12/04/08 Zulte

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Zoals hier al veel vermeld veel baan :-?
Rond de vijver was de wind de grootste vijand was wel leuk :-)
Voor de super bevoorrading =D> het Lozer bos aan gedaan :P was wel goed maar zeer kort :-? ken dat bos niet goed maar zag dat het hier en daar wat bergop en berg af ging kon toch meer benut worden [-X maar ja
achter de bevoorrading was het al ruim beter hier en daar wat off-road
vals plat,in kruishoutem een leuk kerkwegelke gehad =P~
parcour van de 55 km lag droog juist 2 zeer kleine strookjes mud
Terug gekomen in Zulte een zalig douche'ke & de aprés met paar Grimbergskes dan mijn paar sokken nog . Heb mij toch goed geamuseerd
tot...
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

bieste wrote:
firmie wrote:Samen met enkele andere Herders vertrokken om 13H. Deze tocht was leuk om eens te doen, maar inderdaad, heel veel road, misschien wat meer de bossen benutten (Lozer). Anderzijds een zeer goede bevoorrading. De bepijling was uitstekend, gratis bewaakte fietsparking, nog een soja drink bij aankomst. =D>
Ook kennis gemaakt met enkele andere forumleden, altijd leuk om wat meer bikers te leren kennen.
Fietsparking was inderdaad gratis, maar die kerel zei gewoon, zet uwe fiets daar maar en pak hem daarna terug. Wat is dan het verschil met hem gewoon tegen een nadar te zetten?
Wij hebben trouwens de 100km op de weg gereden, iets uitdagender dan de mountainbiketocht hier.
Firmie had het anders aangepakt: in de voormiddag de 50 km in Astene meegevlamd en in de namiddag Zulte =D>
Lijkt me lastiger dan 100 km op de baan :wink:
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Zaterdagmorgen met Racing Ralf en Barty om 10u in Zulte vertrokken voor onze 1e rit. 's Voormiddags zouden we de 45 km rijden en 's middags gingen nog enkele Anglo Bikers ons vervoegen voor het 2e gedeelte ofwel de 55 km.

Gezien we na de eerste rit reeds 50 km op de teller hadden, beslist om na het verorberen van lekkere rijsttaart nogmaals de kleine rit te rijden.

Prima organisatie, bepijling perfect in orde (niet misreden), uitstekende bevoorrading, bewaakte fietsstalling (zonder nummer geraakte ik niet met fiets buiten) en mooi paar sokjes.
Parcours reeds aangehaald en ben ervan overtuigd dat organisatie de moeite zal doen om volgend jaar wat meer off-road in te steken !
Niettegenstaande maakte de harde tegenwind het 2e deel van de rit wat lastiger.
Aan het einde ons wagonnetje aangepikt aan enkele herders (Firmie, Lichterveldenaere en ... ) tot Racing Ralf nog een versnelling bovenhaalde voor de laatste 6 km.

Toffe middag gehad en goed voor 101 km of 4u39 bikefun à 21,75 avg (niet slecht na Josk après ski-party ofwel 3 uurtjes slaap...)

@Barty: Merci voor de traktaat rijsttaart hé
@Ralf: Merci voor de lift
@Forumbikers: merci voor de compagnie en leuke après-babbel
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Knurrebikers lady wrote:Aan het einde ons wagonnetje aangepikt aan enkele herders (Firmie, Lichterveldenaere en ... ) tot Racing Ralf nog een versnelling bovenhaalde voor de laatste 6 km.
Ik ben al een TOF-er en steenbakker, maar vooralsnog geen herder. Zelf ook mijn wagon aan de herderstrein gekoppeld om de rit niet alleen te moeten afhaspelen.
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Lichterveldenaere wrote:
Knurrebikers lady wrote:Aan het einde ons wagonnetje aangepikt aan enkele herders (Firmie, Lichterveldenaere en ... ) tot Racing Ralf nog een versnelling bovenhaalde voor de laatste 6 km.
Ik ben al een TOF-er en steenbakker, maar vooralsnog geen herder. Zelf ook mijn wagon aan de herderstrein gekoppeld om de rit niet alleen te moeten afhaspelen.
Mea culpa... :oops: foutje !
Toch bedankt om me efkes uit de wind te zetten :wink:
Herder Firmie
Mountainbiker

Post by Herder Firmie »

@Knurrebikers Lady: het is inderdaad niet gemakkelijk om de herders te onderscheiden van andere bikers. Binnenkort komen de herders buiten met een eigen outfit.
Guest

Post by Guest »

Zaterdagmorgen met stralende zon vertrokken in Aalter om Knurrebikers Lady te gaan oppikken. Barty zat reeds vol ongeduld in de sporthal op ons te wachten en direct aangezet zodat Barty zijn carbon ros kon aanporren.:bounce:
Het parcours gevolgd van 45 km waarbij Knurre en Barty me even op enkele punten moesten bijsturen. Op zulk droge parcours zet ik eens graag de gas open en dan mis ik soms wel eens een bordje....:oops:

Op het hele parcours 1 diepe modderplas tegengekomen waar ik dan ook los ben in gereden met als gevolg 2 natte moddervoeten maar met het droge weer direct weer droog.

Na een heerlijke Zultse rijsttaart te verorberen (merci hé Barty voor de toerte :wink: ) ben ik in de namiddag met Knurre aangezet om de 45 (eigenlijk 50) nog eens te doen en enkele sympa herders en lichterveldenaere te ontmoeten aan de bevoorrading.
Samen het tweede deel van de tocht uitgereden en Knurre die bleef maar volgen, miljaardedju, dat na 3 uurtjes slapen.... =D>

@Knurre: merci voor het gezelschap hé, ke mi goe gejeund wé
@Herders die meereden en Lichterveldenaere: zal mij even voorstellen. Ik ben dus Racing Ralph en deed vroeger in mijn jonge jaartjes zo'n sport waarbij je eerst wat moest zwemmen in open water, dan wat fietsen op nen rare fiets met een raar stuur op en dan wat lopen. Ik kom uit jawel, Antwaaarpen, getrouwd met een Westvlaamse en besloten om tussen West-Vlaanderen en Antwerpen te gaan wonen.

See ya
Signer
Mountainbiker

trainingsritje

Post by Signer »

Samen met de P gestart voor de 55 die er uiteindelijk 59 geworden zijn.
De eerste keer dat ik de gouverneur zijn tuin mocht verkennen.
Veel baanen wind! Uit dat bosje was er veeeeeel meeeeeeer uit te halen #-o
Verzorgde bevoorrading,denk dat de 2900 deelnemers wel voor 80% uit wielertoertisten bestond want niet al teveel mtb-ers gezien.

:oops: Blijkbaar kennen ze bij de gouverneur geen pech want noodnummer noppes :roll: :roll:

Conclusie:Bij gebrek aan een andere rit zou ik nog eens terugkomen anders kies ik een andere optie.
Was een trainingsritje voor de Cassel van vandaag. :-D
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Zaterdag morgen te laat uit mijn bed gerold om nog op de trein te kunnen springen #-o
Dan maar in Zulte op de trein gewacht en aangekoppeld.
In het eerste deel zat er redelijk wat road, mo na de controle hebben ze veel goedgemaakt.
En het golvende parcour zorgde ook al voor een extra uitdaging.
Kheb me goed gejeund, wa wilde in goed gezelschap :wink:
Volgend jaar zeker terug
(al wast maar voor de lekkere chocolade aan de controle :-D )
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

eerlijk gezegd vond ik jullie parcour vorig jaar beter!!daar zullen de prachtige stukken langs de oude leiearmen wel voor iets tussen gezeten hebben!!daarmee wil ik zéker deze tt niet afbreken,maar waarom niet direct de streek van lozer,kruishoutem kiezen en dan nog een stapke verder gaan!!vond het eerste stuk een beetje eentonig.de felle tegenwind maakte het natuurlijk superlastig.één bevoorading op de 60 km is misschien een beetje weinig,maar ze mocht er dan ook zijn!! =D> bepijling was goed,nergens misreden al mocht er misschien hier en daar eentje méér gehangen hebben.vanaf de bevoorading meegereden met levensgenieter,dank voor de fijne babbel en het gezelschap =D> ne korte aprés gedaan met cola want moest nog 12 km tegen wind naar huis!!thuisgekomen met 88 km op de teller en een voldaan gevoel!!bedankt leierenners en voor mij graag volgend jaar de leiearmen terug erin!! [-o<
groeten dingo 8)
Post Reply