09/02/08 - PEER
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mooie tocht, vooral het stukje binnen de basis. Op de technische stukken konden er toch niet veel volgen, of vielen ze voor mijn neus
. Andere stukken wel heel op't gemak gedaan (conditie is nog lang niet op peil), dus gemiddelde was een schamele 17.
Het stuk buiten maar voor de 30km gegaan, dat leek me toch allemaal van hetzelfde (veldwegjes). Al bij al een hele mooie tocht voor in Peer te zijn.
Ben wel mijn zonnebril kwijt gespeeld aan de bevoorrading, dus al iemand eentje heeft gevonden...
Ben wel mijn zonnebril kwijt gespeeld aan de bevoorrading, dus al iemand eentje heeft gevonden...
-
jaro
- Mountainbiker
Juist terug van een mooie tocht in Peer.
Denk dat ik den eerste was die de 40 km gereden heeft vandaag. Bijna 2 uur altijd alleen gereden, nergens dus opstopping en altijd eigen tempo kunnen rijden. Vroeg vertrekken heeft dus voordelen.
De tocht zelf was heel mooi, vooral het deel op de bassis voor de bevoorrading. Single-tracks a volanté, draaien en keren en het stukje aan de overkant van die baan was echt een speeltuin voor grote mensen met nen MTB, niet echt moeilijk maar wel plezant.
Bevoorrading met alles erop en eraan ( zijn altijd goei en grote wafels als je bij het leger ga rijden).
Daarna was het tijd om effen te lachen voor de foto en om wat verder de basis te verlaten. Heel andere wegen met meer lange rechte stukken, afgewisseld met een paar singlekes waar het opletten geblazen was. Ook tijd om de hartslag wat te laten zakken en het natuurschoon te bekijken.
Exact na 30 km stond een bord met de aanduiding van nog 10 km te doen en 5 km verder begon het aftellen per kilometer, goe gedaan.
Na 2 uur en 40 km op de teller terug op de basis aangekomen, fietske in bewaring gegeven en pintje gaan pakken.
Daarna de lange weg naar huis en nu klaarmaken voor de 65 km van morgen thuis in Heverlee, dat zal dimmen worden, zeker in het begin.
Volgende keer mogen ze mij in ieder geval terug verwachten in Peer.
Jaro.
Denk dat ik den eerste was die de 40 km gereden heeft vandaag. Bijna 2 uur altijd alleen gereden, nergens dus opstopping en altijd eigen tempo kunnen rijden. Vroeg vertrekken heeft dus voordelen.
De tocht zelf was heel mooi, vooral het deel op de bassis voor de bevoorrading. Single-tracks a volanté, draaien en keren en het stukje aan de overkant van die baan was echt een speeltuin voor grote mensen met nen MTB, niet echt moeilijk maar wel plezant.
Bevoorrading met alles erop en eraan ( zijn altijd goei en grote wafels als je bij het leger ga rijden).
Daarna was het tijd om effen te lachen voor de foto en om wat verder de basis te verlaten. Heel andere wegen met meer lange rechte stukken, afgewisseld met een paar singlekes waar het opletten geblazen was. Ook tijd om de hartslag wat te laten zakken en het natuurschoon te bekijken.
Exact na 30 km stond een bord met de aanduiding van nog 10 km te doen en 5 km verder begon het aftellen per kilometer, goe gedaan.
Na 2 uur en 40 km op de teller terug op de basis aangekomen, fietske in bewaring gegeven en pintje gaan pakken.
Daarna de lange weg naar huis en nu klaarmaken voor de 65 km van morgen thuis in Heverlee, dat zal dimmen worden, zeker in het begin.
Volgende keer mogen ze mij in ieder geval terug verwachten in Peer.
Jaro.
The day after.
Gisterenavond te moe om nog iets op het net te zetten. Twee dagen verantwoordelijke van deze MTB-tocht en twee nachten feesten (verplicht nummer, maar zeker niet tegen mijn goesting) eisen toch zijn tol
. Dus gisteren vroeg in bed voor een goede nachtrust. Ik ga nu mijn sportkledij aantrekken en een persoonlijke training afwerken om de geest te laten ontspannen.
Even terugblikken op gisteren en eergisteren. Vrijdag bij de militairen een kleine 300 deelnemers aan het vertrek gezien, gisteren bij de tocht voor fietspromo haalden we de kaap van de duizend net niet (947 deelnemers). Volgens sommigen zou het mooie weer hier voor tussen zitten (bij schoon weer trekken er al een deel de weg op), maar ik zag ook heel veel recreatieve fietsers op het parcours. Vader en zoon of het hele gezin die met een eenvoudig training aan en een goedkope MTB deze tocht genietend in een heerlijk lentezonnetje afhaspelden
. Ik doe zeker mijn hoed af voor deze mensen
want ik weet dat ons parcours binnen de basis zeker niet lichtlopend is en ze zullen gisterenavond (en misschien vandaag ook nog) kunnen genieten van hun tocht
Op de après-MTB kreeg ik niets anders dan positieve kritiek, altijd plezant als organisator
. Het nieuwe stukje op de 30 en 40 km viel in de smaak. Het vettig stukje aan de kop van de piste was voor iedereen modderbaggeren, maar hoort (en daar was ook bijna iedereen mee akkoord) nu eenmaal op een MTB-tocht. Als er iemand toch nog kritiek heeft op één of ander onderdeel, laat het dan maar horen. We kunnen er alleen maar onze lessen uittrekken om nog beter te scoren.
Spijtig dat er zich zaterdag tijdens onze tocht twee ongevallen voorgedaan hebben met toch tamelijk ernstige gevolgen
. Ik wens beide MTB-ers een spoedig herstel toe en hoop dat we ze vlug op hun stalen ros kunnen treffen op de volgende toertochten. Laat maar iets van jullie horen. Zeker de persoon die buiten de basis een ongeval gehad heeft, want dit zag er volgens de personen die er net achter reden ersnstig uit.
Het is altijd fijn om lof te krijgen over je organisatie, maar als verantwoordelijke sta je nergens zonder een team achter je te hebben. Daarom zou ik alle medewerkers (zowel militairen als de mensen van MTB Peer) en iedereen die maar iets met deze toertocht te maken heeft willen bedanken voor hun hulp
. Zonder hen zou het allemaal niet zo vlot verlopen. Als laatste zou ik alle deelnemers een dikke pluim willen geven. We gaan begin volgend jaar weer een lekker bedrag kunnen schenken aan de MS-liga en het MS- en revalidatiecentrum Overpelt en daar gaat het voor ons toch om
.
Iedereen een dikke merci en hopelijk tot de volgende editie in 2009.
Gisterenavond te moe om nog iets op het net te zetten. Twee dagen verantwoordelijke van deze MTB-tocht en twee nachten feesten (verplicht nummer, maar zeker niet tegen mijn goesting) eisen toch zijn tol
Even terugblikken op gisteren en eergisteren. Vrijdag bij de militairen een kleine 300 deelnemers aan het vertrek gezien, gisteren bij de tocht voor fietspromo haalden we de kaap van de duizend net niet (947 deelnemers). Volgens sommigen zou het mooie weer hier voor tussen zitten (bij schoon weer trekken er al een deel de weg op), maar ik zag ook heel veel recreatieve fietsers op het parcours. Vader en zoon of het hele gezin die met een eenvoudig training aan en een goedkope MTB deze tocht genietend in een heerlijk lentezonnetje afhaspelden
Op de après-MTB kreeg ik niets anders dan positieve kritiek, altijd plezant als organisator
Spijtig dat er zich zaterdag tijdens onze tocht twee ongevallen voorgedaan hebben met toch tamelijk ernstige gevolgen
Het is altijd fijn om lof te krijgen over je organisatie, maar als verantwoordelijke sta je nergens zonder een team achter je te hebben. Daarom zou ik alle medewerkers (zowel militairen als de mensen van MTB Peer) en iedereen die maar iets met deze toertocht te maken heeft willen bedanken voor hun hulp
Iedereen een dikke merci en hopelijk tot de volgende editie in 2009.
Er stonden verschillende fotografen langs het parcours. Buiten MTB-live waren er verschillende kranten die foto's namen voor hun artikels. Ook onze militaire fotograaf stond gecamoufleerdnebur wrote:Ze stonden zaterdag op verschillende plaatsen foto's te trekken. Zijn die allemaal getrokken door MTB-live, of is er nog een site met foto's?
en ohja, het was een zeer fijn tochtje, niks op aan te merken
Heb de 25 gereden met mijn zoontje, en moet zeggen was een leuke tocht. Hierboven is alles reeds gezegd denk ik, alleen wil ik nog ff kwijt dat op de 25km de bepijling iets beter kon, zijn 2x mis gereden, en waren niet de enige. Voorde rest niks dan lof voor de organitatie
doe zo verder en bij leven en welzijn tot volgend jaar. 
Ok, bedankt!Lukske wrote:Er stonden verschillende fotografen langs het parcours. Buiten MTB-live waren er verschillende kranten die foto's namen voor hun artikels. Ook onze militaire fotograaf stond gecamoufleerdnebur wrote:Ze stonden zaterdag op verschillende plaatsen foto's te trekken. Zijn die allemaal getrokken door MTB-live, of is er nog een site met foto's?
en ohja, het was een zeer fijn tochtje, niks op aan te merken![]()
een deel foto's te trekken. Zo snel ik ze in mijn bezit heb, zal ik doorgeven op welke site je deze foto's kan bekijken.