05/05/2007 Brugse Bossentocht Sint - Andries, Brugse Bikers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bouwerke Ed
Mountainbiker

Post by Bouwerke Ed »

veeteeteetje wrote:Brubiker : ik heb nog een vraagje.(of tenminste veeteefietje heeft er nog één)

Mijn vrouwke (veeteefietje) is van plan van eens de 45 km te rijden,maar ze vraagt zich af of de splitsing 30/45 zich eerder in het begin bevindt,of na hoeveel kilometer ongeveer splitsen de 30 en de 45 km zich.Enig idee??(Ongeveer)

Zijn er meerdere splitsingen voor de 30/45 km???

Wat ze ook nog wilt weten is of het parcours na de splitsing terugkeert op de groten toer,of is dit gewoon een stuk van het parcours die rechtstreeks naar de finish gaat??

Misschien moeilijk om allemaal te beantwoorden maar haar grootste tt bedraagt tot op heden 35 km.Ik heb haar overtuigd van te genieten van de streek en op haar tempo de 45 km te wagen.
Er is bij haar ook nog wat twijfel,maar het goede weer en het kurkdroge parcours zal haar wel over de meet trekken,denk ik.
Ze rijdt trouwens de tt in het gezelschap van veeteepeepeetje die haar als begeleider (met als zijn ervaring in.....????) moet bijstaan.
Hier ben ik dan met de nodige antwoorden.De eerste splitsing van 30km komt na 17km.De 30km komt terug op de groten toer (45-55km).Indien je de extra lus neemt na het Herdershoevebosje(eerste privé-bosje na19km),dan neem je bij de 2de doortocht (45-55km) best het brugje over de gracht, zo krijg je ook de andere kant van het prachtige bos onder de wielen. Volgt dan verder de pijltjes van de groten toer en kom je aan 38km.Het gemakkelijkste is natuurlijk gewoon de 45km te proberen,die is gewoon prachtig!!!Voor de rest wens ik iedereen een prettige toertocht en misschien tot kijk. :wink:
PR-barberiet
Mountainbiker

Post by PR-barberiet »

Net terug van de tocht samen met The Gun , ik heb deze tocht nu al 4 of 5 maal gereden en het blijft één van de betere tochten,

alleen zijn de benen zo goed ni meer. :lol:
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

In de schaduw van het eens zo roemrijke Olympia, de thuishaven van Cercle en nog een of ander ploegske :-D
deze morgen gestart voor "den groten tour".
Ik moet zeggen dat ik het een heel mooi ritje vond, met hier en daar toch een aantal stukken die er een paar weken terug in Snellegem ook in zaten, maar das helemaal niet erg :-)
Ik heb super genoten van die 2 grote stukken privé bos, zeker dat eerste bos met da "koffiegruis" waar we dan nog nen 2de keer in moesten, was er eentje om duimen en vingers af te likken =D> =D> =D>
Ook het 2de stukje met die beklimming van de "foreest" was weer genieten en de klim toch een aantal keer meegenomen.
Dus een zalige rit, met goede bevoorrading (enkel een banaantje miste ik wel), goede uitpijling en een heel mooi parcours.
Ik ben trouwens van thuis uit met den stalen ros vertrokken en had welgeteld 100,76km op de teller staan, dus een goede duurtraining op de koop toe! Wa verlangt ne mens nog meer?

Sint-Andries toe noaste joare :-D
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Ook ik ben juist uit de douche gekropen en zal proberen hier neer te "pennen" wat ik ervan vond.

Heb de 55km gedaan. Voor het eerst een toer gedaan boven de 50km daar ik eigenlijk nog maar 4 maanden met de mtb rij. Mijn gemiddelde was iets van een 22km/u op een droog maar winderig parcours. De stukken bos waren leuk, vooral de 2 bekendste. Ook het heuveltje heb ik drie keer gedaan. Vond het leuk dat je die nog eens kon doen: "bis".
De (weinige) stukken op de velden spreken mij niet zo aan. Maar dat is een eigen voorkeur want ik rij liever in een heuvelachtig parcours zonder die vlakke boerewegels...
De wegwijzertjes waren super. Niet verkeerd gereden.
De bevoorraading was goed maar een beetje weinig keuze. Hoewel mtb'kers erg verwend zijn op dat vlak...
Na de rit ben ik rechtstreeks naar huis gereden zodat ik aan een afstand kwam van 72km. Nooit eerder heb ik een rit van meer dan 50km gedaan dus we gaan eens zien wat de benen gaan zeggen vandaag en morgen.

Wat ik wel een beetje jammer vond waren de vele "bekende" stukken. Ik heb Varsenare, Snellegem, Jabbeke, enzo... ook gereden en soms had ik iets van pfff weeral dit suk. (bv dat stukje rechts van de E40...). Maar de vele privé stukken in de bossen maakten dit eigenlijk ruimschoots goed.

Besluit: één van de mooiste toeren hier in de buurt dankzij de vele stukken privé bos.

Proficiat aan de organisators!!

Nog een PS: WAT EEN KASTEN VAN HUIZEN STAAN ER EIGENLIJK ROND BRUGGE!!! Man man man.... (sorry van de hoofdletters maar kon het niet laten...)
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Wel wel wel, als je die TT gereden hebt, waarom zou je nog een andere willen proberen in het Brugse? Een heel groot percentage off-road en hier en daar leuke stukjes bos om een beetje te spelen.

Ik herkende inderdaad heel wat stukjes, maar dit is waarschijnlijk de enige tocht die ze allemaal meepakt. Proficiat aan de parcoursbouwer(s).
=D> =D> =D>

Puike organisatie, goede bevoorradingen en vriendelijke mensen overal. Een echte aanrader.

Achteraf nog een wat blijven hangen op den apres met Rik, SuPaH Fly, Traxer, Cowboy Peter, Filiberke en de Grote Plateau.

Verslagje staat ondertussen on-line:
http://www.hinnaert.net/weblog_nl/2007/ ... rugse.html

(Trouwens nog een leuk verschil gezien tussen Grote plateau en Filiberke... Toen de F. zijn madam arriveerde begon ze in gebarentaal vanalles te vertellen door het gesloten venster. F. probeerde even maar deed dan alsof hij het niet verstond. Twee minuten later komt Kleine Plateau eraan, vertelt ook hele verhalen door het glas, maar GP springt daar wel direct recht en naar buiten zeker)...
:bounce: :bounce:
Last edited by Moustache on Sat 05 May 2007 16:16, edited 1 time in total.
Boostah
Mountainbiker

Post by Boostah »

Prachtige, om niet te zeggen sublieme tocht gereden. Ware het niet dat ook ik pech onderweg gehad heb... Achterband lek in het eerste bosje na de 1e bevoorrading. #-o Eerst zag het er naar uit dat ik dikke pech had, aangezien ik zelf geen reserve band mee had #-o#-o, en op het noodnummer zagen ze het precies ook niet met volle goesting zitten om mij te komen oppikken. :roll: (zeker de laatste keer geweest dat ik zonder "EHBO" kitje rond gereden heb.)
Moest het wel lukken dat vlak op dat punt iemand anders (blijkbaar voor de 2e keer) ook zijn achterband lek reed. Die had wel een reserveband maar reed daar al mee, en ik mocht zijn eerste band gebruiken aangezien de mijne niet meer meewerkte.
Dankzij 2 vriendelijke mtb'ers (uit de westhoek meen ik verstaan te hebben), aan wat plakkage geraakt, en zo uiteindelijk toch nog mijn tocht kunnen afmaken.
Langs deze weg nog es hartelijk dank aan deze weldoeners en aan de andere pechvogel om mij zijn band te schenken, en om mij daar uit de nood te helpen !!! Mooi om weten dat dergelijke weldoeners nog rondtoeren... =D> =D> =D>
Bedankt, en tot volgend jaar Sint-Andries !!!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Deze morgen vertrokken met Filiberke, traxer, cowboy en GP.
In het begin was het tempo vrij rustig en was het genieten van de streek
De tocht was schitterend in elkaar gestoken =D>
Der is geen enkele opmerking die in me op komt!!
En de singel tracks waren helemaal om van de smullen.
Daar was ferm wat werk in gestoken zullen =D> =D> =D>
Af en toe werd het ritme wat de hoogte in gejaagd door onze GP.
Traxer die was niet te stopen zoals gewoonlijk en den cowboy :drunk:
Die had z'n benen wel mee, mo was vergeten van er nafte in te doen.
Filiberke was de pechvogel van vandaag, velg in stukken.

Na de rit onmiddelijk de terugweg aangevat, kmoest nog bij den fietsenboer stoppen om m'n nieuw stalenros op te halen :bounce:
moviestar
Mountainbiker

Post by moviestar »

Een zeer aantrekkelijke rit gereden vandaag in St-Andries, vooral de stukken bos waar single-track waren aangelegd waren de max, de foreest 2 x beklommen.

Thx aan het gezelschap vandaag, Stefaan en kommil foo.

Brubiker thx voor de foto's (komen wel op jullie site zeker)

Puike organisatie ... tot de volgende =D> =D> =D>

Greetzzz
Moviestar 8)
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Vandaag ook gereden en zoals we gewend zijn van de brubikers het was terug dik in orde =D> =D> =D>

De bevoorradingen voor mij was zeker genoeg en genoeg variatie =D>
De bepijling vond ik persoonlijk iets minder waar we op de baan reden begon ik soms te twijfelen of ik verkeerd aan het rijden was, er was redelijk afstand eer we een volgende pijl tegen kwamen .
Op de off raod gedeelten was er zeker niets aan te merken =D>
In de privé en de bosstroken was het met de droge weken precies alsof we in een "aarde zand stroken" aan het rijden waren ( precies in de duinen) maar dat ben ik redelijk gewoon =D> =D> .
De apres was ook zeer goed 2 € voor een Tongerlo bravo =D>

Sint Andries tot een volgende . :wink:

Deze week er zal er een verslagje te lezen zijn op onze site www.choufkes.be
PeterMTB
Mountainbiker

Post by PeterMTB »

Ik moet zeggen, dit was een van de mooiste tochten die we gereden hebben. We zijn speciaal van Gent en Zottegem naar Brugge gekomen, awel het is de moeite waard.
We hebben ons laten overhalen door de positieve reacties van de andere MTB'ers hier.

Langs deze weg wil ook de MTB'er(s) bedanken die mijn schoonbroer direct kwamen helpen met het vast zitten van zijn schoen bij de 2de controle. =D>
Alvast bedankt dat u ons wou helpen.
Ondertussen zijn we nu ook in bezit van het nodig materiaal :-D

En zeker tot een van de volgende edities daar.
Post Reply