ik vind het een geweldig fietsje. echt iets voor mij als je er nog een klein blad bij op steekt. zo single vanvoor vind ik maar niets...
echt net fietsje
Cannondale Scalpel project 7.9 KG
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Conrad
- Mountainbiker
Hoi fuel,fuel wrote:![]()
dit is de eerste keer dat ik de Sram twisters zie met de nieuwe hope's.
Ik had eigenlijk gedacht dat de combinatie moeilijkheden zo hebben.
Is het mogelijk om wat detail foto's te maken van de positie tov elkaar & die me door te sturen?
Alvast bedankt! & chapeau voor het knappe project!
Eerste keer dat ik een fiets zie met één sram twister. Kan mij niet inbeelden dat dit ideale kettinglijnen weergeeft.Conrad wrote: Hoi fuel,
Is het mogelijk om wat detail foto's te maken van de positie tov elkaar & die me door te sturen?
Verder, heel schone bike zo'n Scalpel.
De Hope Mini X2 Pro heeft dezelfde lever (hendel) als de Hope New Mini (Pro). Het is enkel de Tech X2/V2 die de nieuwe 'Tech' hendel heeft.Conrad wrote: dit is de eerste keer dat ik de Sram twisters zie met de nieuwe hope's.
Last edited by RigolleM on Wed 14 Jan 2009 19:03, edited 1 time in total.
Zijn de oude HopesConrad wrote:
Hoi fuel,
Gaf geen enkel probleem om de twister te plaatsen. Er rijden wel meer mensen dat ik weet met deze combinatie.
Re: hope + dubbel blad?
Sterken boy, ik wil dat wel allemaal ne keer zien in Houffa...RvBerkel wrote:snowman wrote:Oppassen als je met die hope's de bergen in trekt, die zijn daar niet echt voor gemaakt. Ik rij op mijn scalpel met avid juicy carbon ultimate en die voldoen (volgens mij) prima.
Als je dan toch gewicht wilt besparen, waarom dan geen dubbel (ipv tripple) vooraan met een dura ace? Veel wedstrijdrijders hebben dit. (Ik ook maar ben geen wedstrijdrijder hoor). Die dura ace schakelt trouwens prima, ook in de modder en ik heb nog nooit een tripple blad gemist, ook niet bij steile hellingen.
Mijn kleinste blad (29) gebruik ik ook bijna nooit en ik heb echt geen beton in mijn benen hoor, maar voorlopig geraak ik overal boven, en een dubbel hollowgram si is een stuk lichter dan een tripple...
groetjes
Re: hope + dubbel blad?
Sterken boy, ik wil dat wel allemaal ne keer zien in Houffa of in de Ardennen...RvBerkel wrote:snowman wrote:Oppassen als je met die hope's de bergen in trekt, die zijn daar niet echt voor gemaakt. Ik rij op mijn scalpel met avid juicy carbon ultimate en die voldoen (volgens mij) prima.
Als je dan toch gewicht wilt besparen, waarom dan geen dubbel (ipv tripple) vooraan met een dura ace? Veel wedstrijdrijders hebben dit. (Ik ook maar ben geen wedstrijdrijder hoor). Die dura ace schakelt trouwens prima, ook in de modder en ik heb nog nooit een tripple blad gemist, ook niet bij steile hellingen.
Mijn kleinste blad (29) gebruik ik ook bijna nooit en ik heb echt geen beton in mijn benen hoor, maar voorlopig geraak ik overal boven, en een dubbel hollowgram si is een stuk lichter dan een tripple...
groetjes
Dit gaat wel hoorDennis wrote:Voor ne Clavicula moet ge een adapter laten inlijmen die ge er later niet meer terug uit kunt halen. Ook is dan een groot deel van de gewichtswinst weg van de Clavicula. Daarom heb ik mijn Clavicula's verkocht toen ik mijn Scalpel frame besteld heb en ook het SI crankset besteld.
Dit gezegd zijnde, superknap fietsje! Veel plezier ermee!
Al verslaafd aan de lefty?
De lefty doet inderdaad erg goed zijn werk. Kan de gewone Cannondale dealer eingelijk ook een 88+ lefty services?Tokke wrote: Dit gaat wel hoor. Ik ken er enkele die begonnen zijn met XTR-crank en later overgestapt zijn naar SL-crank. Het houdt waarschijnlijk wel een zeker risico in, maar ondoenbaar is het zeker niet.
Dit gezegd zijnde, superknap fietsje! Veel plezier ermee!
Al verslaafd aan de lefty?
In Februari weer lekker een paar keer naar de Ardennen en dan is een Granny wel lekker na een lange ritappleduc wrote: sterken boy, ik wil dat wel allemaal ne keer zien in Houffa of in de Ardennen...
Ik heb wat leuke GPS routes op internet gevonden die ik wil rijden.
Schijnen erg mooi te zijn. http://www.solosride.be/