08/03/2009 Wemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

SCHOVIE wrote:Beste TimDC,

De vergelijking met andere organisaties komt niet van ons maar van een deelnemer aan onze tocht.

Zoals ik al zei houden we zeker rekening met opbouwende kritiek. Daar wordt men alleen maar sterker van.

Maar toch zit ik nog met de volgende bemerking.

Onze "aankoop - verantwoordelijke" vertelde mij dat er voor 800 man en
vrouw drank en voedsel werd aangekocht.
We hadden 650 OFFICIEL ingeschrevenen. Toch was er na enige tijd op de 2de bevoorrading een tekort.

Er is maar 1 conclusie die hier kan worden getrokken.
ER WORDT VERSCHRIKKELIJK VEEL ZWARTGEREDEN.

En de brave, eerlijke biker die zoals het hoort zijn inschrijving betaalt is hier de dupe van.
Maar ja, zo zit onze maatschappij nu eenmaal in mekaar.

Volgende maal zullen we hier zeker op toezien.

Nogmaals sportieve groeten
op den duur moet je wel terug met een systeem werken dat alleen DE EERLIJKE biker een ravito kan nuttigen, met een bonneke ofzo en de smoesjes van " ik ben het kwijt" of etc geen drank of eten geven.
Klinkt mss cru maar de organisators worden er wel toe verplicht op de duur.

MaC'Red 8)
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Dat vind ik echt wel erg, ik wist niet dat dat zwartrijden zo erg was.

Het kan dus idd niet, misschien eens denken om zo'n stuurbandje in te voeren en aan de bevoorrading te vragen of ze dit eventueel mogen zien.
Ook een stempelkaart om aan de bevoorrading is al vaak toegepast.

Ik vind het echt wel erg dat dit gebeurt!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Kan ook zijn dat ze allemaal grote honger hadden :lol: :wink:
Iig op de 2 de bevoorrading.
Het zou mij verwonderen(ontgoochelen) dat er 150 bikers zwart reden.
Straf! en laf, niet inschrijven en meesmullen op de ravi :evil:
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Heel erg, als er zoveel zwartrijders waren.... #-o

Ook dat geklaag, in geen enkel ander land wordt er zoveel georganiseerd (dat er veel bijzit voor winstbejag laat ik in het midden) als hier, zijn er zoveel vaste routes...

Dat er soms is wat minder bevoorrading is of een slappe spuit 8) , komaan, het belangrijkste is een uitgestippelde track en gewoon biken. Wel volledig akkoord dat de prijzen niet nog meer moeten stijgen, 5 euro voor een TT is té veel.

Té verwend zijn we hier, op alle gebied.
goldfinger
Mountainbiker

Post by goldfinger »

Wemmel...om bij te blijven zo'n ritje! :bounce:
Thuis alleen vertrokken en op de afgesproken plaats samengekomen met Duvel, Bjorn, Mister Chees en Flip.
Ons richting Wemmel begeven om ons samen in te schrijven en in een druilerig weertje te starten. Druilerig werd algauw motregen :roll: , maar we peddelden dapper verder onder het commando van Jolly Jumper (Bjorn).
Flip verloor al vlug voeling met het groepje en besloot wijselijk een kortere afstand te nemen . Alles was nog goed berijdbaar, gezien het de vorige dagen vrij droog was gebleven. Aan de 1ste RV echter begon het echt water te gieten #-o #-o ! Gelukkig stonden er 2 zeer wereldrijke vrouwtjes die ons humeur op peil hielden, alsook onze testosteron :lol: :wink:
Na wat gepraat en een en ander binnengespeeld te hebben sprongen we terug op onze, toen nog, kleurige tweewieler.
Bjorn verkoos al vlug om direct terug te rijden richting Wemmel, via de weg. Onze man uit Giesbaarg kan het niet zo vinden in regen en modder.
Dus nog 3 man...en ...alle 3 brildragers :( . Al vlug was de ondergrond herschapen tot een glibberige brij. Mister Cheese bleef redelijk bij mij, maar Duvel had waarschijnlijk de verkeerde bandenkeuze gemaakt, en bleef een beetje achter! Op een nogal lange, smalle en technische modderige klim nam ik mijn eigen tempo en reed redelijk vlot boven, wat ik voor mij niet zag gebeuren. Ik keek achter mij en zag niemand komen :( .
Bij de laatste splitsing wachtte ik zeker 10 minuten op mijn spitsbroeders, doch gezien Bart pech had, kwamen ze er niet door en besloot ik verder te rijden richting 46km-58km. Man man, de eerste klop kwam in het bosje van "den bospoeper" :lol: (jaja 't bordje stond er)... Jean Marteau gaf mij daar en slag van jewelste :evil: . Da bolde daar voor gene meter! De splitsing van de 46km zag ik niet en deed zodoende de volle afstand. Moe maar voldaan reed ik naar de douches, waar mijn collega's ondertussen al vanonder waren.
Nadien nog even boven geweest, waar BKG en NI zich van vitamientjes aan het voorzien waren. Gezien mijn bordje thuis al stond te dampen, lag de E40 na 20 minuutjes achter mij en kon ik mijn knorrende beer temmen!

Tocht was zeker tof, zwaar door regen en de afstand.
RV's waren goed, zeker de 1ste! Uitpijling en douches perfect.
Aan de rand van Brussel, met hier en daar een herkenbaar paadje, maar voor herhaling vatbaar! :wink:
Proficiat aan de organisatie. =D> =D>
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

pacer wrote:Heel erg, als er zoveel zwartrijders waren.... #-o

Ook dat geklaag, in geen enkel ander land wordt er zoveel georganiseerd (dat er veel bijzit voor winstbejag laat ik in het midden) als hier, zijn er zoveel vaste routes...

Dat er soms is wat minder bevoorrading is of een slappe spuit 8) , komaan, het belangrijkste is een uitgestippelde track en gewoon biken. Wel volledig akkoord dat de prijzen niet nog meer moeten stijgen, 5 euro voor een TT is té veel.

Té verwend zijn we hier, op alle gebied.
²

En ik zie de groepjes bikers ook zo voor mij die een halfuur tot een uur op de bevoorrading blijven staan en maar smikkelen :lol:..Er zijn er hier die liever eten dan biken denk ik :lol:
SilverFokske
Mountainbiker

Post by SilverFokske »

Deze toer ook gereden.
De 45 die er bij mij 52 waren. Grotendeels in orde vond ik alhoewel ik liever iets meer hoogtemeters en bos had gehad. Bepijling ok, douches top (en geen wachttijd), evenals de hotdog. Gewoon aangeschoven om fiets af te spuiten, kon zo niet in de auto (kleren +2kg gele modder wel).
En wat de bevoorrading betreft. De eerste kwam bij mij als verrassing al na 15km. Niet te lang talmen, wat drinken en een hapje, en weg; buzze geven.
Had enorm last van chainsuck. Constant wisselen tussen de 2 buitenste plateau's, eens het vettiger werd.
Heb een tijdje achter 2 jongens in Mountainbike.be-pakje gereden, waarvan ene met een signle-speed, en grote wielen. Wel, respect, die moest dus zo door de glibberige, stijgende veldwegen.
En dan nog moeder aarde binnengedaan zekers, op dat bruggetje in het parkje in 't centrum van Wemmel. Laatste km, nimmer bij de zaak, en pats, achterkant breekt uit bij het afdraaien van dat bankirai-bruggetje, vol op de rechterknie en derrie. M'n pat nog checken seffens.
Allée, 't was weer eens wat anders dan 't zwarte slijk hier in de Noorderkempen.
Grz.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

SilverFokske wrote:Deze toer ook gereden.
De 45 die er bij mij 52 waren. Grotendeels in orde vond ik alhoewel ik liever iets meer hoogtemeters en bos had gehad. Bepijling ok, douches top (en geen wachttijd), evenals de hotdog. Gewoon aangeschoven om fiets af te spuiten, kon zo niet in de auto (kleren +2kg gele modder wel).
En wat de bevoorrading betreft. De eerste kwam bij mij als verrassing al na 15km. Niet te lang talmen, wat drinken en een hapje, en weg; buzze geven.
Had enorm last van chainsuck. Constant wisselen tussen de 2 buitenste plateau's, eens het vettiger werd.
Heb een tijdje achter 2 jongens in Mountainbike.be-pakje gereden, waarvan ene met een signle-speed, en grote wielen. Wel, respect, die moest dus zo door de glibberige, stijgende veldwegen.
En dan nog moeder aarde binnengedaan zekers, op dat bruggetje in het parkje in 't centrum van Wemmel. Laatste km, nimmer bij de zaak, en pats, achterkant breekt uit bij het afdraaien van dat bankirai-bruggetje, vol op de rechterknie en derrie. M'n pat nog checken seffens.
Allée, 't was weer eens wat anders dan 't zwarte slijk hier in de Noorderkempen.
Grz.
Wij maken reclame hé :lol: :wink:
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Wanneer komen de foto's online ?
Maarten
Mountainbiker

Post by Maarten »

Hoe zit dat met de foto's???
Post Reply