03/05/08 SINT-MICHIELS-BRUGGE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Quattro
Mountainbiker

Post by Quattro »

Heb vandaag voor de eerste keer deze toertocht gereden en kan dus niet vergelijken met vorige jaren. Ik vond het parcours zeker niet slecht. Kan het nog beter? Ja waarschijnlijk wel maar goed.
De bevoorrading tijdens de rit was perfect. Bepijling soms wat zoeken maar alle pijlen waren er. Ook de splitsingen vond ik goed genoeg aangegeven. Enkel na de eerste bevoorrading was er wat verwarring welke richting we uit moesten om de tocht te vervolgen.

Het enige wat ons wat tegenviel na de goeie bevoorrading tijdens de rit, was het ontbreken van een hapje nadien (zelfs een simpel boterhammeke met kaas of hesp kan deugd doen). Als jullie dan hot-dogs willen verkopen aan 2 euro om wat extra winst te maken tot daar aan toe, maar zorg dan wel voor echte braadworsten aub? (ik heb een hekel aan gekookte zwam-worsten die als hot-dog verkocht worden :evil: )
mersco
Mountainbiker

Post by mersco »

Ieps,

mijne eerste tt die ik meegereden heb.
Ik heb dus ook niet kunnen vergelijken met vorige edities.
Ik ben bij de eerste vertrokken rond 8.00 en ik moet zeggen dat ik mij heel goed geamuseerd heb.
Er was veel weg bij maar dat vond ik op zich niet zo slecht.
Even herladen op de weg en dan terug off road alles geven.
Mijn conditie is nog in volle opbouw dus was dit perfect voor mij.

qua bepijling heb ik in het begin even gevraagd aan iemand hoe dat juist stond aangegeven.
ik moet zeggen dat ik de bepijling goed vond.
Soms moeilijk zichtbaar maar op zich goed.
Heb wel gehoord dat er de vorige dag een paar pijlen waren weggenomen :/

de 1ste bevoorrading had ik niets op aan te merken. rustig plaatske, drankje, hapje. ...
perfect.

en bij aankomst nog een suikerwafel gekregen :)

Thanks aan de organisatoren voor een voor mij geslaagde TT !
en zeker tot de volgende!
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Ik heb genoten van het goede weer, het mooie polderlandschap, de bevoorradingen, de mooie kastelen en de polderhoeven, en toch ook van het parcours.
De bepijling was summier maar ik ben nooit verkeerd gereden.
Het 1ste deel van de rit was best te pruimen, met enkele modderige stukken bos en droge veldwegels.
Na de bevoorrading zakte het percentage offroad drastisch, maar wat kwam, telde dubbel : een doorsteek van een akker. De grond veerde op en neer en de zuigkracht was méér dan voldoende :-D .
Dan herinner ik me nog de prachtige passage met die 1000den bloeiende boshyacinten.
Ik kreeg het gezeldschap van Kenny. Tja, nu de Herders hun tenue hebben, rijden we niet meer anoniem rond hé :wink: Leuke babbel gehad met Kenny.
Bij de 2de bevoorrading heb ik de mensen van BMW op attent gemaakt dat BMW ook fietsen maakt. Dat waren ze compleet vergeten #-o
Het aanbod op beide bevoorradingen was goed en méér dan voldoende.
Ik klasseer dit ritje : voor beginners of voor "losrijders" (na Wissant bijvoorbeeld :-D ) of gewoon voor de leute een tochtje bollen :wink:

Kenny, bedankt voor het gezeldschap trouwens!
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hoi,

ben toch blij dat het niet alleen negatieve reacties zijn hier;...

Maar er stoort me iets. Het was me eigenlijk al opgevallen op de tt zelf. De vriendelijkheid van de Brugse Bikers is ook een ferm stuk gezakt. Heb er een paar gezien van het bestuur en die deden zelfs de moeite niet om de knikken of te lachen of goeiedag te zeggen. Persoonlijk vind ik dit niet
kunnen. De enige die vriendelijk was is Dirk of Frimoetje van het forum.
Zelfs nu is er niemand van het bestuur die nog komt kijken. Weet je nog
de vorige ritten..., kwam Brubiker of den Eddy hier regelmatig.

Tja, het kan keren precies....Van 1500 bikers naar 500 bikers vallen.....
bonachi
Mountainbiker

Post by bonachi »

@SNO
Jij ook bedankt voor het gezelschap. Altijd aangenaam als je tijdens een tt nog keer kunt praten met collega biker.
Dit weekend volg ik je voorbeeld en rij ik met de bike naar de startplaats.

Over de tt kan enkel zeggen dat het voor mij leuk was om eens de andere kant van Brugge te ondekken. Het moet niet elke keer zelfde richting uitgaan.

Tot de volgende editie.
Post Reply