Levenswijze biker

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Ik heb van mijn 12de tot m'n 17de bij KAA Gent gevoetbald en op de topsportschool gezeten. Ik heb al die tijd veel minder uitgeweest, nooit iets van alcohol gedronken en nooit gerookt. De 2 jaar ertussen ging ik al eens meer weg en dronk af en toe wel eens (wel altijd met mate) Nu ben ik van plan om me deftig bezig te houden met mountainbiken en ook competitie te rijden en heb ik er totaal geen moeite mee om het uitgaan te verminderen en de alcoholische drankjes aan de kant te schuiven. Het hangt allemaal af van je eigen instelling. Ieder stelt zijn doel voorop. Doe je mtb louter als hobby of wil je vermageren of gelijk wat...
Ieder zijn mening en je doet maar wat je wil met je eigen gezondheid, zolang je er anderen geen schade door berokkent.

The S-man
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

voor mensen die hier meer interesse in hebben... hier staat nog zo'n topic over roken hé

http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=9547 #-o #-o
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Er wordt hier de ganse tijd over drinken gesproken, maar wat bedoelen ze?? Je hebt drinken en je hebt drinken hé. Er is een verschil tussen je steenzat kegelen en een glaasje wijn nuttigen bij het eten.
Ik drink elke avond bij mijn eten +/- een halve fles wijn, soms ook nog een bush, een gordon scotch of iets anders voor aperitief ervoor maar ik heb een vetpercentage van 6,6 en een rustpols van 36. Dus vraag ik mij af of het werkelijk zo schadelijk is. Rode wijn (met mate!!) staat toch bekend voor zijn gunstige invloed op hart- en bloedvaten? Maar ik ga het ook wel eens een week laten, later mss eens een langere periode, en mss blijk ik wel plots 25% beter te rijden. Dan kap ik natuurlijk ook voor goed.
Roken heb ik nooit of te nimmer gedaan omdat ik vind dat het stink, al woon ik wel bij ouders die jammer genoeg samen 3 pakjes (van 25) per dag roken. Maar ze zijn niet zo veel thuis en als ze er zijn mijd ik de rook zoveel mogelijk, maar wel op een respectvolle manier.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

ATEGEV wrote:Ik drink elke avond bij mijn eten +/- een halve fles wijn, soms ook nog een bush, een gordon scotch of iets anders voor aperitief ervoor maar ik heb een vetpercentage van 6,6 en een rustpols van 36. Dus vraag ik mij af of het werkelijk zo schadelijk is.
Da noem ik nu is ne gezonde levensgenieter se! =D>

Ik heb nooit gerookt. Ik heb al genoeg passief mee moeten roken met mijn ouders en vrienden, bah! En drinken doe ik alleen bij gelegenheid: nen occasional drinker dus, tijdens die zeldzame keertjes op café of discotheek. Wat junkfood betreft is het lange tijd wel helemaal anders geweest! 2 tot 3 maal per week frit was normaal. Maar sinds ik in november vorig jaar ben begonnen met mtb'en is die slechte gewoonte verdwenen samen met een aantal kilootjes! :bounce: :lol:
Dino
Mountainbiker

Post by Dino »

Ge kunt het ook van den andere kant bekijken hé:

mtb-en is goed om van uwe kater, en duffe kop van 't smoren, af te geraken na een avondje doorzakken. :wink:

Voila, iedereen content 8)
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

Dino wrote:Ge kunt het ook van den andere kant bekijken hé:

mtb-en is goed om van uwe kater, en duffe kop van 't smoren, af te geraken na een avondje doorzakken. :wink:

Voila, iedereen content 8)
Toch ene die me begrijpt.... :lol:
morreboefer
Mountainbiker

Post by morreboefer »

ik rook niet en drink enkel als ik uitga.
Livios
Mountainbiker

Post by Livios »

morreboefer wrote:ik rook niet en drink enkel als ik uitga.
Ik ook, het enige probleem is dat ik bijna altijd aan het uitgaan ben. :wink:
Post Reply