Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
dunkky
Mountainbiker

Post by dunkky »

Ik vroeg mij af of jullie mij konden voorthelpen met het kiezen van een nieuwe voorband voor mijn MTB.

Mijn grootste “zorg” is dat het gaat over de voorband en die moet dus liefst:

· genoeg zijdelingse grip hebben om goed bochten te kunnen nemen

· relatief lage rolweerstand (wedstrijdband,ik doe aan competitie)

· een “all-around” band

· max. breedte 26*2.1

· geen tubeless

Enige tijd geleden heb ik bij jullie een Schwalbe Albert 2.25 (dit had een Fat Albert Front 2.25 moeten zijn) gekocht, maar daar ben ik mee vastgereden in de Oost-Vlaamse kleigrond na een halve ronde wedstrijd!

Ik heb al een deel sites bezocht, opzoek naar een specifieke voorband, maar zonder al te veel resultaat.

Volgende banden waren een mogelijkheid, maar dan toch ook weer niet:

· Schwalbe Racing Ralphe: heb mijn twijfels over zijn zijdelingse grip

· Schwalbe Nobby Nic: te hoge rolweerstand en meer geschikt voor modder

· Hutchinson Python: komt in de buurt, maar toch niet 100% overtuigd van zijn bochtcapaciteiten

· Hutchinson Toro: zeer hoge rolweerstand (RR= ±24W tov Toro=±37W)

· Geax Mezcal: komt qua profiel dicht in de buurt van wat ik zoek, maar is een semi-slick… waarschijnlijk enkel bruikbaar voor droog weer en relatief harde ondergrond

Hebben jullie nog suggesties welke band aan mijn eisen zou kunnen voldoen?
moaner
Mountainbiker

Post by moaner »

met dit weer vredestein black panther.
speedkings, nooit meer. verslijten gewoon na een paar ritten. maar 4x plat gereden ... heb dit zelden voor.
lange Peter
Mountainbiker

Post by lange Peter »

T'schijnt dat die black panthers x-trac 2.0 breed ongeveer even breed uitvallen als een schwalbe 2.25.
Kan iemand hier dit bevestigen?
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Alé,kzal mij hier ook eens wagen aan een vraagje :lol:
Ik zoek een goede voorband met supergrip,zeker zijdelings. Kga graag plat door de bocht #-o
En een achterband met zeer goeie grip en dit om op 2/5 mee te rijden in houffa.
Liefst niet te breed en ik rij met bb,soms zelfs dubbele binnenband :roll:
Aja, mss een keuze voor als het droog is en 1 voor als het nat is. Tkan hier rap veranderen van weer hé #-o
Iams
Mountainbiker

Post by Iams »

Heeft er hier iemand ervaring met ritchey z max intuition 2.0 wcs achter en de z max premonition 2.1 wcs voor?
Of is dit helemaal geen goed idee?
superbiker25
Mountainbiker

Post by superbiker25 »

zijn er al mensen die met een shwalbe furious fred hebben gereden?
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

superbiker25 wrote:zijn er al mensen die met een shwalbe furious fred hebben gereden?

Ja, ikke :bounce:
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Iams wrote:Heeft er hier iemand ervaring met ritchey z max intuition 2.0 wcs achter en de z max premonition 2.1 wcs voor?
Of is dit helemaal geen goed idee?
Ikke.
Heb op een fiets achter de z-max premonition 1.9 liggen en van voor dezelfde maar dan de 2.1 versie. Is voor mij de beste kombinatie die ik al gehad heb zowel nat als modder als droog. Ik heb een tijdje gereden met deze banden maar dan voor en achter 1.9, maar met de 2.1 vooraan is het bochtengevoel beduidend beter.
Nog een voordeel is dat de banden in de modder niet vollopen en dus steeds grip behouden.
Rij ook met een kombinatie achter Rocket Ron en voor N N van Swalbe, die doen het ook prima, maar voor mij is de z-max de winnaar.
Bolt ook beter op de baan, licht en geluidloos en dat is altijd een goed teken.
Mijn gedacht.... :wink:
Alpine
Mountainbiker

Post by Alpine »

Voor mij blijft de ideale opstelling toch racing Ralph 2.1 voor en achter en niet harder dan 2.5 bar ik rij wel met de tubeless versie.

Snelle opstelling en kans op lek is zeer klein.

NN vanvoor heb ik nooit niet gesnapt je hebt meer grip vooraan maar waarom ik heb zoveel grip niet nodig en het geeft alleen meer rolweerstand.

Gebruik alleen NN achter in de winter en bij zeer steile bergen kan het wel is van pas komen.
Maar geraak zo goed als overal met die Racing Ralphs op.

Op een andere wielset hebk 2 keer Furious Fred 2.0 liggen ideaal voor op de weg of voor snelle wedstrijden indien de bochten niet te technisch zijn anders kies ik vooraan terug voor RR.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
superbiker25 wrote:zijn er al mensen die met een shwalbe furious fred hebben gereden?
Ik heb op mijn "baan MTB" furious fred 2.0 UST liggen. Gebruik deze fiets om mee naar het werk te komen (48 km tarmac). Af en toe als het poederdroog ligt, rij ik hiermee een TT.
Post Reply