ik vond ook voor die 3.5 euro dat er wat meer afwerking mocht zijn ,
TT viel mee , maar inderdaad die maisvelden ?????? Ook bepijling kon beter . Het weer zat mee , anders was het een katastrofe .
Nochtans vond ik er bepaalde mooie stroken tss . KWB ers zijn geen vtt-ers blijkbaar
22/03/09 Izegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- casper
- Mountainbiker
Ieps mannen,
Ook terug van Izegem met gemengde gevoelens
Ten eerste nergens pijlen te bespeuren naar de startplaats
, dus zeker een kwartuur sightseeing in Izegem
Dan uiteindelijk toch de plek gevonden waar we moesten zijn.
Inschrijving liep ook nie techt vlot ....
Over het parcours zullen altijd verschillende meningen zijn, maar vandaag was het er toch over naar mijn mening
Een weidedoorsteek of maisveld kan wel, maar wat men hier heeft gedaan
, anders zaten er ook wel mooie stukken in hoor
.....
Over de bepijling hoor je ons niet klagen, nergens misreden
Goeie van de zaak was dan weer dat we de 64Km hebben afgelegd zonder noemenswaardige problemen, à 19.5avs !!
Terug in de zaal bij den après liep het ook niet allemaal vlot
Volgend jaar terug ??
Weet nog niet
Gr,
Casper
Ook terug van Izegem met gemengde gevoelens
Ten eerste nergens pijlen te bespeuren naar de startplaats
Dan uiteindelijk toch de plek gevonden waar we moesten zijn.
Inschrijving liep ook nie techt vlot ....
Over het parcours zullen altijd verschillende meningen zijn, maar vandaag was het er toch over naar mijn mening
Een weidedoorsteek of maisveld kan wel, maar wat men hier heeft gedaan
Over de bepijling hoor je ons niet klagen, nergens misreden
Goeie van de zaak was dan weer dat we de 64Km hebben afgelegd zonder noemenswaardige problemen, à 19.5avs !!
Terug in de zaal bij den après liep het ook niet allemaal vlot
Volgend jaar terug ??
Weet nog niet
Gr,
Casper
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Ook ik ben van hetzelfde gedacht.slijkcrosserke wrote:Ja mannekes dit was een VeldToerTocht/
Niets voor mij dus.
Dit was er gewoon over.
Laat de boeren volgend jaar maar zelf ploegen, ik ga wel ergens anders rijden.
Tot de tweede bevoorrading kon het parcours mij nog een beetje smaken.
Daarna.....dat was geen MTB meer.
Liever een stukje weg dan van de ene akker naar de andere akker te moeten .....rijden.....
Hoewel ik er maar ene gedaan heb (de eerste) had ik er mijnen buik van vol!!!
Samen met cowboy het ene na het andere stuk afgesneden op de weg en besloten van rechtstreeks naar huis te gaan.Eénmaal thuisgekomen terug bij het vrouwke in bedde gekropen.
Volgend jaar overweeg ik me van ne koersevelo aan te schaffen om de saaie maanden maart en april een beetje op de weg te rijden 's zondags......
Hoewel ik in het begin nog vele blije bikersgezichten zag in ons groepke zag ik ze gaandeweg veranderen in onweer door die "veldstukken".
- Moustache
- Kerstman
Ja, wat kan ik zeggen... tweederde kon ik smaken en neen... ik moet ik de komende drie maanden zeker geen maisveld meer zien. Weiden trouwens ook niet.
Mij toch redelijk geamuseerd, maar dat zal dan "de compagnie" zijn zeker?
Waar ik al moest lossen in de "bergzone' in Meulebeke, uiteindelijk toch een fantastische eindsprint ingezet door de straten van Izegem samen met Hanzi en Rolling Stone. Als je wil weten wie gewonnen heeft... zal je HIER moeten klikken.
A la prochaine.

Mij toch redelijk geamuseerd, maar dat zal dan "de compagnie" zijn zeker?
Waar ik al moest lossen in de "bergzone' in Meulebeke, uiteindelijk toch een fantastische eindsprint ingezet door de straten van Izegem samen met Hanzi en Rolling Stone. Als je wil weten wie gewonnen heeft... zal je HIER moeten klikken.
A la prochaine.
Ja, ben naar hier gekomen door het feit dat er maar weinig toerritten waren. Redelijk laat aangezet samen met Sven. Waren denk ik 1 van de laatste die zich hadden ingeschreven. Gingen eerst de 40 - 45? wie zal het zeggen - doen, maar dan toch uiteindelijk de 64 km!
De eerste stukken waren zeer leuk, leuk zonnetje, mooie single tracks en geestig langs de vaart. De bevoorrading was gene vetten, maar toch voldoende. Dan terug verder en terug mooie stukken gedaan. Tot de 2de bevoorrading... en tja... wat er dan kwam.... moet ik me aansluiten bij de rest van de commentaren, een veldstukje... geen probleem, maar het was echt nie te doen... miljaar .... het maïsvelden zogen je fiets vast, 't stonk er (zeker rond die groentenfabrieken) heb zelfs hier en daar te voet moeten stappen... bijna gevallen.... het was gewoon teveel! Plus dat de wind soms redelijk veel in ons nadeel zat. Na al die velden kwamen we terug in de straten van Izegem en dan was het terug veel leuker en doenbaar! Dus een gouden tip.... een veldstrook ja... voor een verbinding te kunnen maken... maar geen 10 veldstroken...
Als we dan toekwamen hadden ze dan nog wel geen boterham meer ook zeker!! Verdikke... Dus deze rit gedaan met gemengde gevoelens. Best dat het prachtig fietsweer was!!
Greetz
De eerste stukken waren zeer leuk, leuk zonnetje, mooie single tracks en geestig langs de vaart. De bevoorrading was gene vetten, maar toch voldoende. Dan terug verder en terug mooie stukken gedaan. Tot de 2de bevoorrading... en tja... wat er dan kwam.... moet ik me aansluiten bij de rest van de commentaren, een veldstukje... geen probleem, maar het was echt nie te doen... miljaar .... het maïsvelden zogen je fiets vast, 't stonk er (zeker rond die groentenfabrieken) heb zelfs hier en daar te voet moeten stappen... bijna gevallen.... het was gewoon teveel! Plus dat de wind soms redelijk veel in ons nadeel zat. Na al die velden kwamen we terug in de straten van Izegem en dan was het terug veel leuker en doenbaar! Dus een gouden tip.... een veldstrook ja... voor een verbinding te kunnen maken... maar geen 10 veldstroken...
Als we dan toekwamen hadden ze dan nog wel geen boterham meer ook zeker!! Verdikke... Dus deze rit gedaan met gemengde gevoelens. Best dat het prachtig fietsweer was!!
Greetz
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Ik kan mezelf ook vinden in voorgaande commentaren. De bevoorradingen vond ik meer dan genoeg, wat sportdrank en wat koekjes, meer moet dat niet zijn. Op de twee standen hebben ze mijn fles opgevuld, dus OK.
Tot aan de tweede bevoorrading was voor mij ook alles OK, goed kunnen buzze geven en eigenlijk niet gedoseerd. Maar dan...., maisveld, plus maisveld plus weiland plus grasveld. Ik kon nog 6 km/hr rijden, dan is voor mij ook de fun eraf. Uiteidelijk de 65 km gereden aan een avs van 21 km/hr. Ik was moe, voldaan, maar.......
Tot aan de tweede bevoorrading was voor mij ook alles OK, goed kunnen buzze geven en eigenlijk niet gedoseerd. Maar dan...., maisveld, plus maisveld plus weiland plus grasveld. Ik kon nog 6 km/hr rijden, dan is voor mij ook de fun eraf. Uiteidelijk de 65 km gereden aan een avs van 21 km/hr. Ik was moe, voldaan, maar.......
Grappig om de commentaren te lezen en wrs was ik dan de enige vandaag die de maisvelden kon smaken.
Mijn snelheid zakte niet en mits de juiste keuze van bandenspanning+spoorkeuze was dit hetzelfde gevoel als op het strand rijden...
"Zuiggrond", love it or hate it
Kortom overal kunnen doorrijden, soms eens versnellingske plaatsen en tot groot ongenoegen van mijn compagnons bleef ik met een smile zitten tot op het einde. Ok het beste deel van het parcours zat in het begin (mits enkele vertragingen door minder begaafde bikers), maar de stroken die we kregen waren typisch voor de streek??
Gelukkig kom ik zelden biken in deze streek

Mijn snelheid zakte niet en mits de juiste keuze van bandenspanning+spoorkeuze was dit hetzelfde gevoel als op het strand rijden...
"Zuiggrond", love it or hate it
Kortom overal kunnen doorrijden, soms eens versnellingske plaatsen en tot groot ongenoegen van mijn compagnons bleef ik met een smile zitten tot op het einde. Ok het beste deel van het parcours zat in het begin (mits enkele vertragingen door minder begaafde bikers), maar de stroken die we kregen waren typisch voor de streek??
Gelukkig kom ik zelden biken in deze streek
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Als jij zo "happy" waart deze voormiddag,dan ga je zaterdag vast en zeker terug naar Assebroek!!!uncle sam wrote:Grappig om te commentaren te lezen en wrs was ik dan de enige vandaag die de maisvelden kon smaken.
"Zuiggrond", love it or hate it![]()
Gelukkig kom ik zelden biken in deze streek![]()