8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

kris wrote:Is er geen mogelijkheid om te zorgen dat degene die niet willen stoppen een aparte doorgang krijgen?
Nu zijn er rijders die stoppen en aan de bevoorrading rondlopen. (zoals ikzelf)
De snelle mannen komen daar dan doorgereden aan hoge snelheid. Sommigen zonder enige verwittiging.
Vorig jaar zo iemand gezien die bijna werd omvergereden.
Ik denk dat dit wel moet te realiseren zijn met enkele nadars en een duidelijk bord.
ik zal het volgende voorstellen op de volgende vergadering : we maken een aparte doorgang voor de snelle rijders, en juist na de bevoorrading zorgen we ervoor dat die aparte doorgang volledig versperd wordt zodat ze van de fiets moeten, over de nadars moeten klimmen, en daarna vrolijk fluitend zich terug op het parkoers kunnen begeven.

Dit is dus wel een chronorit he en geen wedstrijd voor een miljoen. Ik denk dat het over dezelfde personen gaat als degenen die zonder kijken zomaar een betonbaan overknallen, en die als ze ooit eens aangereden worden dan nog gaan zagen op de organisatie "jamma, gijllie steekt een baan over en dat is gevaarlijk"...
kris
Mountainbiker

Post by kris »

Iegienie wrote:
kris wrote:Is er geen mogelijkheid om te zorgen dat degene die niet willen stoppen een aparte doorgang krijgen?
Nu zijn er rijders die stoppen en aan de bevoorrading rondlopen. (zoals ikzelf)
De snelle mannen komen daar dan doorgereden aan hoge snelheid. Sommigen zonder enige verwittiging.
Vorig jaar zo iemand gezien die bijna werd omvergereden.
Ik denk dat dit wel moet te realiseren zijn met enkele nadars en een duidelijk bord.
ik zal het volgende voorstellen op de volgende vergadering : we maken een aparte doorgang voor de snelle rijders, en juist na de bevoorrading zorgen we ervoor dat die aparte doorgang volledig versperd wordt zodat ze van de fiets moeten, over de nadars moeten klimmen, en daarna vrolijk fluitend zich terug op het parkoers kunnen begeven.

Dit is dus wel een chronorit he en geen wedstrijd voor een miljoen. Ik denk dat het over dezelfde personen gaat als degenen die zonder kijken zomaar een betonbaan overknallen, en die als ze ooit eens aangereden worden dan nog gaan zagen op de organisatie "jamma, gijllie steekt een baan over en dat is gevaarlijk"...
Misschien heb ik mezelf niet duidelijk gemaakt.
Ik ben er niet voorstander van dat de snelheidmaniakken zonder remmen kunnen doorrijden. Wel is de bedoeling om ervoor te zorgen dat er niemand wordt omvergereden.
Dat die mannen niet durven aan hun remmen komen om toch maar geen tijd te verliezen vind ik ook ridicuul.

Ik dacht er enkel aan dat de bevoorrading zo kan ingericht worden zodat de snelheid automatisch laag ligt. (een bergop, chicane door middel van nadars,..).
Dat de rondwandelende rijders niet als verkeersdrempel moeten dienen zal iedereen toejuichen.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Zowieso kunnen mensen die stoppen aan de bevoorrading ook een beetje uit hun doppen kijken hé. Als de niet- stoppers dan ook een beetje opletten en vertragen is er geen vuiltje aan de lucht (zoals meestal trouwens). Het is nu ook weer geen rally é? Trouwens komt respect van 2 kanten.

Alé Eugéne, meer van dat zoals vorig jaar. Langdorp is machtig qua organisatie en parcours. Serieus afgezien zelfs. En verdomd lekkere pastaschotel... :drunk:
Stalley
Mountainbiker

Post by Stalley »

Ik hoop van niet, maar dit gaat zo lang duren tot er ééntje door een auto gaat gegrepen worden... en dan?
Deze chrono word niet op een afgesloten circuit gereden.
Ik kan me niet voorstellen dat er één biker is die op zijn dag- of wekelijks biketochtje op die manier een weg oversteeekt.
Vingers gekruist en hopen op....
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Stalley wrote:Ik hoop van niet, maar dit gaat zo lang duren tot er ééntje door een auto gaat gegrepen worden... en dan?
Deze chrono word niet op een afgesloten circuit gereden.
Ik kan me niet voorstellen dat er één biker is die op zijn dag- of wekelijks biketochtje op die manier een weg oversteeekt.
Vingers gekruist en hopen op....
DAT is mijn allergrootste angst.
Ik mag er niet aan denken dat iemand zijn papa (of mama) verliest op dergelijke manier.

Maar als organisator sta je daar relatief onmachtig tegenover. We doen ons best, maar zijn helaas niet onfeilbaar. We voorzien normaliter op alle drukke punten seingevers, maar als die mensen niet luisteren naar de seingevers ? Een seingever is er niet om auto's tegen te houden, maar om fietsers tegen te houden he !!!

En er zijn ook andere gevaarlijke punten waar geen kat passeert, maar waar het eigenlijk evengoed kan gebeuren.

Zelfde als met het rode licht : wat is er veiliger : een vreselijk drukke baan oversteken met een rood licht (allé, een GROEN licht) of zonder licht ? Er zijn nu eenmaal geen brugjes of tunnelkes onder die baan, dus het kan echt niet anders. Allé, als we het parkoers even spectaculair willen houden als tot nu toe.

Weet je, diep in mijn hartje zou ik eigenlijk liever een spetterende 120km tocht inrichten zonder chrono (200km kan/kon ook hoor hier in de streek), dan de chrono. Met ons eigenlijke doelpubliek (wat toch nog altijd 98,33% van het deelnemersaantal is), is er totaal geen probleem, maar als ik hoor en lees wat die 1,67% anderen uitspoken, dan krijg ik er koude rillingen van...
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag. En rotte appels zijn er altijd natuurlijk.

Mojo
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Mojobiker wrote:Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag. En rotte appels zijn er altijd natuurlijk.

Mojo
Groot gelijk!! =D> =D>
Maar als er iets gebeurd, wie wordt er dan altijd als eerste met de vinger gewezen??

Grtz
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

vwola.
de inschrijvingen zijn open.

wie wint ?
Stalley
Mountainbiker

Post by Stalley »

IEGIENIE schreef dat diep in z'n hartje hij eigenlijk een 120km marathon of meer liever zou doen.
Dat gaat dan HET evenement van voorjaar zijn, streek leent zich er absoluut toe .Er gaat een heel ander soort biker op afkomen dan dewelke chrono's rijden, wij kijken alvast hoopvol vooruit naar wat volgende jaren brengt.
Eerst komen we dit jaar de chronorit rijden doch niet met het verstand op nul maar tussen onze oren.
Wij hopen samen met de org. dat er ook deze editie niets ernstigs gebeurd.
Groeten en veel succes met de verdere voorbereidingen.
Just Do It.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Kleine tip :
om het zo rustig mogelijk te hebben -> vertrek zo laat mogelijk. Alle koerskeneinen die voor je vertrokken zijn gaan je dan geen last bezorgen...

De affiche van de chrono is er ook al :
Image
Post Reply