Beste all-round banden winter

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Minder breed = minder rolweerstand.
Vooraan heb je liever meer grip, dus bredere band.

Maar breder is ook gelijk aan meer comfort, dus brede band achteraan is ook interessant om de schokken wat beter te filteren.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Een brede band >2.0 vooraan en v-brakes gaan toch ook niet goed samen in de modder.
Je krijgt veel sneller ophoping van modder aan de remmen waardoor het wiel soms gewoon blokkeert. Zeker als er nog gras in de modder zit, dan is het rap gedaan met rijden.

Als ik echt zware smurrie verwacht leg ik vooraan een 1.9, misschien wat minder grip in de bochten maar in echte baggerstroken snij je door de modder waar anderen te voet gaan....
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
Triple-T wrote:Een brede band >2.0 vooraan en v-brakes gaan toch ook niet goed samen in de modder.
Je krijgt veel sneller ophoping van modder aan de remmen waardoor het wiel soms gewoon blokkeert. Zeker als er nog gras in de modder zit, dan is het rap gedaan met rijden.

Als ik echt zware smurrie verwacht leg ik vooraan een 1.9, misschien wat minder grip in de bochten maar in echte baggerstroken snij je door de modder waar anderen te voet gaan....
En wat steek je achteraan dan?
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

een koersbandje :-D

ook een 1.9
Benny-BOY
Mountainbiker

Post by Benny-BOY »

en ik die dacht dat zeker het achterwiel breed moest zijn !!!
ik dacht, hoe breder de band hoe meer grip en vooral het achterwiel moet grip hebben.
Dus niet van dat.

breed vooraan (voor grip) en wat dunner achteraan voor het gemakkelijk bollen.

verdorie zeg, ik leer bij.

B.
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

El Baelos wrote:Minder breed = minder rolweerstand.
Vooraan heb je liever meer grip, dus bredere band.

Maar breder is ook gelijk aan meer comfort, dus brede band achteraan is ook interessant om de schokken wat beter te filteren.
Op asfalt klopt dat, maar in het terrein heeft een bredere band minder rolweerstand, is uit tests gebleken.
Cavens
Mountainbiker

Post by Cavens »

ikke met de fiets wrote:Heb gisteren mijn NN-ekes gaan testen ! Toch wa inrijden voor de mtb-school morgen.

Ze lijken me opvallend vlotter dan die standaardbandjes. Zelfs op de baan ging het zeer vlot, minder storing van de kleine oneffenheden in de weg. De minimum 2.5 bar voelde toch hard aan, vooral na de hervatting van de spinning, waar die zadels van beton zijn #-o .
Al bij al een heel fijne ervaring !
Enige "akkefietje" was de bochten nemen met kiezels ; daar roetsh je gewoon onderuit, als je ni oppast.... Ik bedoel wél enkel in de bochten, want rechtdoor gaat alles perfect. :-D
2.5 bar is redelijk wat druk ('k weet wel dat het op de band staat). Ik met mijn 86kg en NN reed ongeveer op 2.0 à 2.2 bar. Je zal zien dat eenmaal je de banden wat zachter zet je veel stabieler en sneller je bochten zal kunnen nemen. Onverhard zal je ook veel comfortabeler en sneller kunnen rijden.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Cavens wrote: 2.5 bar is redelijk wat druk ('k weet wel dat het op de band staat). Ik met mijn 86kg en NN reed ongeveer op 2.0 à 2.2 bar. Je zal zien dat eenmaal je de banden wat zachter zet je veel stabieler en sneller je bochten zal kunnen nemen. Onverhard zal je ook veel comfortabeler en sneller kunnen rijden.
inderdaad ; die van de school hebben direct alle druk eraf gehaald ; tussen 1.5 en 2.0 maximum ... reed ineens véééél plezanter !
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

een bijkomend vraagje,

heb nu een nieuwe bike ; Trek Fuel EX 9 =D> en die is geleverd met Bontrager XDX 2.2. Voor mijne Scott had ik de NN 2.0 gemonteerd.

ge voelt het natuurlijk aankomen hé ; welke van de twee is nu de beste voor de all-round winterband #-o

alvast bedankt voor de feedback :-D
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Bontrager banden dat trekt op niks.
Neem maar NN dan.
Post Reply