Idd, ik fiets nog liever trager dan dat anderen lopen.Wimbeest wrote:Ik beschouw het meestal als een echte nederlaag en deuk in mijn ego als ik moet afstappen om te wandelen!
SRAM kondigt XX-serie aan
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Da's even rap als Absalon op de OS!!!J.E. wrote:da's soms nie moeilijk hé, dienen eenen daar op de OS loopt de marathon aan gemiddeld 21 per uur.....
Wat ik mij afvraag... Is het zo dat bij 10 speed dezelfde ruimte wordt gebruikt als bij 9 speed op de vrijloop voor wat de cassette betreft? Indien dat zo is, liggen de tandwielen dichter bij elkaar....
Betekent dat niet dat er veel sneller schakelproblemen zijn, omdat de achterderailleur/kabel/shifter-afstelling veel lagere toleranties heeft? Bij het schakelen moet de derailleur immers veel kleinere bewegingen maken van het één naar het ander tandwiel... dus de spelingsruimte per kransje van de cassete is dan toch veel krapper?!!
Klopt deze redenering?
Betekent dat niet dat er veel sneller schakelproblemen zijn, omdat de achterderailleur/kabel/shifter-afstelling veel lagere toleranties heeft? Bij het schakelen moet de derailleur immers veel kleinere bewegingen maken van het één naar het ander tandwiel... dus de spelingsruimte per kransje van de cassete is dan toch veel krapper?!!
Klopt deze redenering?
- Ruben S.
- Mountainbiker
Als ik me goed kan herinneren heb ik ooit in nen O2 Bikers van eind 2006 zien staan:
Shimano ontwikkeld 2X8 voor Roel P.
Toen hij echter het jaar daarop voor Cannondale ging rijden en dus ook met Sram, ging dit spijtig genoeg in lucht op.
Over een 2X10?
Jullie moeten dat niet kopen hé, als de meerderheid nog altijd de oude derries kopen dan zal den 10speed er snel uit zijn.
Maar dat zie ik niet echt gebeuren, iedereen zal dat willen proberen enz.
Over nen 28X36 op de eerste pagina's, kunt ge niet beter de tandwielen zo klein mogelijk houden, minder wrijving, Minder gewicht?
Shimano ontwikkeld 2X8 voor Roel P.
Toen hij echter het jaar daarop voor Cannondale ging rijden en dus ook met Sram, ging dit spijtig genoeg in lucht op.
Over een 2X10?
Jullie moeten dat niet kopen hé, als de meerderheid nog altijd de oude derries kopen dan zal den 10speed er snel uit zijn.
Maar dat zie ik niet echt gebeuren, iedereen zal dat willen proberen enz.
Over nen 28X36 op de eerste pagina's, kunt ge niet beter de tandwielen zo klein mogelijk houden, minder wrijving, Minder gewicht?