Zo 29/11/2009 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Team Margi was vandaag op post in Aarschot.
Ondanks de regen van de voorbije dagen was alles nog berijdbaar.
Plezant tochtje !

Het parcours was dik in orde. De gekende stukken en ook enkele nieuwe stroken leren kennen in groot Aarschot;
Afpijling was meer dan voldoende;
Seingevers aan bepaalde oversteken;
Genoeg warme douches;
Parking genoeg;
Goede bevoorrading;
Bewaakte fietsenstalling;

Allemaal tip top in orde behalve:

De bikewash, beter te omschrijven als: 3 armzalige tuinslangen en een ellendig lange rij.

Sorry jongens, je organiseert een tocht einde november en weet dankzij de voorbije jaren hoeveel deelnemers je ongeveer kan verwachten. Dan zijn 3 slangen toch wel veel te weinig.
In Humbeek en in Weerde weten ze tenminste wel hoe je een deftige bikewash organiseert. Misschien daar is gaan kijken :wink:
(mijn excuses aan andere organisatoren met goede afspuitmogelijkheden, maar deze 2 clubs schieten me meteen te binnen)
pcrispey
Mountainbiker

Post by pcrispey »

Ja inderdaad alles ok behalve die spuitstand dat was wat zielig maar er was er wel één !

Ik zag het niet zitten om daar zoals sommige 40' gaan aan te schuiven nat bezweet. Gewoon alles ingeladen en naar huis gereden. :cry:

De afpijling was goed wel veel splitsingen die laatste splitsing van de 53 vond ik maar zielig. Constant met overschot gereden voor de Monte I maar zat er niet in. Spijtig dat de 10 bunder niet meer doorkruist mag worden.
Bikerkf
Mountainbiker

Post by Bikerkf »

heb me goed geamuseerd, parcours was zeker goed te rijden.
BULL150
Mountainbiker

Post by BULL150 »

ikke met de fiets wrote:
FlorianKoP wrote: Keep it up "ikke met de fiets"!

Ben vollenbak aan het twijfelen!
A) Nu gaan slapen en kiezen tussen aarschot of zottegem!
B) Nog wat pinten gaan drinken (ben net werkloos geworden tegen wil en dank in!!!) en morgennamiddag gewoon gaan lopen...
dankjewel :-D we doen ons best om het zo plezant te houden natuurlijk !

ben trouwens gaan lopen vanmorgen ...
Ook wij hadden keuze uit Zottegem en Aarschot en hebben met 4man de 50km van Aarchot gereden :wink:

Spijt hebben we hier zeker niet van gehad (deze morgen thuis vertrokken om 6u15), mooie tocht met 2 zeer ruime bevoorradingen =D>
vooral die stukjes chocolade vielen bij mij persoonlijk zeker in de smaak :bounce:

Die afspuitstand, tja..... ok als dit dan het enige minpuntje is van de tocht weten de organisatoren waar ze volgende organisatie moeten aan werken hé =P~

Wat ik hier wel eens wil aankaarten (kan nu wel toeval zijn door ons vroege startuur) 8u20 ong.
is het verschil van mentaliteit van de bikers op tt bij ons (lees maar oost-west vlaanderen) en die daar vandaag in Aarschot [-X

Bij ons wordt er op kruispunten of bij splitsingen steeds iets geroepen naar de achterliggers als de weg vrij is (kleine ok ofzo)
Ook worden gevaarlijke punten steeds aangegeven met een verwittiging of door iets te zeggen (put, paaltjes, .....)

Vandaag meerdere keren gezien dat dit bij jullie precies nie echt de gewoonte is hoor :-?
Ook sommige die precies snel in hun g*t gebeten zijn bij smalle doorgangen [-o< en die dan echt lelijke verwijten beginnen te roepen [-X

Ma kom,,,, dit heeft niets meer met de tt of organisatie te maken,, ik wou dit gewoon eens aankaarten :roll:

ps: zouden de foto's die op het einde genomen zijn ergens online komen??
frederik76
Mountainbiker
Location: Cube Reaction HS33 20" ('09) / Cube Ltd 1 18" ('06) / Scott Tonapah 20" ('93)

Post by frederik76 »

BULL150 wrote:Wat ik hier wel eens wil aankaarten (kan nu wel toeval zijn door ons vroege startuur) 8u20 ong.
is het verschil van mentaliteit van de bikers op tt bij ons (lees maar oost-west vlaanderen) en die daar vandaag in Aarschot [-X

Bij ons wordt er op kruispunten of bij splitsingen steeds iets geroepen naar de achterliggers als de weg vrij is (kleine ok ofzo)
Ook worden gevaarlijke punten steeds aangegeven met een verwittiging of door iets te zeggen (put, paaltjes, .....)

Vandaag meerdere keren gezien dat dit bij jullie precies nie echt de gewoonte is hoor :-?
Ook sommige die precies snel in hun g*t gebeten zijn bij smalle doorgangen [-o< en die dan echt lelijke verwijten beginnen te roepen [-X
Da hangt van persoon tot persoon af denk ik, die van ons groep doen het altijd ... maar stak daarstrak ook bijna onder nen otto, dankzij het attent "zwijgen" van de mens voor mij
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Met een tiental Sempste Duvels vertrokken (een vijftal liet het afweten en heeft ongelijk!) deze morgen rond 9u. Ronny, Wim en ik voor de 50, de andere voor de kortere afstanden.

Gezien het slechte weer van de voorbije week met vrees voor heel veel modder vertrokken, maar dit bleek heel goed mee te vallen. Pakken beter dan vorig jaar zelfs. Mijn remblokken zien er nog steeds als nieuw uit. Dat was vorig jaar niet waar, toen heb ik m'n hele reminstallatie om zeep geholpen op deze tocht.

Route was vergelijkbaar met vorig jaar en je komt voortdurend stukken van Bloso-routes in de buurt tegen.

Niet te veel volk; waarschijnlijk afgeschrikt voor het weer? Die hebben in ieder geval ongelijk. Slechts even regen gehad, ik heb zelfs niet met regenjasje moeten rijden.

Bevoorradingen waren dik in orde: sportdrank, koeken, chocolade, energiebars, vuurkorven, rekken om je fiets aan te hangen. Top!

Enkele toffe single tracks, slechts enkele echte modderstroken en natuurlijk (het blijft Vlaanderen) de nodige asfalt.

De cijfers van de dag: 51km; 21.6gem; 3u34 op de Polar met gem 155 en max 179, goed voor 2241kcal. Die gaan we er snel eens bijdrinken en eten sie.

Bikewash gebruik ik niet dus die kan ik niet afbreken.

Douches lekker warm.

Ik kom hier graag terug! Tot volgend jaar...
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Correctie, 2u34 op de Polar. Zo lang staan we nu ook weer niet te eten aan de bevoorradingen...
frederik76
Mountainbiker
Location: Cube Reaction HS33 20" ('09) / Cube Ltd 1 18" ('06) / Scott Tonapah 20" ('93)

Post by frederik76 »

Jeanke6 wrote:Correctie, 2u34 op de Polar. Zo lang staan we nu ook weer niet te eten aan de bevoorradingen...
was al half aan 't rekenen ... dacht al bijna, "meer bevoorraad dan gereden"
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

De 51 km gereden , de afwezigen hadden ongelijk
phille
Mountainbiker

Post by phille »

BULL150 wrote:Vandaag meerdere keren gezien dat dit bij jullie precies nie echt de gewoonte is hoor :-?
dat roepen bij oversteken van de weg pas daar mee op, ik doe da ook NOOIT en BEWUST NOOT, als mijn inschatting fout is en er ligt nen anderen onder nen otto ...

die zeikers die altijd in hun gat gebeten zijn da heb je m.i. op elke TT en idd ik vond dat ook maar zwak
Post Reply