welke mtb,ongeveer 3000€

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Ge leeft maar ene keer hé. :-D
Elke week op café zitten of op resto kost ook veel geld. Het is een hobby en da kost geld maar 't belangrijkste is toch da ge er u goe bij voelt zeker.

Terug on topic. Ik hoop dat de topic starter nu al ergens zijn of beter haar zinnen op heeft gezet?

:P
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Pff...3000 euro voor een mtb om op de weg te gaan rijden en heel af en toe eens off road...! aiaiai, waar gaan we naartoe! Zwaren overkill hiere zenne! Koop een fietsje van 1000 euro en verander na nen tijd eens...zal je veel meer deugd van hebben! Of koop je een koers fiets!

Maar goed, ik wil wel een suggestie doen :-D Ik vind die scott scale 20 van 2008 bangelijk! Maar je kan het frame van de trek 9.9 los kopen en er uw onderdelen dan op plaatsen...van looks gesproken, dat framepje vind ik persoonlijk het mooiste frame ooit als het op HT aankomt! 8)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Voor 2500 euro ne goede mtb kopen en voor 500 ne koersfiets van den Decathlon.
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

ivm met het offroad rijden,ik rij toch 1 keer per week offroad,de rest onroad.ik mtb al 7j.ik weet in mijn begin post heb ik 2j geschreven maar ik wou niet smijten met aantal jaren en kilometers per jaar.
het was hier mijn 1ste post en ik wou niet hoog van de toren blazen.
waarvoor mijn exuses :oops:
omdat sommige mensen mijn bedoelingen overkill vinden geef ik wat meer uitleg.(had dit misschien beter direct gedaan)
ik rij de laatste 3 jaar een gemiddelde van 5 a 6000km per jaar, wat toch niet slecht is dacht ik.
af en toe offroad was misschien overdreven maar het is maar een derde van mijn kilometers.
dus ik kan mij een mtb kopen van 1000€ volgens sommigen, maar wat na een maand of 3,4 kan ik alles misschien vervangen en komt het mij duurder uit dan een dure mtb te kopen waarvan de onderdelen langer meegaan.
de looks tellen idd mee maar duur uitzien [-X het mag maar het moet gewoon goed zijn.
momenteel twijfel ik tussen,
de scott 20, lbs die scott verdeeld kan hem mij leveren voor een mooie prijs,maar ik zou er wel de mavic crossmaxx slr willen opsteken.
of de samengestelde speci.
de speci epic marathon lijkt mij ook wat,weliswaar geen HT en geen carbon frame maar misschien iets comfortaberder en een super afmontage en naar het schijnt 1 van de beste mtb's die er is.
canyon valt af omwille van te weinig fietskennis.
ook 2dehands waarde telt mee,ik denk dat ik de speci vlugger zal kunnen verkopen later dan de scott.
dus ben ik er mometeel nog niet uit,het gaat hem trouwens toch over een aanzienlijk bedrag en ik heb nog wel wat tijd :wink:
Last edited by bikegirl on Fri 17 Aug 2007 20:52, edited 1 time in total.
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Scott Scale 20 met de SLR's :wink: ! Ik zou al verkocht zijn bij die gedachte!
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

Conrad wrote:Scott Scale 20 met de SLR's :wink: ! Ik zou al verkocht zijn bij die gedachte!
idd mooie bike,maar ik twijfel bij deze omdat ik al klachten heb gehoord ivm de garantie,niet de zelfde service dan bij speci.
+scott garantie 5j,speci levenlang
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

bikegirl wrote: ook 2dehands waarde telt mee,
Ik wou dat ik in jouw plaats was.Je hebt echt een luxeprobleem.Geniet maar van je aankoop.Sowieso zal het een vettig bikeske worden...
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

levi wrote:
bikegirl wrote: ook 2dehands waarde telt mee,
Ik wou dat ik in jouw plaats was.Je hebt echt een luxeprobleem.Geniet maar van je aankoop.Sowieso zal het een vettig bikeske worden...
als ik hier sommige bikes zie op het forum heb ik nog niet zo'n probleem. :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

bikegirl wrote: dus ik kan mij een mtb kopen van 1000€ volgens sommigen, maar wat na een maand of 3,4 kan ik alles misschien vervangen en komt het mij duurder uit dan een dure mtb te kopen :
Dit is een stelling die niet klopt.... een fiets van 1000€ is qua slijtagegevoeligheid soms nog beter dan een duurdere versie.

Deore onderdelen slijten zeker niet sneller dan XTR/XO onderdelen. Integendeel. :wink:

Een fiets van 3000€ zal een pak lichter zijn, fijner te bedienen, betere veerkwaliteiten hebben en vooral mooier zijn om te zien. Als je de fiets gaat gebruiken mag het idd. wat kosten...(welke hobby kost geen geld #-o ) maar hoe je je in je eerste post voorstelde en de manier waarop je je fiets ging gebruiken....

Mijn mening over een carbon fiets.... als ik dan toch voor carbon moet gaan.... dan kocht ik de Trek ipv de Scott omdat de laatste een echte wedstrijdfiets is en de Trek me toch wat comfortabeler lijkt.... en aangezien je geen wedstrijden rijdt.
Mondeoracing
Mountainbiker

Post by Mondeoracing »

bikegirl wrote:
Conrad wrote:Scott Scale 20 met de SLR's :wink: ! Ik zou al verkocht zijn bij die gedachte!
idd mooie bike,maar ik twijfel bij deze omdat ik al klachten heb gehoord ivm de garantie,niet de zelfde service dan bij speci.
+scott garantie 5j,speci levenlang
klachten ivm garantie scott? +/- 1 week heb je nieuw frame als er al iets aan scheeld. En na 5 jaar alle dagen te gebruiken is uwe bike toch al redelijk op weg om aan de kant te zetten en voor iets nieuws uit te zien denk ik dan.
Post Reply