28/12/2008 De Haan

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Cavens
Mountainbiker

Post by Cavens »

Bike@holics uit Harelbeke komen met 5 man.
Dizze
Mountainbiker

Post by Dizze »

Een beetje jodium komen opdoen aan de kust
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Eens goed uitgeslapen na een laat avondje uit. En nu hup naar De Haan!
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Eens goed uitgeslapen na een laat avondje uit. En nu hup naar De Haan!
Falco Peregrinus
Mountainbiker

De bibber zit blijkbaar nog in mijn vinger...
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Sorry gasten, de buikgriep was nog te sterk aanwezig. :oops:

En nu: sorry moderators, maar volledig :off: :off: :off: Woesdag werdt bij mij in de tuin een hondje gedropt. Het petreft een dwerg pincher, reu, van zo'n 5 jaar oud. Ik kan het lieve diertje zelf niet houden, dus als er hier kandidaten zijn: stuur asap een PB'tje. Dringend!

En nu terug on-topic: van hier gezien (uit mijnen zetel) ziet het er buiten prachtig uit, dus, vertel maar: is dit een mooie rit?
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Traxer wrote: En nu: sorry moderators, maar volledig :off: :off: :off: Woesdag werdt bij mij in de tuin een hondje gedropt. Het petreft een dwerg pincher, reu, van zo'n 5 jaar oud. Ik kan het lieve diertje zelf niet houden, dus als er hier kandidaten zijn: stuur asap een PB'tje. Dringend!
En waarom zou je dat lieve diertje niet zelf houden??? :wink:
't is toch een skoon eindejaarsgeschenk, en 'k weet zeker dat het bij jullie met zijn poepke in de boter zou vallen. =D> =D>

Anders moet je het eens melden op www.binnenbeest.be bij de de gevonden dieren.
Heeft het diertje geen chip????
flip de flipper
Mountainbiker

Eerlijke vinder gezocht

Post by flip de flipper »

Hoi bikers,
Heb m'n camelbak aan m'n auto op de grasparking laten liggen :(
Er lagen ook nog een paar handschoen met zwart/rode kleur bij.
In de rugzak zat een binnenband, bril en gereedschap.
Mogelijk heeft iemand die gevonden :bounce:

Je kan mij bereiken op het nr. 0478267015 [-o<

Alvast bedankt,

Jean-Pierre
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Traxer wrote: vertel maar: is dit een mooie rit?
Wel Traxer, het was idd een schone rit...

Vertrokken met Geertje, Legionair, Bartje en witten2 voor de grote toer. Via verharde weiden, slagen en paadjes kwamen we langzaam maar zeker richting strand. In de duinen kregen we soms nijdige klimmetjes voorgeschoteld met hier en daar een scherpe afdaling. De bevoorrading, met zicht op zee, was meer dan voldoende. Na deze kwam direct het 8km stuk strand met een behoorlijke zijwind. Onder impuls van Bartje en witten2 reden we hier een mooi tempo met als gevolg dat plots velen in ons wiel zaten. Maar da geeft nie zulle...Toch ook veel mensen gezien met materiaalpech...
Na het strand opnieuw wat "spelen" in de duinen om zo richting 2e bevoorrading te fietsen. Wat baan om te bekomen, weiden met gevaarlijke bulten, zelfs hier en daar met ijzelvorming. Een tweede goeie bevoorrading om daarna direct opnieuw een weide in te duiken en zo richting finish te gaan.
Ik had 48 km op de teller bij aankomst. Fiets niet afgespoten, nog een(helaas koude :-? ) douche en daarna een rustige après.
Nog goeiedag gezegd aan Moustache en Lichterveldenaere en dan moe maar zeer tevreden terug naar de heimat.
Proficiat aan de ganse organisatie =D> =D> =D> =D>

Grtz Aragorn

PS Traxer, veel beterschap hé...
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Voor de eerste keer De Haan gereden en moet zeggen dat het heel goed meeviel. Samen gestart met Moustache en MX Jorgy en in het begin wat moeite om aan te klampen hoewel beiden te kennen hadden gegeven niet in de form van hun leven te zijn. #-o

In het begin al een sympathieke veld- en weidedoorsteek waarbij je direct sakkerde op dat vriesweer. Hoe gezellig zwaar moet die er bij nat regenweer niet bijgelegen hebben. #-o Daarna cross door de wijken met hier en daar wat offroad tot in Bredene. Bijna tegen dek gegaan en raar genoeg op een grasstrook, wist niet dat je daar ook op kon wegglijden.

Via de dijk van Bredene (nog nooit gezien, wel eens mooi) ging het naar de verharde paden in de duinen met al direct een helling van 19°. Hoewel verhard, mooie passage, wist niet dat het hier zo golvend lag. Nu en dan wel eens naast de paadjes op aparte singletracken langs de paden gereden, met dit weer kon dit geen kwaad. Daarna ging het richting de bevoorrading met zicht op zee.

Daarna ging het naar beneden en naar het strand voor een strook van 8,5km op het strand tegen wind tot in Wenduine. Hier, verstand op 0 en blik op de kilometerteller om toch maar niet te veel onder de 18 te gaan. Hoewel ik geen windrijder ben, ging het toch behoorlijk vlot :bounce: . Onderweg blijkbaar mensen die aan de strandraces deelnemen, sommigen komen gewoon voorbijgevlamd... Ook veel paarden op het strand. Op het einde van het strand bijgehaald door Hanzi die een kwartier na ons vertrokken was.

Daarna nog eens door de duinenbossen met een beklimming die je eerder in de Ardennen zou verwachten. Na de splitsing was het wel ietsje minder in de polders, al zal dat ook wel aan de vorst en de spoorvorming gelegen hebben. Daarna nog een korte après met Moustache (Hanzi was blijkbaar al gaan vliegen) en aan de Sint-Ritatrappers beloofd om zeker naar Moerkerke af te zakken (was dat toch al van plan) Mits goede plaatsing op de kalender ben ik er volgend jaar zeker terug. =D>

Organisatie leek me zeer goed. Bepijling OK, bevoorradingen zeer goed, bikewash niet gebruikt (zou graag deze week nog willen rijden met een niet bevroren body), douches hadden bij mij nog warm, ... Kantine wat aan de kleine kant door de grote opkomst en dat bonnetjessysteem is niet altijd zo handig, hoewel het redelijk vlot liep.
Post Reply