Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Pie Mel
Mountainbiker

Post by Pie Mel »

Ik heb een vraag : hoe waterdicht is het toestel? Kan je net zoals de Polar het toestel afwassen met water in een pombak? Aan de onderzijde zijn namelijk enkele gaatjes voor de speaker zo te zien.
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

bedankt vr de link
u heeft precies wel al wat screenprotectors gehad :-)
waar ik vooral nr op zoek was is een knoppenbeschermer :-s
heb al een garmin edge 305 moeten terugsturen omdat modder de knoppen blokkeerde, nu lijkt de 705 daar nog gevoeliger voor met de joystick
dus ben ik op zoek nr iets om toetsen en joystick te beschermen
madskatingcow wrote:Voor de geinteresseerden wat info omtrent screenprotectors voor de Edge 705, ben ondertussen al aan mijn derde toe :

- Durasec HighTec screen protectur = brol, zou een volledig op maat zijnde screenprotector zijn, die de vorm van het scherm volgt en dit bedekt. Komt 3mm voorbij bovenzijde scherm, dat bovendien zeer slecht leesbaar is - protector geeft een 'blur' effect. Verstuurd vanuit Duitsland.

- NavProtector = brol, rechthoekige protector die amper het rechthoekige gedeelte van de display waar de info op verschijnt bedekt. Geeft bovendien een 'blur' effect. Verstuurd vanuit de USA. Verwijderen is weggooien.

- Brando Workshop Qtek 8020 = super. Rechthoekige protector die het display gedeelte waarop de info verschijnt bedekt. Kristalhelder, zeer scherp beeld. Op mijn digitale fototoestel gebruik ik al jaren van dit merk een protector, werkelijk super. Bovendien verwijderbaar en wasbaar.
gianni motta
Mountainbiker

Post by gianni motta »

Ben dus ook van plan een edge aan te schaffen,maar gebruik nu tot volle tevredenheid een polar s710 (gemonteerd op het stuur) voor snelheid en cadans.
Als ik de edge op de stuurpen monteer,ga ik dan storingen krijgen op de polar of moet ik daar geen schrik voor hebben ?

groeten
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

gianni motta wrote:Ben dus ook van plan een edge aan te schaffen,maar gebruik nu tot volle tevredenheid een polar s710 (gemonteerd op het stuur) voor snelheid en cadans.
Als ik de edge op de stuurpen monteer,ga ik dan storingen krijgen op de polar of moet ik daar geen schrik voor hebben ?

groeten
waarom zou je de polar nog gebruiken???De edge kan ook dat alles
gianni motta
Mountainbiker

Post by gianni motta »

Zat eigenlijk te denken aan de 605.

Maar overweeg nu serieus om een 705 :drunk: met extra's in de UK te bestellen.
Dat zou natuurlijk mijn probleem oplossen,maar wat moet ik dan weer met de polar #-o .
carl
Mountainbiker

705

Post by carl »

De 705 maakt de polar inderdaad overbodig. Trouwens van storing bij mij geen sprake. Ik heb ze een tijdje samen gebruikt om te controleren of de 705 een juiste meting deed.
Alleen met de hoogtemeting merk ik dat de polar precies beter werkt...

Een andere vraag : ik heb een aantal pogingen ondernomen om een gpx-track op te slaan in de 705 (gedownload van blosoroutes en via comp gekopieerd in de gpx-map in de garmin)
Nu worden die wel weergegeven maar op een bepaald punt verbindt hij de track via een rechte lijn terug naar de start...(alsof ie de gehele route niet kan bevatten en dan maar halverwege de route 'vogelvluchtgewijs' inkort)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?
In bobcat (de mapsource voor mac) blijkt de route wel volledig.
tsielio
Mountainbiker

Re: 705

Post by tsielio »

carl wrote:Nu worden die wel weergegeven maar op een bepaald punt verbindt hij de track via een rechte lijn terug naar de start...(alsof ie de gehele route niet kan bevatten en dan maar halverwege de route 'vogelvluchtgewijs' inkort)
Zou ik ook graag weten! Net hetzelfde hier, maar met de windows versie van mapsource...
gianni motta
Mountainbiker

Post by gianni motta »

Als ik dus een 705 zou nemen met een speed en cadans sensor,word de snelheid alleen door de sensor gemeten als het signaal zwak is.Dus....

Hoe nauwkeurig werkt de snelheid dan eigenlijk bij berekening door de gps?

groeten
gianni motta
Jokke_vlo
Mountainbiker
Location: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Post by Jokke_vlo »

Hier is er ook eentje toegekomen......moet nog in test gaan, wat we dan ook gaan doen.

Bedankt voor de tip voor de screenprotector, die van bij Brando is besteld.....

Aangezien ik voor de rest leek ben, er zouden sites zijn waar je routes kan downloaden. Enkele tips?

Bedankt !
tram4
Mountainbiker

Re: 705

Post by tram4 »

tsielio wrote:
carl wrote:Nu worden die wel weergegeven maar op een bepaald punt verbindt hij de track via een rechte lijn terug naar de start...(alsof ie de gehele route niet kan bevatten en dan maar halverwege de route 'vogelvluchtgewijs' inkort)
Zou ik ook graag weten! Net hetzelfde hier, maar met de windows versie van mapsource...
In Gpx formaat kan de 705 maar overweg met200pnt. Veel beter is de track om te zetten in crs formaat en te importeren met trainingcenter als koers. Je vind het dan terug onder koersen. Werkt prima
Post Reply