LCMT 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- pointbreak
- Mountainbiker
- Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race
Post by pointbreak »
Ik vindt dat je daar 100 % gelijk in hebt sunn !
De organisatie zal het eerst moeten ondervinden denk ik, maar ik vermoed dat de grootste reden de veiligheid is.
Het klopt dat je minder roekeloos rijdt met 2 dan alleen.
In ieder geval de organisatie van de Transschwarzwald stapt ervan af in 2008 en gooit de wedstrijd open voor individuelen.
Om het aantal inschrijvingen op te drijven en op grote vraag.
Dus ja wat moet je hiervan dan denken ?
De organisatie zal het eerst moeten ondervinden denk ik, maar ik vermoed dat de grootste reden de veiligheid is.
Het klopt dat je minder roekeloos rijdt met 2 dan alleen.
In ieder geval de organisatie van de Transschwarzwald stapt ervan af in 2008 en gooit de wedstrijd open voor individuelen.
Om het aantal inschrijvingen op te drijven en op grote vraag.
Dus ja wat moet je hiervan dan denken ?
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
qua veiligheid blijft dat hetzelfde. ik vrees een beetje dat er zeer velen naar uitkeken, maar door de duo-formule dus niet kunnen starten.
en ook dat velen de duo-formule niet willen doen, vanwege het feit dat ze dan zich 'verplicht' voelen hun mogelijkheden niet te benutten, omdat de ander bv veel zwakker is en amper kan uitrijden? velen zien dat dan als een rem om de uitdaging. (vaak liggen de verschillen tussen duo-renners nogal ver uiteen)
het is iets wat bv in tijdritten op de weg, ook zo ervaren word. aan tafel s'avonds word er ook wel eens gemokt, omdat men niet voluit kon gaan omdat een een veel te zwakke schakel heeft erbij zitten.
en ook dat velen de duo-formule niet willen doen, vanwege het feit dat ze dan zich 'verplicht' voelen hun mogelijkheden niet te benutten, omdat de ander bv veel zwakker is en amper kan uitrijden? velen zien dat dan als een rem om de uitdaging. (vaak liggen de verschillen tussen duo-renners nogal ver uiteen)
het is iets wat bv in tijdritten op de weg, ook zo ervaren word. aan tafel s'avonds word er ook wel eens gemokt, omdat men niet voluit kon gaan omdat een een veel te zwakke schakel heeft erbij zitten.
lcmt 2008
hallo ik zou graag opteren voor de volledige lcmt,recreatief of in competitie ,daar ben ik nog niet uit maar mijn probleem is mijn vriendin,ze zou ook graag recreatief meerijden maar laat ons zeggen tussen de 50 en de 70km elke dag,is dit de moeite en haalbaar met die verkortingen,ja als t allemaal road is moe ge't ook niet doen hé?
iemand die me raad kan geven of ook zo'n probleem heeft?
iemand die me raad kan geven of ook zo'n probleem heeft?
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
ik denk dat deze lcmt altijd de moeite gaat lonen. parcours is echt op het lastigste deel van de Ardennen, met een zeer mooie omgeveving.
ik dacht gelezen te hebben dat de recreanten gebruik kunnen maken van verkorte routes... (zie lcmt site, parcours en reglementen)
de competiterijders (single) dienen altijd volledig uit te rijden, de duo's konden nog recreanten vervolgen .... zie ook parcours en reglementen.
ook bij veelgestelde vragen - rubriek is er nuttige info.
kheb het vluchtig gelezen op de moment....
ik dacht gelezen te hebben dat de recreanten gebruik kunnen maken van verkorte routes... (zie lcmt site, parcours en reglementen)
de competiterijders (single) dienen altijd volledig uit te rijden, de duo's konden nog recreanten vervolgen .... zie ook parcours en reglementen.
ook bij veelgestelde vragen - rubriek is er nuttige info.
kheb het vluchtig gelezen op de moment....
Die verkortingen bestonden de vorige edities in feite ook al.
Je snijdt dan stukken onverhard af en rijd over asfalt.
Vooral tijdens de uitgeregende edities 2005 en 2006 werd hiervan gretig gebruik gemaakt.
Anderzijds zoals hierboven al werd aangehaald, die stukken moet je ook nog altijd afleggen he.
Vooral tijdens de uitgeregende edities 2005 en 2006 werd hiervan gretig gebruik gemaakt.
Anderzijds zoals hierboven al werd aangehaald, die stukken moet je ook nog altijd afleggen he.
- LuckyIron
- Mountainbiker
Dat moet ik toch tegenspreken, in 2006 meegedaan aan LCMT en toen waren er geen verkortingen voorzien hoor. Je mocht zelf de weg uitzoeken, dat welka.dee wrote:Die verkortingen bestonden de vorige edities in feite ook al.
Nu ja, in Dardennen leiden alle wegen naar Houffalize hé , gelukkig maar
het klopt dat de afkortingen niet uitgepijld waren,LuckyIron wrote:Dat moet ik toch tegenspreken, in 2006 meegedaan aan LCMT en toen waren er geen verkortingen voorzien hoor. Je mocht zelf de weg uitzoeken, dat welka.dee wrote:Die verkortingen bestonden de vorige edities in feite ook al.
Anderzijds zoals hierboven al werd aangehaald, die stukken moet je ook nog altijd afleggen he.![]()
Nu ja, in Dardennen leiden alle wegen naar Houffalize hé , gelukkig maar
maar in de parkoerbeschrijvingen per dag met bijhorend kaartje stond dat wel aangeduid
-
redbiker
- Mountainbiker
Is de LCMT enkel met voorinschrijvingen, of kan er ook terplaatse ingeschreven worden? Indien het laatste, waren het aantal inschrijvingen vorige jaren volgeboekt of is er altijd wel genoeg plaats?
Het is nl. zo dat ik heel veel zin heb deze ronde te rijden, maar niet in verschrikkelijk modderige omstandigheden zoals vorige jaren soms het geval was. Dan beleef ik er geen plezier meer aan en kost het nog een handvol geld aan materiaal wat verslijt als sneeuw voor de zon.
Het is nl. zo dat ik heel veel zin heb deze ronde te rijden, maar niet in verschrikkelijk modderige omstandigheden zoals vorige jaren soms het geval was. Dan beleef ik er geen plezier meer aan en kost het nog een handvol geld aan materiaal wat verslijt als sneeuw voor de zon.