01/12/07 Sint-Joris (Beernem)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

jebla...wtc sint-joris =; jullie bezorgden ons een heerlijke namiddag met véél off-road en prachtige privé domeinen!!jullie tocht was werkelijk af:duidelijke bepijling,één goede bevoorading met aquarius,overal berijdbaar en een goede afspuitstand =D> ik vond het een beetje komisch hoe men binnenkwam in de kleedruimte,elk met z'n ketelke!! :-D ons toch een beetje gewassen en daarna nog ne (zeer) korte aprés,daar m'n compaan nog gelooft in de heilige man en bij z'n ouders moest gaan "sinterklazen"!! :-D #-o veeteeteetje...we drinken er dan de volgende keer wel nog ene op!! :drunk: trouwens...gezellig zaaltje...'t moet nie altijd een mega-grote sportzaal zijn :wink: ook veel bikers van de organisatie op het parcour,'t viel mij op dat dit wel een grote club moet zijn :roll: beste mensen van de organisatie en vooral lattespletter...wij weten weeral waar naartoe volgend jaar :wink:
en weten jullie al waar naartoe op 15 december???
de enige echte steenbakkers veldtoertocht te moen met op de 48 km een 500 hm!!!niet voor mietjes dus!!!zorg dat je er bij bent...
groeten dark dingo 8)
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

Ook van genoten , hoe vettiger hoe prettiger , ideaal om je stuurmanskunsten te oefenen , veel nieuwe stukken vergeleken met verleden jaar , weinig baan , een meer dan voldoende bevoorading met vriendelijke bediening , 1 van de mooiere ritten van de streek , lekker warm emmertje water in een warm lokaal , probeer ieder jaar aanwezig te zijn en dit al sinds begin 90 , enz.......... :-D
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

eddytje wrote:alles was goed maar behalve de douche. Je kan al voor niet veel geld containers laten komen voor te douchen zoals de summervtt in ingelmunster. Dat was het enige minpuntje.
Weet niet of dit een minpuntje is Eddytje.
Is 1 van de charmes van deze rit.
En veel beter en verzorgder dan sommige douches die we al elders gezien hebben.
Zelfs onze tetladies klagen hierover niet, en ze zijn niet altijd even rap content...
Prachtig parcours, goed uitgepijld, op de gevaarlijkste punten signaalgevers.
Toe noaste joare. Zeker weten...
Freddie Raketie
Mountainbiker

Post by Freddie Raketie »

Aan de organisatie en alle Lattespletters: Bedankt voor de mooie tocht.
Er was van alles wat. Heb me goed geamusseerd en ook veel gelachen met de ellende van anderen( en van mezelf) Zoals mijn buddie zei:
Ik denk dat mijn achterwiel 3km meer heeft ge-reden (-gleden) dan mijn voorwiel. Het duurde een tijdje voor ik het onder de knie had dat glijden maar heb me geamuseerd als een varken die met zijn neus in de str... zat. Ochja, die laaste stukken offroad, voor het laatste bosje, waren wel heel lang zonder veel beton of tarmac er tussen. Hoe lang was dat eigenlijk?
Mijn 2de deelname was het en volgend jaar staat hij weeral vet aangestipt in mijn bike-boekske. Bedankt.
Aan de mannen van Moen. Ik zal er zijn. Hopelijk beter weer dan verleden jaar.
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Zaterdagmorgen formidabele rit gereden in Sint-Joris met mijn ventje Vincent, Kurt en Nick. Na 10 km Vincent in z'n 5e versnelling en nog klein toerke bij gedaan... #-o
De rest parcours opt gemak gereden en genoten van prachtige off-road en privé stukken ! En we zullen de Nick wat meer meenemen om ook z'n 4e vitesse terug te vinden.
Bij deze Nick:
1/ Ge zijt gewaarschuwd om elke week van de partij te zijn hé :wink:
2/ En als ge nen eens stukske afsnijdt, verwittig mij dan vooraf hé :evil:

Deze TT staat elk jaar op onze kalender gezien de vele prachtige privé stukken die je op weinig tochten kan vinden.
Parcours lag er - gezien de enorme regen van de voorbije week - nog deftig bij, paar stukskes alles moeten geven en paar keer de grond gekust :oops: (was blijkbaar niet alleen). Spijtig dak Kurtje niet overkop heb zien gaan :(
Bevoorrading: Voor mij voldoende, Aquarius, drank, fruit en koekjes.
Nadien nog beetje nagepraat en tevree met 't fietske terug naar huis.

Merci en tot volgend jaar !
Joybiker
Mountainbiker

Post by Joybiker »

Ook geweest, met enkele vrienden VO2Maxers en Pieter die de West-Vlaamse grond niet zo gewoon meer is, of althans de verscholen boomwortels :-D. Het was 'n leuk ritje, hier en daar vrij zwaar, maar tevens plezant glad. Langs 't cyclocrossparcours zoals gewoonlijk 'n paar keer teruggereden om nog 's opnieuw te beginnen :P Het weer was boven alle verwachtingen droog, dus vond Pieter 't nodig om ervoor te zorgen dat we toch nat zouden worden :-D . Waszaaltje was warm, het water ook, daarna nog spaghettifestijn bij Gunther thuis, dus 't was meer dan 'n geslaagde dag. Volgende week zijn we terug van de partij te Hertsberghe.

Hier zijn er enkele foto's te bewonderen,

Marnik
lattespletter
Mountainbiker

Post by lattespletter »

hoi bikers, ben hier terug, ik geraakte gisteren niet ingelogd maar na een mailtje naar mountainbike.be is alles weer in orde.
eerst en vooral wil ik alle 1466 deelnemers bedanken voor hun aanwezigheid op onze tt.dat het zwaar was ja de regen van donderdag en vrijdag hebben we niet in de hand hé, voor de rest(parcours,bevoorrading,waszaal,signalisatie en den après) hoop ik dat iedereen moe maar tevreden naar huis teruggekeerd is.
salu and see you next year 29 november 2008
lattespletter
Mountainbiker

Post by lattespletter »

Freddie Raketie wrote:Aan de organisatie en alle Lattespletters: Bedankt voor de mooie tocht.
Er was van alles wat. Heb me goed geamusseerd en ook veel gelachen met de ellende van anderen( en van mezelf) Zoals mijn buddie zei:
Ik denk dat mijn achterwiel 3km meer heeft ge-reden (-gleden) dan mijn voorwiel. Het duurde een tijdje voor ik het onder de knie had dat glijden maar heb me geamuseerd als een varken die met zijn neus in de str... zat. Ochja, die laaste stukken offroad, voor het laatste bosje, waren wel heel lang zonder veel beton of tarmac er tussen. Hoe lang was dat eigenlijk?
Mijn 2de deelname was het en volgend jaar staat hij weeral vet aangestipt in mijn bike-boekske. Bedankt.
Aan de mannen van Moen. Ik zal er zijn. Hopelijk beter weer dan verleden jaar.
de passage in het voorlaatste bos is zo'n 4,5 à 5 km pure off-road lang met enkel het eind(+/-700m) langs de spoorweg om een beetje te recuperen.naar wat ik gehoord heb na de rit zijn er in dat bos honderden bikers een manneke met een hamer tegengekomen, ja doseren was zaterdag wel aan de orde.
Salu and see you next year 29 november 2008
lattespletter
Mountainbiker

Post by lattespletter »

Traxer wrote:Voor het stuk dat ik gereden heb (17km) was alles prima. =D> Een "BOEM"-band stak stokskes in de wielen (een NN naar bandenhemel #-o ). Volgend jaar een nieuwe poging... :-k
Traxer, waarom niet gebeld naar het noodnummer, onze mobiele pechdienst had binnen-en buitenbanden aan boord.

salu and see you next year 29 nov 2008
lattespletter
Mountainbiker

Post by lattespletter »

veeteeteetje wrote:Lattespletter,na vandaag heb je er minstens weer 1 fan bij.
Oorspronkelijk van plan om naar Avelgem te gaan,maar vorig jaar aan die tocht niet echt een goed gevoel overgehouden.
Bijgevolg met pepeetje overlegt en de keuze voor vandaag werd : St.Joris.Daar ik ik de voormiddag nog verplichtingen had,uiteindelijk maar kunnen starten om 14u15.Ik dacht in een ver verleden deze tt eens gereden te hebben maar blijkbaar heb ik die met andere verward.
Goed de tocht zelf.Na 2 km moest pepeetje de rol lossen.Van dan af een tandje bijgestoken en het was duidelijk dat ik vandaag hele goede benen had.Niemand heeft mij gepasseerd en ik heb tientallen bikers geremonteerd.Ik kreeg dan ook een parcours onder de wielen zoals ik ze het liefst heb met heel veel bos.Het waren echt prachtige off-roadstukken,ik amuseerde mij rot.Dat stukje draaien en keren in dat bosje zelfs van pure fun ne keer gebist.Volgens mijn computer was dit een stuk van 1200 m.Prachtig stuk.Vervolgens van km 38 tot kilometer 46 een prachtige off-roadstuk (bos) waar ik mijn mtb hartje heb opgehaald.
Ik dacht voor vandaag dat ik veel stukken off-road al gedaan had in Beernem,maar nee zulle,vandaag veel (privé)stukken gedaan waar ik nog nooit gereden had.Vele doortochten door domeinen,privébosjes,....Ik heb genoten van km 1 tot km 48.Schitterend!Formidabel!
Voor mij perssonlijk vind ik dat deze tot één van de betere vtt-parcours beschouwd mag worden in Vlaanderen.Ik ben blij dat ik voor deze tt gekozen heb en vond dit een ideale opwarmer voor een heerlijk Brugs weekend volgende week met Hertsberge en Zedelgem op het menu.
Als Avelgem en Beernem volgend jaar opnieuw op dezelfde datum vallen,dan is de keuze voor mij nu al gemaakt :Ik kom hier zeker terug!!
Zo'n parcours wil ik iedere week wel rijden.
Als jullie ieder jaar dit parcours aanbieden,wel dan heeft deze tt zeker een hoge plaats veroverd tussen mijn "klassiekers".

St.Joris,nogmaals bedankt en ik ben blij dat ik vandaag de juiste keuze gemaakt heb.
Dit is zowat ons parcours van de laatste jaren, zoeken wel enkele andere dreven op of andere rijrichting, moet niet ieder jaar hetzelfde zijn hé.
soms een stukje bos minder of meer, naargelang de planning van het jachtseizoen van de eigenaars en kasteelheren.
salu and see you next year 29 nov 2008
Post Reply