Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

Het is volgens mij vooral de efficiëntie waar het hem om gaat.
Ik heb ook nog Evo's gebruikt. Met die EVO an 10 W zie ik ongeveer evenveel als die Led Lamp van 2,4W. Met de 10 W EVO halogeenlamp houdt die batterij dat echt niet lang vol (een uurke misschien).
Ik had ook last met die batterij, de bedrading was na een jaartje gescheurd net ter hoogte van de batterij.

A propos, 'k heb hier nog de lamp Evo, Evo X, en nog een kabeltje, waarschijnlijk ook nog ergens een verdeler om twee lampjes op de batterij aan te sluiten.
Voor een zacht prijsje mogen die weg want ik zal ze niet meer gebruiken.
Lucifer Principle
Mountainbiker

Post by Lucifer Principle »

Ik heb ook onlangs een powerled black aangeschaft en ben hier voorlopig zeer tevreden over, ik gebruik het ook voor woon-werkverkeer en rijd voor het grootste deel langs een onverlicht jaagpad wat geen enkel probleem vormt, het enige probleem is kan soms het bedrieglijke dieptezicht zijn. (ik weet niet of dit met andere verlichting ook zo is want ik kan geen vergelijking maken met andere lichten van deze prijsklasse).

Om geen nieuw topic te moeten starten zou ik graag willen weten of de schroef van de stuurbevestiging sterk mag aangedraaid worden want bij hobbelige wegen (kasseistroken, wortelpaden) springt het lichtstraal verschillende richtingen uit doordat de verbinding tussen de houder van de lamp en de stuurbevestiging zelf nog bewegingsvrijheid heeft.
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

Ik heb een lummen-meter maar heb de set niet besteld bij deal extreme.
Ik heb wel de sigma EVO en de EVO x met Nipack. Zal deze is nameten om te zien in hoe verre dit klopt.
flamme
Mountainbiker

Post by flamme »

DodgeW200 wrote:Ik heb een lummen-meter maar heb de set niet besteld bij deal extreme.
Ik heb wel de sigma EVO en de EVO x met Nipack. Zal deze is nameten om te zien in hoe verre dit klopt.
heb eentje besteld en heb ook deze besteld

http://cgi.benl.ebay.be/MTE-SSC-P7-LED- ... 4cea989619

heb gezien dat je van kortenberg bent ik ben van haacht als ze er zijn mag je ze wel eens testen hoor
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

flamme wrote:... en heb ook deze besteld

Deze is identiek aan één van die Dealextreme lampen. Ik denk zelfs dat ik dezelfde heb.
Kun je niet voor sukkelen kost/lichtopbrengst.

De laatste Nightbike (Gooik) hoorde ik commentaar op mijn lampenwinkel : VTM komt eraan :-D

Ik wel eens benieuwd naar de opbrengst in lumen.
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

flamme wrote:
DodgeW200 wrote:Ik heb een lummen-meter maar heb de set niet besteld bij deal extreme.

heb gezien dat je van kortenberg bent ik ben van haacht als ze er zijn mag je ze wel eens testen hoor
Kunnen misschien is ergens afspreken en opmeten
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

DodgeW200 wrote:
flamme wrote:

Kunnen misschien is ergens afspreken en opmeten
Ik heb er mij ook zo ene, maar dan van dealextreme met Trustfire batterij en en lader (geen Ultrafire). Lijkt mij wel veel geld, ik was gesteld voor $68 met gratis verzending, mijn oplader is $1 goedkoper, heb geen hoesje ervoor maar wel 4 ipv 2 batterijen en een 2de bicyclemount...
saiko
Test team

Post by saiko »

Image
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

@ saiko : Is dat een zelfgemaakt lampje ofzo ?
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

@Saiko,
die stekkers kan je best vervangen, heb daar vroeger ook mee getest en die voldoen niet omdat de stekkers niet vergrendelen in elkaar. Als ge in het pikdonker aan het rijden bent en uw stekkertjes schieten uit elkaar #-o ...... Ik heb het twee keer meegemaakt en ik kan U verzekeren dan krijgt ge een heel apart gevoel vanbinnen. En als ge tegenslag hebt ook vanbuiten :cry:
Post Reply