bravo aan de organisatie, schitterende mountainbiketocht
met van alles erin gestoken.
enige minpuntje dat puinafval.
Heb mij enorm geamuseerd met het laatste stukje kluisbos, prachtige
single-track.
Wat betreft modder, geen enkel probleem mee gehad dankzij
michelin xcr bandjes!!
Volgend jaar zeker terug
04/11/07 Amougies
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
ostendbiker
- Mountainbiker
Post by ostendbiker »
denk dat alles hier gezegd is ;maar ja ieder jaar hetzelfde zou ook maar niets zijn ,en dank door de nodige commentaren kan het alèèn maar weerbeter worden zoals gewoonlijk ,toch leuke dag gehad,en dit allemaal voor twee € tjes
groetjes tony
ps ;goeie organisatie bedankt
groetjes tony
ps ;goeie organisatie bedankt
Vond de organisatie prima! Voor de mensen die graag uitsluitend de Kluis hadden gehad, was 't misschien een domper op de feestvreugde dat er na de 1e keer Kluis terug werd weggereden, maar de laatste 10 km waren toch wel reuze hoor!
Nog eens bedankt ook aan alle mensen die ons hebben geholpen toen we met onze camionette vast geraakt waren bij 't vertrekken...Samenhorigheidsgevoel was erg groot, zalig! Merci!
Nog eens bedankt ook aan alle mensen die ons hebben geholpen toen we met onze camionette vast geraakt waren bij 't vertrekken...Samenhorigheidsgevoel was erg groot, zalig! Merci!
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Deze morgen voor de tweede maal in de 'carrière' Amougies gereden en het me geenszins beklaagd. Zoals eerder al vermeld (en vooraf eigenlijk al meegegeven door de organisatie) een andere tocht dan voorheen, met meer offroad en minder hellingen.
Na de eerste Kluispassage inderdaad een lang vlak parcours met volgens mij toch wel veel offroad (10km asfalt heb ik alleszins niet ervaren
, in begin wel goed berijdbare gravier, dat wel, en dat kan een verkeerd beeld geven). Peroonlijk geen enkel probleem met vettige dreven en voetwegen, het is dan ook meer mijn ondergrond. Wie daar problemen mee heeft, moet in de winter niet in Oost- en West-Vlaanderen rijden. Alles is natuurlijk een kwestie van smaak en voorkeur.
Naar Amougies kom je natuurlijk voor de beklimmingen (en jammer genoeg voor de afdalingen) en die waren er in het begin en overvloedig op het einde (laatste 14à15km, was continu in de omgeving van de Kluis). Verschillende keren de Kluis op en af, met volgens mij toch twee relatief onbekende (of zelfs nieuwe?) afdalingen. Een keer tegen de vlakte, maar ben nu eenmaal een slechte daler.
Kortom, een zeer geslaagde editie, compleet anders dan de voorbije, maar ook gesmaakt. De meesten komen echter voor het oude parcours. Naar ik hoorde in de zaal, zou het volgend jaar terug het heuvelrijke parcours worden. Voor mij alvast geen probleem. ('t zal jammer genoeg wellicht samenvallen met TT Middelkerke en die geef ik dan om persoonlijke redenen de voorkeur, dus alvast tot in 2009)
Verder zeer goede organisatie, prima bevoorradingen, veel mensen op oversteken, uitstekende goed bemande fietsbewaking
, vlotte tweetalige inschrijving, ...
Ook nog bedankt aan Jodi om tot aan de tweede bevoorrading samen te rijden, Katrien20 voor het carpoolen en de aanwezige Steenbakkers (die op de Kluis aan een toch wel zeer veerkrachtige elastiek hingen, bergop grote afstand, bergaf samenkomst)
Na de eerste Kluispassage inderdaad een lang vlak parcours met volgens mij toch wel veel offroad (10km asfalt heb ik alleszins niet ervaren
Naar Amougies kom je natuurlijk voor de beklimmingen (en jammer genoeg voor de afdalingen) en die waren er in het begin en overvloedig op het einde (laatste 14à15km, was continu in de omgeving van de Kluis). Verschillende keren de Kluis op en af, met volgens mij toch twee relatief onbekende (of zelfs nieuwe?) afdalingen. Een keer tegen de vlakte, maar ben nu eenmaal een slechte daler.
Kortom, een zeer geslaagde editie, compleet anders dan de voorbije, maar ook gesmaakt. De meesten komen echter voor het oude parcours. Naar ik hoorde in de zaal, zou het volgend jaar terug het heuvelrijke parcours worden. Voor mij alvast geen probleem. ('t zal jammer genoeg wellicht samenvallen met TT Middelkerke en die geef ik dan om persoonlijke redenen de voorkeur, dus alvast tot in 2009)
Verder zeer goede organisatie, prima bevoorradingen, veel mensen op oversteken, uitstekende goed bemande fietsbewaking
Ook nog bedankt aan Jodi om tot aan de tweede bevoorrading samen te rijden, Katrien20 voor het carpoolen en de aanwezige Steenbakkers (die op de Kluis aan een toch wel zeer veerkrachtige elastiek hingen, bergop grote afstand, bergaf samenkomst)
-
bostrippertje
- Mountainbiker
deftig
Post by bostrippertje »
Vandaag omstreeks 09u vertrokken voor de 37.5 km.. Op t gemakske alleen, met een muziekske.. Wel al gauw mn oorkes uitgehaald omdat we meteen richting kluisbos klimden. In t bos gene muziek e, alleen de veugelkes
Ne keer goe doorgeduwd en da voelde k dan ook. Tblijft ne geestigaard die kluisberg
Erna alleszins genoeg tijd gehad om te recupereren...
Tis zelfs zo dat er na een kilometer of 15 al een eerste bevoorrading was! Behoorlijk vroeg, maar we klagen niet. Daar ne copain tegengekomen en zo samen verder gebiked.
Er werd veel gezeverd en onnozel gedaan, wat misschien ook iets zegt over het te berijden traject: behoorlijk vlak, om niet te zeggen plat
, doorheen krieren, een paar singles, enkele modderbadjes.. u know the drill.. Hier wel 1 opmerking. Er was daar een stukske van een meter of 25 denk ik vol met bakstenen en allerlei ander steenafval.
Da was toch nie normaal zunne. Miljaar. Offroad cava, maar geef mij toch maar nbikke modder dan zulle.
2e bevoorrading op de 37.5 km: terug dik in orde, ook een mechanieker voor diegene die t nodig hadden, zoals mijne copain
Na deze bevoorrading was t meteen terug de kluis op, en we zijn er niet meer afgeweest. Op n gegeven moment ben ik wel dankbaar geweest dat het stuk tussen begin en einde van de cross niet zwaar was, want toch nhamerke gezien op een gegeven moment. Wel niet willen afgeven en op mijne fiets blijven zitten. Tzal wel zijn
voor mezelf
Dus conclusie; twas dikke fun, met enkele goe gepeperde passages, met een organisatie waar er inderdaad niks op aan te merken is.
Volgend jaar, in tegenstelling blijkbaar met enkele collega's: I'll be back
Erna alleszins genoeg tijd gehad om te recupereren...
Tis zelfs zo dat er na een kilometer of 15 al een eerste bevoorrading was! Behoorlijk vroeg, maar we klagen niet. Daar ne copain tegengekomen en zo samen verder gebiked.
Er werd veel gezeverd en onnozel gedaan, wat misschien ook iets zegt over het te berijden traject: behoorlijk vlak, om niet te zeggen plat
Da was toch nie normaal zunne. Miljaar. Offroad cava, maar geef mij toch maar nbikke modder dan zulle.
2e bevoorrading op de 37.5 km: terug dik in orde, ook een mechanieker voor diegene die t nodig hadden, zoals mijne copain
Na deze bevoorrading was t meteen terug de kluis op, en we zijn er niet meer afgeweest. Op n gegeven moment ben ik wel dankbaar geweest dat het stuk tussen begin en einde van de cross niet zwaar was, want toch nhamerke gezien op een gegeven moment. Wel niet willen afgeven en op mijne fiets blijven zitten. Tzal wel zijn
Dus conclusie; twas dikke fun, met enkele goe gepeperde passages, met een organisatie waar er inderdaad niks op aan te merken is.
Volgend jaar, in tegenstelling blijkbaar met enkele collega's: I'll be back
Mijn commentaar ligt in dezelfde lijn als die van Gunter, oppersquadra, e.a.: de VTT Amougies 2007 is er voor mij een om snel te vergeten. Waar andere parcoursbouwers erin slagen om - soms in streken met heel beperkte mogelijkheden qua landschap - hun tochten steeds pittiger en gevarieerder te maken, is men er hier in gelukt om vlak naast Kluis- en Hootondberg een "Denderleeuwse voetbalpleintocht" te organiseren: modderbaggeren langs Vlaamse landwegen. Het begon nochtans mooi met de eerste leuke klim, maar in de eerste 36km kregen we nadien enkel nog de hopen bakstenen als enige welgekomen afwisseling. De laatste 15km op en rond de Kluisberg hebben voor mij de toer niet meer kunnen goedmaken. Daarvoor rijd ik volgend jaar geen 50km ver meer. Geef mij dan inderdaad ook maar de parcours van de vorige jaren terug.
tt amougies
wat ben ik maar blij dat ik voor een top organisatie in Zwalm koos
was de moeite 1300 man... en de vlaamse ardennen in al zijn pracht en last....
van zottegem tot maarkedal meer moet dat niet zijn
eikenberg molenberg...
nog van datte jongens !!!
eikenberg molenberg...
Ik deel uw mening. Om 40 km bemodderde veldwegen te doen hoef ik niet naar Amougies af te zakken, dat kan ik bij ons ook. Het laatste stuk was ok maar teveel mensen hielden de boel op. Ik heb respect voor ieders kunnen, maar uw eigen mogelijkheden kennen is ook een gave.Gunter wrote:vanmorgen de 53km gedaan en teleurgesteld!
het parcours begon veel belovend bergop naar de kluis, dan terug bergaf om daarna 30km in de modder te ploeteren op vlakke veldwegen; gelukkig dat de laatste 15km terug in het kluisbos gingen
voor mij is deze tocht gedegradeerd tot een typisch vlaamse pottenstampertocht (en zo zijn er genoeg) met een vleugje mooi kluisbos
het stuk in het kluisbos was natuurlijk wel zeer goed en chapeau aan de parcoursbouwer om eens te durven veranderen maar volgend jaar terug het parcours van 2006 aub!
PS: dit is een persoonlijke mening hé; vlak, veldwegen en modder zijn dingen die ik niet graag doe, daarentegen klimmen, bos en single tracks wel; naar de organisatie zeker chapeau (goede bevoorrading, goede prijs, gratis bike-watch, perfecte uitpijling, ...)
Re: tt amougies
Ik heb duidelijk de verkeerde tocht gekozen.unitas wrote:wat ben ik maar blij dat ik voor een top organisatie in Zwalm koos
eikenberg molenberg...