La bataille des ardennes 10/08/08 Gomzé

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Robert Brand wrote:Filip
heeft me 2 foto's doorgestuurd
(van zijn Sola Gold)
't was daar blijkbaar erg muddy

(blij da'k hier bleef, heel de ochtend op de plee gezeten,
's middags was't over en kon ik gaan rijden)
Rayturk
Mountainbiker

Post by Rayturk »

Die uitslag zag er professioneel uit, maar was het allerminst. Voor me stonden twee (ogenschijnlijk) goede rijders te klagen over mindere goden, die ver voor hen geeindigd waren in de uitslag. Toen ze mijn brevet uitdraaiden, stond er de naam van een ander op. Ik had nummer 327.

Verder een superdag gehad. Ik hou wel van een beetje baggeren. Het parcours, de bewegwijzering, de ravito en de zwaarte van de 74 (of 78 of 80) was precies goed.

Weer dank dat wij zulke zuiderburen hebben!
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Die 1700 hms waren wel voor een groot stuk geconcentreerd in de eerste 45 kms. Daarna was 't bergaf met nu en dan nog eens een knikje of wat vals plat. Dat levert een hill factor op, voor dat deel, van tegen de 30.

Voelde me daar dus, met mijn 82 kilo, chainsuck vooraan en een voortdurend achter mijn casette draaiende ketting achteraan, helemaal in mijn element.
Image
Bovendien zat ik ook in ategevs zog, net toen hij besloot om er nog een lusje van een dik half uur bij te doen :drunk:

Tweede deel was dan weer de max. De organisatie vond ik zeer goed maar het technisch gehalte was veel lager dan ik verwacht had op basis van die berichten op die nederlandse marathonsite (die met zijn 'petje' als helm die me passeerde dacht dat blijkbaar ook, of was het om indruk te maken =P~).

En die msn weerdienst kreeg dus gelijk: op een paar druppeltjes na geen regen meer gezien na 11 uur. Raar toch dat ze dat op die lullige kmi site niet kunnen en dat je het daar moet doen met dooddoeners als 'matige regen of motregen' voor een hele dag.
Robert Brand
Mountainbiker

Post by Robert Brand »

Nog steeds geen uitslag, Tis wel ingewikkeld geloof ik, zoveel deelnemers waren er toch niet????
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Kan gerust enkele dagen duren é.
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ik vind het wel sterk dat ik maar door 2 renners ben voorbijgereden en zomaareven 45 min trager ben dan de eersten, hoewel om 9 uur gestart.
Soms is iemand om mee aan te pikken wel welkom...

Ik had trouwens maar 1500 hm met een hac4 en 78 km

Voor de rest perfecte organisatie en mooi traject.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

het is een beetje met de waalse slag.. maar voor een 19e editie zou je toch denken dat ze zo stilaan onder de knie hebben hoe ze een chrono moeten organiseren?

+ als ze nu de klim van de ninglinspo ook in de 80 gestoken hadden, hadden ze spelenderwijs 2000 hoogtemeters gehad. Nu maken ze beloftes die ze niet nakomen.
Vind ik toch een beetje jammer (maar ik ben dan wel een hoogtemeter-junkie )

in ieder geval, kwa techniciteit was het toch mooi heb ik zo de indruk.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Robert Brand wrote:Nog steeds geen uitslag, Tis wel ingewikkeld geloof ik, zoveel deelnemers waren er toch niet????
nee, maar vergeet niet hoeveel werk er in heeft gezeten om en 2 brevet afstanden voor te stellen en uit te pijlen en 4 TT afstanden uit te zetten en uit te pijlen en voor zover ik het weet, is het maar een vrije kleine groep mensen die dit allemaal organiseren, dus even geduld aub
Robert Brand
Mountainbiker

Post by Robert Brand »

Daar komtie de GPS meting 78,13km en 1711 hoogtemeters.

GPS is toch de meest zuivere?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ja, omdat de GPS eigenlijk konstant de hoogte meet.
Bij Polar, HAC en dergelijke wordt er maar om de 5 (of 15 of 60) sekonden een meting gedaan, en vooral als het golvend is, ben je zo al snel een paar hoogtemeters per kilometer kwijt.
In de bergen zal het verschil minder groot zijn omdat de klimmen daar veel langer zijn, maar bvb in de Kempen kan dat verschil gemakkelijk het dubbele bedragen (door de vele kleine golvingen in het terrein)
Wat ik al gemerkt heb als ik de data van de GPS op Training Center zet, is dat er blijkbaar nog eens 'nageteld' wordt, want meestal is het resultaat nog wat hoger dan initieel op de GPS aan het einde van de rit te zien was.
Post Reply