gij durft er waarschijnlijk op kloppen. ikke niet denk ik. ik weet het niet, ik heb nog nooit met iemand geknokt. (vroeger in't lager onderwijs mijn beste maat eens een blauw oog geslagen) maar voor de rest niet.kawa wrote:Ik vraag me af wat "maat" bij jullie wil zeggen....daelman wrote:ik denk dat als je het meemaakt, je als 'maat' niet direct beseft wat er gebeurd en je ook gewoon gaat lopen. zou ik automatisch doen denk ik. aangezien ik niemand ben die zomaar begint te lappen. t'is misschien een beetje laf, oké.
Ongeloofelijk!!!!!
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Dit heeft inderdaad veel te maken met het karakter
Geef mij een klop en ik vecht terug, ook al weet ik dat ik het niet kan halen... Daarom dat ik dan ook meespring als er een maat geattackeerd wordt. Ik vind et echt laf om gewoon zo maar weg te rijden... Wat als uw maat dan wordt ineengeslagen en daarna voor dood achtergelaten in den dijk ligt???
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Moesten ze mij of ne maat attackeren zal het ook slecht gaan hoor.
Zelf ha ik nooit vechten er altijd al met woorden uitgeraakt dat er gasten begonnen tegen me op fuif ofzo.
Tjah ik heb geen koersfiets dusja ik train alleen maar op de mtb en altijd op het fietspad maar toch zoveel mogelijk in het veld
.
Maarja als je bachten de kupe woont lik ik ben je al blij dat de baan neit in veld veranderd is door al het slijk van de boeren
Zelf ha ik nooit vechten er altijd al met woorden uitgeraakt dat er gasten begonnen tegen me op fuif ofzo.
Tjah ik heb geen koersfiets dusja ik train alleen maar op de mtb en altijd op het fietspad maar toch zoveel mogelijk in het veld
Maarja als je bachten de kupe woont lik ik ben je al blij dat de baan neit in veld veranderd is door al het slijk van de boeren
I second that.kawa wrote:Ik begrijp het niet...
Zelf durven kloppen heeft er hier heel weinig mee te maken.
Maar vluchten??
Je kan je maat toch niet zomaar laten bijeenslaan en zelf het hazepad kiezen.
Gaan lopen doe je in zo'n geval niet. Niemand klopt ongestraft op mij of op iemand die bij mij is. Zelfs al moet ik er ook wat meppen voor incasseren, dan zal die andere pipo toch minstens ook een paar dagen soep moeten eten en zal hij mijn schoenplaatje in spiegelschrift op zijn voorhoofd hebben staan.
Om in zo'n situatie je maat in de steek te laten moet je wel echt een enorme schijtlaars zijn.
- Geoffrey84
- Mountainbiker
Post by Geoffrey84 »
HAHAHA @ elmago,

Van waar haalt ge hetmijn schoenplaatje in spiegelschrift op zijn voorhoofd hebben staan.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Geoffrey84 wrote:HAHAHA @ elmago,
Van waar haalt ge hetmijn schoenplaatje in spiegelschrift op zijn voorhoofd hebben staan.
Zie dan maar dat die mens niet op uwe fiets valt, als hij in de trapper klikt, krijg je hem mss niet meer los zonder zijn nek te breken!
Het is wel duidelijk dat Kawa en Daelman een volledig verschillende definitie van het woord maat hebbendaelman wrote:gij durft er waarschijnlijk op kloppen. ikke niet denk ik. ik weet het niet, ik heb nog nooit met iemand geknokt. (vroeger in't lager onderwijs mijn beste maat eens een blauw oog geslagen) maar voor de rest niet.kawa wrote:Ik vraag me af wat "maat" bij jullie wil zeggen....daelman wrote:ik denk dat als je het meemaakt, je als 'maat' niet direct beseft wat er gebeurd en je ook gewoon gaat lopen. zou ik automatisch doen denk ik. aangezien ik niemand ben die zomaar begint te lappen. t'is misschien een beetje laf, oké.
Sorry maar in zo'n situatie gaan lopen is wat een maat dus net niet doet, anders is het geen maat. Ik ga zeker op alle mogelijke manieren vechtpartijen of geweld vermijden maar ik kan je garanderen dat ik in een gelijkaardige situatie gewoon schouder aan schouder blijf met mijn maat en mee (in de) klappen (deel) uitdeel. Een echte maat laat je niet in mekaar slaan, want die zijn zeldzaam.

- WT6
- Mountainbiker
Zelfs als je als collega MTB'er of fietser zoiets ziet gebeuren, ga je daar toch naartoe ?
Het feit dat je als 2e biker erbij komt, kan al genoeg zijn om het meppen te doen stoppen. Voor een wildvreemde klappen uitdelen/incasseren is nog wat anders, maar de automobilist zal zich al minder geroepen voelen om verder te gaan.
En je kan makkelijk gegevens onthouden : uitzicht dader, nummerplaat, type auto, plaats van gebeuren...
Zal wel afhangen van hoe groot en zwaar je bent en het postuur van de dader, maar als je je rustig houdt..
Anderzijds, als je ziet wat de mensen tegenwoordig allemaal in de auto liggen hebben qua vuurwapens...Maar daar denk je in eerste instantie niet aan, dus dat kan geen reden zijn om te vluchten.
Het feit dat je als 2e biker erbij komt, kan al genoeg zijn om het meppen te doen stoppen. Voor een wildvreemde klappen uitdelen/incasseren is nog wat anders, maar de automobilist zal zich al minder geroepen voelen om verder te gaan.
En je kan makkelijk gegevens onthouden : uitzicht dader, nummerplaat, type auto, plaats van gebeuren...
Zal wel afhangen van hoe groot en zwaar je bent en het postuur van de dader, maar als je je rustig houdt..
Anderzijds, als je ziet wat de mensen tegenwoordig allemaal in de auto liggen hebben qua vuurwapens...Maar daar denk je in eerste instantie niet aan, dus dat kan geen reden zijn om te vluchten.