100 of 120 km in de vlaamse ardennen??

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Locked

Ga je voor de 100km of de 120km??

Poll ended at Thu 18 Oct 2007 18:12

100km
28
42%
120
38
58%

Total votes: 66

RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

mtb arno wrote:doe voor mij part maar 100, trekt wat meer publiek ook denk ik, alhoewel 120 ook moet kunnen.
Er zal ook een 90, 60 en 30 zijn. Dus iedereen kiest wat hij aankan, of kan nog achteraf nog wijzigen van 120 -> 90 bv.
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

Ik vind het grappig om te lezen hoe iedereen hier al kickt op die 2500 of 2600 hoogtemeters (enfin, ik geef toe, wij moedigen jullie daartoe ook aan).
Maar nog beter is het als we jullie zeggen dat hoogtemeters halen op zich niet onze prioriteit is, zoals onze CPO al zei. We kunnen er 3000 op jullie afvuren, maar we geven voorrang aan zoveel mogelijk offroad en afwisseling, en de parcoursbouwers weten dat ik niet met weinig content ben! 8)

En voor de twijfelaars: het zijn wel degelijk allemaal positieve hoogtemeters, en we hebben ze gemeten op Garmin GPS (via barimetrische hoogtemeter, en via hoogtelijnen op kaart) en barimetrisch op verschillende Polar hartslagmeters. We zoeken alleen nog een mogelijkheid om de offroadkilometers te registreren.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Herder Frederik wrote:We zoeken alleen nog een mogelijkheid om de offroadkilometers te registreren.
eh, 'k zou rijden met stop & go :wink:

graptje :P

greetz 8)
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Blubberduck wrote:
Herder Frederik wrote:We zoeken alleen nog een mogelijkheid om de offroadkilometers te registreren.
eh, 'k zou rijden met stop & go :wink:

graptje :P

greetz 8)
Heel goed initiatief
24mei staat al genoteerd !!
Heel goede periode. Mei en juni zijn de afgelopen 2 jaar wel al heel nat geweest.
Zal lastiger zijn dan een Ardennenrit door het grote aantal korte hellingen.
Moet zeker lukken die marathon , als je Oudenaarde (Safety Jogger), Ronse (Joybikers) , Kluisbergen (On2wheels) een beetje aan mekaar hangt ben je zelfs aan 200km en meer.
Je moet hem kunnen/willen organiseren want het is geen makkelijke streek om te bepijlen (en herbepijlen) want er verdwijnt hier nogal wat, en overal toelating te vragen.
70% offroad(afstand) zal moeilijk lukken vrees ik.
Eerst de definitie van offroad aan vtt'tje vragen en dan met 2 het parcours
afrijden elk met zijn km-tellerke en start stop de ganse tijd.

Ik zou mij zeker niet focussen op de hm maar op het offroadgehalte, daarvoor staan er toch dikke banden onder mijn vélo.
Vlak door de bossen is voor mij nog altijd mijn lievelingsparcours.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

jodelaietie wrote: 70% offroad(afstand) zal moeilijk lukken vrees ik.
Eerst de definitie van offroad aan vtt'tje vragen en dan met 2 het parcours
afrijden elk met zijn km-tellerke en start stop de ganse tijd.
Moeilijkste is de definitie: zijn kasseien offroad? Sommige rijden zo goed als asfalt.... De Koppenberg is al iets anders, en bij den Ijskelder vermoed ik dat ze de kasseien gebracht hebben en bovenop de kasseier hebben afgestort :lol:

Zou die daar nu nog onder zitten :wink:
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Gewoon gaan voor de 120km. Hoewel ik op een uurtje met de wagen in Theux sta, heb ik het er wel een keer voor over om nog eens naar de vlaamse ardennen te rijden (2u) voor een deftige TT.
Dan heb ik wel liefst zo veel mogelijk kilometers om al die kilometers in de wagen te verantwoorden.

Ik zal de datum zeker onthouden.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Nielskie wrote:Gewoon gaan voor de 120km. Hoewel ik op een uurtje met de wagen in Theux sta, heb ik het er wel een keer voor over om nog eens naar de vlaamse ardennen te rijden (2u) voor een deftige TT.
Dan heb ik wel liefst zo veel mogelijk kilometers om al die kilometers in de wagen te verantwoorden.

Ik zal de datum zeker onthouden.
Ik begrijp het: langer in de auto zitten dan op de fiets vind ik ook te zot, maar wees gerust, het is 120 geworden...

En voor iedereen die er aan de eindmeet nog niet genoeg van heeft: doe de lus van 20 km nog eens als cooling down: die is een stuk vlakker, maar de helft van dat traject heb je nog niet gezien, en de andere helft ben je na 120 km misschien toch al vergeten #-o
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

maak er een chrono van zou ik zeggen.......ik kom zeker
succes
le grand raid der herders?
superschoep
Mountainbiker
Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Post by superschoep »

voor mijn part 200. neen , serieus, 120 voor mij. dan kom ik zeker en vast en alst maar 100 is, dan kom ik zeker :lol:

grtz. :evil: :evil:
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Alles wat niet gegoten is met een machine is voor mij off-road te noemen!
Dus die kasseien klein of groot,goed of slecht met de hand gelegd of gewoon uitgegoten zoals de ijskelder is allemaal off-road te noemen!
Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk de verbindingsstukken over de weg uit te schakelen door over privé te gaan!
En ik wil er altijd bij helpen ook!
Liever voor 70 a 80 % off-road dan een max.aantal hoogtemeters met veel "boanne" erbij! :wink:
Locked