Asse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Razor
Mountainbiker

Post by Razor »

Klopt dit nu?
Als je bv rood en groen wil doen moet je eigenlijk eerst deel rood doen om dan te switchen naar groen en groen erdan bij te doen.
Waarom leggen ze groen bv niet gewoon omgekeerd dan kan je alletwee de routes starten op dezelfde plaats en dan rijd je bv groen plus stukje van rood
of alleen gans rood.
Nu kan je alleen rood kiezen bij de start en na pakweg 3/4 switchen en groen doen.Maar dan mis je wel stukje van rood.
Of staan gewoon de pijltjes van de groene route op deze kaart omgekeerd?
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Ja razor het klopt als een bus , maar als je de rode lus bijna volledig rijdt , en dan aan de koensborre ( de schipper ) links neemt ipv rechts te volgen ,en vervolgens nog eens links dan kom je aan de putberg na ongeveer 1000 m helemaal beneden kan je dan rechts de groene lus beginnen .
het zou natuuurlijk ook langs de andere richting kunnen gepijld worden maar zo is het niet.
Ze zouden ook de bloso touren langs de 2 richtingen kunnen pijlen maar dit zou een beetje voor verwarring kunnen zorgen en ook voor het onderhoud van de pijlen is dit voor altijd dubbel werk , als je de route goed genoeg kent kan je ze gemakkelijk andersom rijden.
nog veel plezier in asse
jorisvdd
Mountainbiker

Post by jorisvdd »

morgen es gaan verkennen
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Laat ons iets weten over't parcours; of da we volgende week al dan niet ons "katsjoe" botten moeten aantrekken ?! :-D
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Verleden week de rode gereden , en de bottekes waren dan nog niet nodig .Onze velo was nog tamelijk proper.
Smeer u benen alvast maar in want na al dat er al is uitgevallen zal het er zeker niet stoffiger op geworden zijn.
Zeer goeie banden zijn wel een must op dit moment.
Laat ons hopen dat het tegen de 16de een beetje minder stormy wordt.
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

Vandaag niet op tijd opgestaan om nog naar Bornem te vertrekken dus met de bikepartner besloten om de bloso toer eens te gaan verkennen.
De tocht passeert hier op een 800 meter (onderaan de koereit) dus lekker dichtbij.

Wat kan ik zeggen?

Volledige tocht gedaan, groen-rood-groen en we hadden een 38 km op de teller. Trek daar een kleine 3 km af van het tot daar rijden en twee keer verloren te rijden en je komt op een 35 km in totaal. De hoogtemeters bedroegen juist iets meer dan 500 (506 om exact te zijn).

De tocht heeft af en toe een strook verhard, maar vandaag kon dat echt geen kwaad. Het lag er op sommige stukken echt rotslecht bij. Als het weer deze week niet verbetert, dan vrees ik dat de officiele opening een slagveld zal worden voor sommigen. Voor het eerst hebben we op enkele plaatsen moeten afstappen omdat we ter plekke bleven peddelen (reden nochtans met Nobby Nicskes en Mountain Kings)

De tocht is volgens mij één van de betere Bloso tochten in de omgeving. Hij is lekker afwisselend, heeft zelfs enkele onbekende stukjes voor mij en enkele mooie beklimmingen. Deze tocht zullen we in het seizoen wel vaak eens afknallen 's avonds.

Ik ben blij dat er zo'n leuke tocht vlak bij mijn deur passeert, ga hem veel rijden dat weet ik nu al. Proficiat aan de mensen die hier achter zitten, het is de moeite!

PS: dat verloren rijden lag niet aan de bepijling maar aan onszelf, iets te veel aan het tetteren onderweg :oops:

PPS: Als ik zeg dat we voor de eerste keer zijn moeten afstappen, dan bedoel ik de eerste keer omdat we geen grip meer hadden, ben al veel moeten afstappen omdat ik niet meer kon, maar das iets anders :-D
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Lijkt er alleszins veelbelovend uit.

't vriesweer dat ze voorspellen voor zondag is ook wel mooi meegenomen.
Wij komen af met ne man of 15.
egied
Mountainbiker

asse

Post by egied »

506 HM :^o :^o :^o
Met wat is dat gemeten???
Zal een beetje veel zijn denk ik. #-o
BikeSport.be
Mountainbiker
Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Post by BikeSport.be »

Kan inderdaad bevestigen wat Deere schrijft.

Het parcours heeft naar mijn mening wat te veel verharde wegen. In de zomer zal het dus een parcours zijn dat makkelijk bolt, alhoewel de hellinkjes en de klimmetjes niet te versmaden zijn. De tocht is eigenlijk nooit echt vlak waardoor je soms wel eens op je adem trapt als je een mooi tempo wil aanhouden. Vorige zondag was het inderdaad een ramp, wat het natuurlijk nog een extra leuke dimensie geeft. Sommige stroken waren inderdaad onberijdbaar. Waterplassen van 10 cm en dieper. Een goede gelegenheid voor ons materiaal nog eens aan een zeer zware test te onderwerpen. Onze banden deden het prima. Schakelen liep zeer goed al maakten onze Nokons op het einde van de tocht wel een vervelend krakend geluid, maar dat moeten we er maar bijnemen zeker. Weerom waren we zeer tevreden van onze Northwave Celsius GTX schoenen. Dat gaat toch boven elke schoenovertrek.

Ik heb deze ochtend nog eens een stukje gaan kijken, en het is beter. De koude maakt dat de bovenlaag wat vaster is waardoor er beter en langer kan gefietst worden.

Dit weekend zal het wel OK zijn. Bandenkeuze: NN, MK of GBM. Allemaal goed.
beireke
Mountainbiker

Post by beireke »

Zit het stukje bos, waar je in het midden van de koereit links naartoe kan rijden, in het parcours?
Post Reply