en voorkeur biker.
mud diver
Mountainbiker

Post by mud diver »

El Baelos wrote:
Rustig starten en overschot houden is bij alle ritten aan te raden, zeker als startende MTB'er.
De gemiddelde bandendruk ligt tussen 2,0 en 2,5 al wordt er natuurlijk wel van afgeweken naargelang gewicht en voorkeur biker.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Ghost-biker wrote:Is de eerste maal dat ik richting oost-vlaanderen trek, ja ik weet het :oops: :oops: :oops: , maar we gaan dat zaterdag goed maken. Hebben een B&B gereserveerd vlak aan het vertrek. Nu heb ik een enkel vraagje over het parcour. Worden de hoogtemeters gehaald met korte steile hellingen zoals in vlaams-brabant of zijn het eerder langere iets minder steile stukken? Is het een hardtail parcour of eerder iets voor de "zwaardere" fully??
ik vind het klimwerk in de Vlaamse Ardennen over 't algemeen zwaarder dan in Vlaams-Brabant, je mag je zelfs verwachten aan een paar muren waar er veel te voet staan

en gezien de droogte is de fully aangewezen voor de langere afstanden, een kilootje of zo meer maakt weinig of geen verschil
bushrider
Mountainbiker

Post by bushrider »

grysperre's mogen hier natuurlijk niet ontbreken
we zouden wel durven de groten proberen :wink:
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

't zal kik nie zijn zu Marc ;).

Ik ga voor 60 (en als ik het echt zie zitten de 80)...
Volder
Mountainbiker

Post by Volder »

Aanwezig! twordt wel maar de 45, kzal het al lastig genoeg hebben :)
Post Reply