03/02/08 Oignies/FR

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
HanZi
Kerstman
Location: grand canyon al 8.0,en nen zelf ineengestoken granville

Post by HanZi »

veeteeteetje wrote:
HanZi wrote:Zal er ook zijn zondagmorgen aan de skreve :bounce: :bounce:
Diene terril waar da Moustache zijn brilleke een beetje verwrongen heeft zit
daar in , dus opletten he ?
Oja,en hoe zou den dezen dan noemen???

Ik weet wel dat ik hem met Sallaumines als met Noyelles-sous-Lens afgedaald heb,maar ik zou begod de benaming niet weten.

Diene terril van Harnes was het zeker niet.
Het is diene terril dat ge ziet op de luchtfoto die moustache geplaatst heeft.Zal dan terril de oignies noemen zekers?
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Nu de opkuis van Erika (enkel nog al onze privé-eigenaars es bezoeken met een presentje) zo goed als afgelopen is, en de alcohovergiftiging van in Treviso (met dank aan onze meegereisde meneer pastoor)afgelopen weekend bijna uit het lijf is, gaan we proberen om dit weekend het fietsen te hervatten. Zaterdag staat Sijsele en zondag Oignies op de program, tenzij het wreed 'gegijzeld en glets' is , dan zoeken we 't dichter bij huis.
zwin
Mountainbiker
Location: Scatto Hellium LX & XT , Scatto Comp full XT,Full Ritchey

Post by zwin »

Master K wrote:
Big One wrote:
Master K wrote: moest je nu nog zegn kitn, mo de biln??? [-X [-X
EIERS!!
Ze geven ton nog wel vorst en koeder were ut zekers #-o
Lap, kgoa olgelik nog meugn min langn andoen... :roll:

btw, the frontbikers tekenen ook present! =D>
euh gie nietn duvel langn broek [-X !!! ge kun mo zien da je jon kortn aan é
gé ter zo van zitn klapm! en ge ga em nu aandoen ook!! of ksnie em tot en kortn!! gét hoor é :evil: ! Moe mo leern luistern na Zwin
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

ja, of ge meug ip de karre zitn in t'were keern :bounce: :bounce: :bounce: :lol: :lol:
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Zojuist nog een mail gekregen van de organisatie.

"le parcours du 35 comporte 4 terrils et le 55 comporte 4 terrils
de nombreux bois et sous bois sont traversé trés peu de champs. la zone technique se trouve essencielement sur les terrils ou il est possible de faire plusieur fois le tour si vous le souhaité, les communes traversés sont, oignies, carvin, libercourt, ostricourt evin malmaison...."

Dus 4 terrils, bij momenten technisch, zowel op de 35 als 55km. Naar hartelust te herhalen.
Weinig veldwegen, des te meer bos.
Voor de mannen die graag eens op de kaart kijken:
De tocht gaat van Oignies > Carvin > Libercourt > Ostricourt > Evin > Malmaison > Oignies.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

dus als ik het goed snap zitten er in de 20 km extra voor de 55 geen bijkomende terrils ... hmmmmmm, zouden we durven om "slechts" de 35 te rijden, maar dan de terrils maximaal te bissen en eens zelf te verkennen? of gaan we ons netjes aan het traject houden? =P~
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Hallo VTT'tje, ik ben hier met de reactie waarop je zat te wachten. Ik heb deze dus inderdaad ook gereden in 2007 en het is een echte aanrader.
Persoonlijk vind ik deze mooier dan die van Allennes-les-Marais (dat is natuurlijk de smaak van het individu) vooral omwille van de verschillende terrills. Dit is ook een TT waar naar Franse normen veel volk op afkomt; verwacht toch meer dan 1000 man. Maar de douche 's hadden ik en mijnen kompaan toen voor ons alleen; het was zelfs warm water.
Er zit ook heel wat verschil in de terrills. De een is zowat een op en neer gaande wipplank terwijl de laatst vlakbij Oignies al wat meer op een kleine Kluisberg lijkt met een zeer steile afdaling. Ervaren terril rijders zullen dan ook enkele bulten tegen komen die ze kunnen vanuit de tochten van Sallaumines en Allennes (vlakbij die karting baan).
Dus liefhebbers van het genre allen daarheen. Ikzelf zal normaal gezien weer bij de latere starters zijn zondag want mijn reisgezel moet zaterdagavond laat werken. Dit heeft echter wel als voordeel dat je weinig last hebt van de Franse terril wandelaars #-o #-o #-o
Groetjes en tot zondag
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

jocca wrote:dus als ik het goed snap zitten er in de 20 km extra voor de 55 geen bijkomende terrils ... hmmmmmm, zouden we durven om "slechts" de 35 te rijden, maar dan de terrils maximaal te bissen en eens zelf te verkennen? of gaan we ons netjes aan het traject houden? =P~
man, jij kan mijn gedachten lezen!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ah Lokske,blij van je om nog eens een reactie te vernemen over deze tt.

Jouw omschrijving (en die van motorbiker) ziet er alvast veelbelovend uit.
We zijn benieuwd.

@Jocca : als die terrils in de eerste 35 km zitten zal het inderdaad misschien wel ne keer van dadde zijn.
Anderzijds ga ik eens kijken of er geen routekaart uithangt in de zaal
(Als die organisatie 1000 deelnemers verwacht moet het toch de moeite zijn en zal het misschien ook iets beter zijn),zodat we het parcours eens kunnen bestuderen.

Nu,als die 20 km verschil allemaal kilometers in het bos zijn,dan sla ik die ook niet over,zulle :wink:

Ik heb tijd!!!!(en gij,slijkcrosserke :-D :-D :-D )
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Ik heb ook alle tijd ... maar tzullen goei benen zijn dat ik nodig zal hebben. Ik denk dat mijn spieren momenteel in Jamaica zitten of zo #-o , kzal zondag een extra pulleke zuurstof meebrengen want vorige zondag kwam ik ruimschoot te kort.
Post Reply