OPENING SJOUWERS MOUNTAINBIKEROUTE TE KORTRIJK EN MENEN

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

Ik heb vroeger nog gaan trainen in Bellegembos, heel den tijd toerkes, en afwisselend ne keer den toer omgekeerd rijden. Da waren goe trainingen zulle.
yoeri
Mountainbiker

sjouwersroute

Post by yoeri »

yoeri
Mountainbiker

Hoogteprofiel sjouwersroute

Post by yoeri »

nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

yoeri wrote: Ik heb dit gisteren ook 3maal geprobeerd en dit is perfecht gelukt.
Voor de getrainde bikers kan dit geen probleem zijn. Gewoon vooraan op de 22 en achteraan op de 21...
Ik ben een getrainde biker en rij redelijk veel met mensen die zeer technisch aangelegd zijn met de mtb (ex-motocrossers) Geen enkele van hen is ooit tot boven gereden en ik heb zeker al een 10tal keer geprobeert.
Nu ja ik zie dat je van Wevelgem bent. Laat mij graag iets weten als je nog eens de sjouwerroute rijd en demonstreer mij dan maar eens hoe ik daar gemakkelijk boven geraak. :-)
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

ben daar reeds ook tot boven geraakt.
in perfecte omstandigheden is dit zeker te doen
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Heb gisteren bij die mannen gezeten en blijkbaar lukt het wel als het heel droog is. Tot nu toe heb ik alleen maar geprobeert op het linkerspoor. Maar ben er gisteren nog geweest en hij lag nog niet volledig droog dus moest ik zoiezo al niet proberen. :-)
Ken1984
Mountainbiker

Post by Ken1984 »

Ik zie fietsafspuiting staan bij Decathlon...hoe gaat dat dan in zijn werk? Waar vind ik overigens 't startpijltje à Decathlon?

Alvast bedankt!
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Van de fietsafspuitplaats weet ik niets maar het eerste pijltje staat aan de achterkant van decathlon waar de laadkaaien zijn.
Misschien eens vragen in de decathlon zelf.
yoeri
Mountainbiker

antwoord op reactie

Post by yoeri »

Code: Select all

Ik ben een getrainde biker en rij redelijk veel met mensen die zeer technisch aangelegd zijn met de mtb (ex-motocrossers) Geen enkele van hen is ooit tot boven gereden en ik heb zeker al een 10tal keer geprobeert. 
Nu ja ik zie dat je van Wevelgem bent. Laat mij graag iets weten als je nog eens de sjouwerroute rijd en demonstreer mij dan maar eens hoe ik daar gemakkelijk boven geraak.

Nog enkele keren proberen en blijven trappen, dan lukt dit wel...
Ik wil je dat wel eens voortonen, maar ik weet wel niet wanneer ik deze route nog eens zal rijden...[/code]
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

nebraz M/30j. wrote:Heb gisteren bij die mannen gezeten en blijkbaar lukt het wel als het heel droog is. Tot nu toe heb ik alleen maar geprobeert op het linkerspoor. Maar ben er gisteren nog geweest en hij lag nog niet volledig droog dus moest ik zoiezo al niet proberen. :-)
Deze namiddag nog eens geprobeerd. Het was de moment; al een tijdje droog en regen voor vanavond aangekondigd.
Eerst het rechterspoor geprobeerd. De eerste drie keer slipte ik telkens op het gemaaide gras dat op het spoor lag. Ik heb het er dan met mijn voet 'uitgeveegd' en bij de volgende poging lukte het meteen.
Door het succes aangestoken meteen het linkerspoor geprobeerd. Bij de eerste poging bleef mijn pedaal haperen aan de opstaande rand en moest ik uitklikken om niet te vallen maar al bij de derde poging lukte het ook.

Het is inderdaad een groot verschil als de helling droog ligt.
Maar 't is toch niet dat het voor mij een makkie is. Ik ga er van uit dat ik zelfs bij ideale omstandigheden regelmatig zou moeten een voetje zetten.
Maar misschien is dat voor geoefende bikers anders, ik reed de laatste jaren maar een keer of 10 per jaar met de MTB.
Post Reply