22/04 Mtb Sint-Truiden.
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- david-pietje
- Mountainbiker
Post by david-pietje »
proficiat het was een prachtige tt
, enkel een paar extra pijlen waren welkom
. voor de rest perfect
kom volgend jaar zeker terug 
-
Bloody Savio
- Mountainbiker
Post by Bloody Savio »
Mannekes! Lang geleden dat ik mij nog eens zo te pletter ..... geamuseerd heb!
Kunnen jullie de data voor de eerstkomende jaren al opgeven, dan kan ik ze nu al vastleggen zodat ik zeker kan komen !
Ook spoeciale dank aan de mannen van de eerste bevoorrading : ik was mijn drinkbussen in de auto bij het vertrek vergeten en zij hebben mij zeer vriendelijk 'gedepanneerd'.
Tot volgend jaar!
Kunnen jullie de data voor de eerstkomende jaren al opgeven, dan kan ik ze nu al vastleggen zodat ik zeker kan komen !
Ook spoeciale dank aan de mannen van de eerste bevoorrading : ik was mijn drinkbussen in de auto bij het vertrek vergeten en zij hebben mij zeer vriendelijk 'gedepanneerd'.
Tot volgend jaar!
Het was een mooie tocht in de home town.
Alleen jammer dat rond Borgloon de boel volgestort wordt met beton
Volgens de fijne mensen aan de tweede bevoorrading zou het wel gedaan zijn met betonneren, dus wat er nu ligt daar blijft het bij. Maar toch...
Ik had ook 79km op de teller en was exact op dezelfde plaats als jorisooms verkeerd gereden (mijn track vertoont ook een uitsteekselke daar in wellen). Daar hebben er volgens mij toch nog een aantal het pijltje gemist.
Voor de rest : prachtig weer, lekkere leffe en volgend jaar zeker opnieuw !
Tip : misschien een BBQ'ke doen op t einde ipv van sandwichen ?
Alleen jammer dat rond Borgloon de boel volgestort wordt met beton
Ik had ook 79km op de teller en was exact op dezelfde plaats als jorisooms verkeerd gereden (mijn track vertoont ook een uitsteekselke daar in wellen). Daar hebben er volgens mij toch nog een aantal het pijltje gemist.
Voor de rest : prachtig weer, lekkere leffe en volgend jaar zeker opnieuw !
Tip : misschien een BBQ'ke doen op t einde ipv van sandwichen ?
- Point7
- Mountainbiker
Dit was weer een tocht om met stip aan te duiden voor volgend jaar. Ik heb de langste afstand genomen. Had iets van een 76.5 km op de teller.
Het parcours ligt in een mooie omgeving. Licht heuvelachtig met veel boomgaarden en mooie uitzichten op het landschap (velden).
Welliswaar weinig bossen en singletracks maar het had genoeg andere troeven.
Hier zijn het langere maar mindere stijle klimmen dan in bv. Rillaar en omstreken. De kleine molen heb je (bijna) niet nodig. Echt technisch is het ook niet. Zowel de klimmen als de afdalingen liggen er zeer goed berijdbaar bij. Je kan mooie snelheden halen op de lange afdalingen.
Zoals al velen vermeld hebben was de bepijling niet zo goed. Vooral in't begin heb ik een paar keer moeten zoeken. Deels door te weinig pijlen en vooral door de onopvallende kleuren van de pijlen.
De eerste bevoorrading was goed. Toch een kleine opmerking. Pepsi Max en Vitalinea Ice Thee zijn niet echt ideale sportdranken (teveel brubbels en geen suikers). Verder was er ook kriekensap. Lekker, maar teveel van dat goedje en je krijgt het aan de maag. De koeken en fruit waren goed. Op zulke lange tocht eet ik wel graag bananen.
Aan de 2de bevoorrading was het iets minder. Waarom werden de bekerkes voor minder dan de helft gevuld ? Hier ook enkel plat water, Pepsi Max en die Vitalinea. Geen fruit denk ik. Wel wafels.
Hier heb ik ook nog een praatje gemaakt met Forza_inja. Die loop ik blijkbaar regelmatig tegen het lijf op een TT.
Het parcours ligt in een mooie omgeving. Licht heuvelachtig met veel boomgaarden en mooie uitzichten op het landschap (velden).
Welliswaar weinig bossen en singletracks maar het had genoeg andere troeven.
Hier zijn het langere maar mindere stijle klimmen dan in bv. Rillaar en omstreken. De kleine molen heb je (bijna) niet nodig. Echt technisch is het ook niet. Zowel de klimmen als de afdalingen liggen er zeer goed berijdbaar bij. Je kan mooie snelheden halen op de lange afdalingen.
Zoals al velen vermeld hebben was de bepijling niet zo goed. Vooral in't begin heb ik een paar keer moeten zoeken. Deels door te weinig pijlen en vooral door de onopvallende kleuren van de pijlen.
De eerste bevoorrading was goed. Toch een kleine opmerking. Pepsi Max en Vitalinea Ice Thee zijn niet echt ideale sportdranken (teveel brubbels en geen suikers). Verder was er ook kriekensap. Lekker, maar teveel van dat goedje en je krijgt het aan de maag. De koeken en fruit waren goed. Op zulke lange tocht eet ik wel graag bananen.
Aan de 2de bevoorrading was het iets minder. Waarom werden de bekerkes voor minder dan de helft gevuld ? Hier ook enkel plat water, Pepsi Max en die Vitalinea. Geen fruit denk ik. Wel wafels.
Hier heb ik ook nog een praatje gemaakt met Forza_inja. Die loop ik blijkbaar regelmatig tegen het lijf op een TT.
-
Frankyspec
- Mountainbiker
Post by Frankyspec »
Bij deze wou ik graag alle deelnemers willen bedanken voor jullie positieve reakties
Wat betreft het afpijlen,blijkbaar is er op het begin van het parcours een plezante geweest die een paar keer de pijlen had weggenomen,waarvoor onze excuses
maar we hebben dit wel zo snel mogelijk verholpen,door de controle op het parcours
Aantal deelnemers ongeveer 850
Dus hopelijk allemaal tot volgend jaar en op naar de 1000
Wat betreft het afpijlen,blijkbaar is er op het begin van het parcours een plezante geweest die een paar keer de pijlen had weggenomen,waarvoor onze excuses
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
wanneer komen de fotos online die aan de bevoorrading genomen zijn (de 1e op de 77km)Frankyspec wrote:Bij deze wou ik graag alle deelnemers willen bedanken voor jullie positieve reakties![]()
Wat betreft het afpijlen,blijkbaar is er op het begin van het parcours een plezante geweest die een paar keer de pijlen had weggenomen,waarvoor onze excusesmaar we hebben dit wel zo snel mogelijk verholpen,door de controle op het parcours
![]()
-
Frankyspec
- Mountainbiker
Post by Frankyspec »
Aan de fotos wordt gewerkt,zijn in ieder geval mooi
Nu ze nog op de site plaatsten,zal waarschijnlijk wel nog een weekje duren
Laat wel iets horen hier op het forum als ze op de site staan
Nu ze nog op de site plaatsten,zal waarschijnlijk wel nog een weekje duren
Laat wel iets horen hier op het forum als ze op de site staan