15/11/08 St Andries Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

Deze namiddag de grote toer gereden...

de bagger was al goed opgedroogd, en 't was goe weer, wat willen we meer??.

Toch heb ik volgende bemerkingen:

Die mensen van Aquarius zouden beter hun flesjes in een beker gieten want heb er zeker 20 in 't veld zien liggen... [-X [-X [-X [-X welke ezels blijven onze sport op deze manier bevuilen!!! Ik wens de rommelgooiers alvast 20 platte banden en 10 kettingbreuken toe.

Er is wel wat meer moois uit de streek te halen dan wat we gereden hebben... De tijd van vtt's door mais en pattatenvelden is toch al een tijdje voorbij!!

Volgend jaar beter??
Kuitenbijter
Mountainbiker

Aquarius

Post by Kuitenbijter »

Sorry dat ik dat zeg maar die mensen van Aquarius moeten dat eigenlijk niet. Het is o zo gemakkelijk als je een flesje krijgt met een dop. Dan kan je drinken tijdens het rijden. Waar stop je zo een flesje????? Ja in een van die drie achterzakjes. Gemakkelijk he. Daarmee wil ik reageren op Montenbaiker: het zijn inderdaad idioten die hun flesjes in het veld werpen. [-X [-X
Als je dan vraagt waarom ze het doen?? Om gewicht te sparen. #-o #-o Onozelaars. Wat een mentaliteit hebben sommige bikers toch. Ik zelf heb 2 binnenbanden zien liggen. Amai, lastig he om dat terug in uw achterzakje te stoppen. :-? :-? Het is door al die eikels dat er het jaar nadien net die stukken wegvallen omdat de eigenaars klagen dat er te veel vuil wordt achtergelaten.

Om toch nog iets over de tocht te zeggen; de max echt waar. Heb inderdaad gehoord van mijn collega dat er vorig jaar meer bos inzat dan dit jaar. Waarschijnlijk waren die weggelaten stukken bezaaid met lege flesjes en binnenbanden.

Tot volgend jaar :-D :-D
hieno
Mountainbiker

Post by hieno »

positief : goede bevoorradingen, parcours vrij goed berijdbaar :-)
Wel een beetje ontgoocheld : ik heb veel bossen gezien, doch dit was terwijl ik op de lange stukken baan ernaast en niet erin reed ! :evil: :evil:
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

toffe tocht, maar ik deed de verplaatsing eigelijk ook met meer bos in gedachten :wink:

aan de andere kant, niet alle tochten in die buurt moeten massa's bos bevatten, maar dan weet ik het liever vooraf 8)

het was overigens lang geleden dat ik nog eens gevallen ben, maar nu lag ik in de gracht :-D
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Na eerst de nachtvelo (van de avond voordien in Torhout) te hebben afgespoten aan de Brugse veemarkt, dan maar iets na negen uur, op den dagvelo gesprongen voor een wat andere versie dan anders, van de Brugse bossentocht.
Deze versie valt blijkbaar niet bij iedereen in de smaak, maar een VTT-organisatie die het aandurft om het eens over een andere boeg te gooien, krijgt van mij zeker alle krediet. Ik hou wel van een verrassingske in 't leven. 't Moeten niet altijd de platgetreden paden zijn die worden bewandeld.
En wat de doortochten door maïsvelden en weiden betreft, ook daar ben ik wel voorstander van. Vooral van het zoeken en aftasten om toch maar het best berijdbare - of gewoon berijdbare - spoor te vinden. Schitterend toch.
Bovendien kun je als organisator soms niet anders dan es zo'n weide- of velddoorsteek te maken als verbinding naar een andere passage , en heb je vaak als enig alternatief een ganse omweg over een ellenlang stuk road. Dus dan maar beter dwars door weiden en velden. 't Is een een Vtt-tocht hé : Veld Toer Tocht.
Dus wat mij betreft, dik in orde Sint Andries.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Ik heb 100% genoten van deze TT. Aangezien er vorig jaar hier een topic verscheen over de interne problematiek bij de Brugse Bikers, was het geen nieuws dat de tocht er anders zou uitzien. Maar ik was aangenaam verrast. Dat we veel bossen niet in mogen is uiteraard jammer, maar dat kan je de mensen van de organisatie niet kwalijk nemen.

Trouwens, om privé domeinen in te mogen, komt er veel meer bij kijken dan algemeen wordt gedacht. Onderschat dat niet. En het commentaar over de bevoorrading vindt ik ook onterecht. Tenzij je als biker geen eten krijgt thuis voor je vertrekt

:roll:

Proficiat Brugse Bikers!!!
geertje
Kerstman

Post by geertje »

i-Mac wrote:Ik heb 100% genoten van deze TT. Aangezien er vorig jaar hier een topic verscheen over de interne problematiek bij de Brugse Bikers, was het geen nieuws dat de tocht er anders zou uitzien. Maar ik was aangenaam verrast. Dat we veel bossen niet in mogen is uiteraard jammer, maar dat kan je de mensen van de organisatie niet kwalijk nemen.

Trouwens, om privé domeinen in te mogen, komt er veel meer bij kijken dan algemeen wordt gedacht. Onderschat dat niet. En het commentaar over de bevoorrading vindt ik ook onterecht. Tenzij je als biker geen eten krijgt thuis voor je vertrekt

:roll:

Proficiat Brugse Bikers!!!
Vind dit gewoon een mooie samenvatting van deze TT.
Wat er voordien is gebeurd interesseerd niemand. Probeer maar eens privéstukken te vragen om een toertocht door te laten rijden, niet simpel dat verzeker ik U.
Het was een TT met alle ingredieënten in deze streek met bos, veldwegels, weideland, maisvelden, enz.
Wat maisvelden en weilanden betreft was een persoonlijk gevoel.

Brugse Bikers proficiat met jullie organisatie
tot 17 jan oip de Damse Smokkeltocht(een beetje reklame mag toch) of tot volgend jaar :-D :-D

Groeten

geertje :wink: [/url]
witje
Kerstman

Post by witje »

na de interne problemen binnen de brugse bikers vorig jaar moet ik mijn commentaar van de zomertocht beamen: men probeert alles om er iets positiefs van te maken, negatief commentaar laat men thuis!
ik heb er van genoten gisteren, twas eens iets anders, ik ben zeker geen voorstander van ploeteren door de modder, maar dit was zo niet. wij konden
overal doorrijden, allé buiten BBQ die aan alle brugjes afstapt, of was dit om vlug eens te recuperen [-X
proficiat aan de organisatie =D>
lattespletter
Mountainbiker

Post by lattespletter »

Trouwens, om privé domeinen in te mogen, komt er veel meer bij kijken dan algemeen wordt gedacht
volledig eens met i-Mac,al de bossen(en er zijn er heelwat) waar onze tt(St-Joris) doorrijdt zijn privé-eigendommen en ieder jaar is het afwachten of we er door mogen.
Enkele jaren terug een bende motocrossers die onze pijlen volgden, en dan moet je het volgend jaar eens toestemming gaan vragen aan de kasteeleigenaar om door zijn domein te rijden.
Ook bikers die de dagen voor-of na de tt de privé-bossen inrijden, moeilijk te vermijden, maar door die gasten kom je in de problemen.
Dus aan alle bikers, hou het fair en dan kunnen we nog jaren genieten van privé-stukken.

Salu and see you 29 november in Sint-Joris
cyclist
Mountainbiker

Re: Aquarius

Post by cyclist »

Kuitenbijter wrote:Sorry dat ik dat zeg maar die mensen van Aquarius moeten dat eigenlijk niet. Het is o zo gemakkelijk als je een flesje krijgt met een dop. Dan kan je drinken tijdens het rijden. Waar stop je zo een flesje????? Ja in een van die drie achterzakjes. Gemakkelijk he. Daarmee wil ik reageren op Montenbaiker: het zijn inderdaad idioten die hun flesjes in het veld werpen. [-X [-X
Als je dan vraagt waarom ze het doen?? Om gewicht te sparen. #-o #-o Onozelaars. Wat een mentaliteit hebben sommige bikers toch. Ik zelf heb 2 binnenbanden zien liggen. Amai, lastig he om dat terug in uw achterzakje te stoppen. :-? :-? Het is door al die eikels dat er het jaar nadien net die stukken wegvallen omdat de eigenaars klagen dat er te veel vuil wordt achtergelaten.

Om toch nog iets over de tocht te zeggen; de max echt waar. Heb inderdaad gehoord van mijn collega dat er vorig jaar meer bos inzat dan dit jaar. Waarschijnlijk waren die weggelaten stukken bezaaid met lege flesjes en binnenbanden.

Tot volgend jaar :-D :-D
Ik kan me daar ook enorm aan ergeren, er zijn er jammer genoeg (steeds meer ?) steeds bij die zich prof wanen en niet alleen de "amateurs" de gracht zouden inrijden maar ook geen oog meer hebben voor al het moois dat de natuur te bieden heeft. Daar doen we het toch voor ?? Alsof ze een klassement te verdedigen hebben vlammen ze door bossen en velden zonder enig respect voor de andere bikers maar ook wandelaars die op hun manier van de natuur willen genieten. Meestal zijn het dan precies die vlammers die steeds klaar staan met bakken kritiek op de organisatoren... Zouden ze echt geen besef hebben dat ze er mede oorzaak van zijn dat heel wat mooie stukken niet meer toegelaten worden het jaar nadien :-?
Post Reply